Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 25 mars 2010

Mimmis Magasin!

Av Malin wiper - 25 mars 2010 17:12

  


Nu har jag behandlat min nacke och tagit det lugnt, är jättetrött i dag och får finna mig i det. Huvudsaken att jag kommer upp på morgonen i tid så jag kan gå min promenad. Jag var in till Mimmis Magasin i dag också för att köpa ett tyg som passar ihop med ett annat jag köpt förut. Ni får se sen när jag sytt klart. Det kommer att ta tid för jag måste sitta i omgångar vid symaskinen p.g.a nacken.

 

    

Då visade det sig att Mimmis dotter fyller år i dag. Hon har fått en jättefin dekorationskrona av Akleja blomsterhandel. Kronan är i stål och kostar 225:-. Den går att placera varthelst man vill. Antingen inne eller i trädgården. Hon sa att man kan även sätta en blomma i den som man låter slingra sig upp runt kronan. Jag trodde hon fyllde 22-23 år och blev väldigt förvånad när jag hörde att jag gissat fel på åtskilliga år. Hon ser mycket yngre ut än sin ålder. Glömde fråga om jag fick berätta hur mycket hon fyller och då vill jag inte sätta ut det här.

 

   Stort grattis till dig...  Ha en fin kväll...    

 

   

Jag köpte en uppseendeväckande vaxduk som kostade 49:-/m. Den kan man även ha i sommar på sitt trädgårdsbord.

 

   

Här en liten bild över deras tygbalar. Här ser vi Mimmis dotter igen.

 

   

Hittade en grytlapp med dalahäst en sån har jag aldrig sett förut, häftig...  

 

  

I Jönköping i går så gick jag förbi en antikvitetsaffär och fotade genom gallret dom fina keramikfåglarna. 

 

   

När jag var på väg hem från samhället så mötte jag min man som var på väg in till byn och han vinkade för fullt...  Han lyssnar på musik eller ljudbok när han promenerar.

         

  

 
 
Ingen bild

Cattis

25 mars 2010 18:26

Vilken fin påskbild du har som logga.
Skrev ju för ett tag sen att jag kanske skulle påskpynta i år. Varför inte i min lilla buske här ute. Ha en bra kväll och ta det lugnt med nacken.

 
Lambergsfrua

Lambergsfrua

25 mars 2010 19:07

Den där vaxduken gillar jag skarpt:) Tänk dig den på trädgårdsbotdet som står i gröngräset. Då flyger nog insekterna fel ;)
Den där busken tror jag är en kornell. Vi har sådana buskar vid husen och de är oerhört dekorativa vintertid. De finns med gul bark också, men jag tycker nog att de röda är finare.
Mina varmaste kramar till dig!

http://lambergsfrua.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

mimmis dotter

25 mars 2010 20:16

hej tack för den trevliga hälsningen.
din blogg är superkul att läsa o titta på.
kram helena på mimmis magasin

 
Monica

Monica

25 mars 2010 21:07

Instämmer med Lambergsfrua,ser ut som en kornell. Jag har en vitbrokig sådan under snön. De växer ganska snabbt och brer ut sig rätt mycket. Det var verkligen en häftig vaxduk du hittat. Man längtar till sommaren när man ser den! Blir verkligen sugen på våren när man ser hur mycket som tinat bort hos er! Här snöar det för fullt...igen..
Kram*

http://www.blackpearl.bloggplatsen.se

 
wiper

wiper

25 mars 2010 21:16

Cattis: Vad kul att du tycker det. Det är motiv från vårt fina samhälle. Jag bara några få påsksaker så jag har varit dålig själv genom åren att påskpynta. Har du en fin buske så kan det bli toppen med lite pynt.

Tack! jag skall ta det lugnt ;)

ha en fin kväll

Lambergsfrua: Målande beskrivet av dig ;) fick lust att gå ut och fika direkt trots kylan ;)

Tack för tipset om busken skall ut och googla den. Färgen och den kraftiga stammen är så vackra.

Ha en fin kväll

Varma kramar till dig också

mimmis dotter: Kul att du tittade in ;) Varsågod ;) hoppas du får en fin födelsedagskväll och lite fest och glam. Jag blir så glad att du gillar min blogg ;)

varm kram

Monica: Bra att du har samma uppfattning som Lambergsfrua. Då är ni två och det är säkert en sån. Kul att du gillar vaxduken också ;) Ja det har verkligen tinat på bara två dagar.

Ha en fin kväll¨
kramar

http://wiper.bloggplatsen.se

 
Petra

Petra

25 mars 2010 22:01

Vilka fina pannlappar med dala hästar!! Du hittar en massa fina saker..Tur att jag inte går med dej,min ekonomi hade raseras totalt då ..jag hade hittat aldeles för många fina saker ;)

http://petrano1.bloggspace.se

 
Sussi

Sussi

26 mars 2010 07:47

Usch då. Hoppas värken i nacken går över fort. Man blir så begränsad när man har ont där..

Vaxduken med nyckelpigorna på var verkligen effektfull. Perfekt för ett bord ute i sommarvämen :-)

Tack goa söta rara du för kommentaren hos mig!

Kramisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
Berith

Berith

26 mars 2010 08:01

Godmorgon =)
Vilken underbar logga du har , du är verkligen
duktig på att få till det ! =)
Du bjuder alltid på så fina bilder =)
Hoppas att känns bättre i nacken idag =))
Önskar dig en bra dag och en trevlig helg , varma kramar =)

http://maxmax.bloggplatsen.se

 
wiper

wiper

26 mars 2010 08:23

Petra: Ja jag tyckte det också, lite ovanligt ;)
Jag handlar inte så mycket utan fotar mest. Min kassa är begränsad numera eftersom jag inte kan jobba.

Ha en fin fredag
kramar

http://wiper.bloggplatsen.se

 
wiper

wiper

26 mars 2010 08:26

Sussi: Jag är bättre i nacken i dag eftersom jag tog till det tunga artelleriet ;) men jag måste vara försiktig. kul att du gillade den somriga vaxduken. Tack själv gulliga du

Ha en fin fredag
kramar

Berith: Kul att du gillar loggan som är ett motiv från samhället. Tack för dina fina ord. Nacken är lite bättre i dag men jag får inte sitta för långa stunder vid datan.

Jag önskar dig också en toppenfredag
kramar

http://wiper.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Tisdag 23 april 09:00

    I går åkte vi till Citypraktiken i Tillberga som är en filial till den i Västerås. Det var en bra bit att åka med bussen. Jag hade tid hos min läkare som heter Johan Thunander och det är samma läkare som min man går hos. Det är en ung läkare...

Av Malin wiper - Måndag 22 april 05:45

    Lunchen som kom av sig. Vi skulle ha haft min mans bror på lunch i lördags men jag blev dålig. Nu har jag lärt mig en läxa att aldrig skriva om nåt innan det hänt. Min mage blev dålig igen så vi fick ställa in och det känns både som magkatar...

Av Malin wiper - Lördag 20 april 08:30

    Jag har sett en dramaserie på svt play som min syster tipsat mig om. Den heter Painkiller. Det är den Guldbaggebelönade regissören och manusförfattaren Gabriela Picher som ligger bakom denna tv serie                                      ...

Av Malin wiper - Fredag 19 april 08:30

                      Vi har sålt vår förra bäddsoffa (ovan) som vi aldrig satt i utan bara hade till gäster som sov över. Vi köpte ju en ny på Jysk som vi har i tv-rummet och den större och bättre att sitta i när man är fler och skall sitta i d...

Av Malin wiper - Torsdag 18 april 09:00

    I går när min man var till sin tandläkare i Hallstahammar så promenerad jag omkring i vårt bostadsområde. Här ser man att nåt är på gång så det dröjer inte länge nu innan folk kan sitta ute och njuta     Nu har skottkärran fått lite ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Mars 2010 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards