Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 22 mars 2010

Skulpturer i Borås!

Av Malin wiper - 22 mars 2010 11:01

     

Jag fick en kommentar från en som kallar sig "Josephine". Hon undrade vart jag köpt tyget till vår gardinkappa i vardagsrummet. Vi köpte det på ett ställe som heter "Torpa tyger" i Jönköping. Eftersom vi köpte det på rea så är det inte säkert att det finns kvar. Kul att du gillade tyget...  

 

Klicka här för att komma in på "Torpa tygers" hemsida 


 

Jag har nyss varit ute på min promenad och det var lite jobbigt för jag hade glömt kamerasladden hos syrran så inga kort blev tagna. Fast min snälla svåger skickade den direkt i ett kuvert i går och redan i dag är den framme...  tack snälla du. Jag säger bara så här "inte utan min kamera"...  

 

   

Ännu en skulptur från Borås som finns i Stadsparken     

 

    

 

   

Denna fantastiska skulptur finns att beskåda utanför Högskolan i Borås. Den ser så verklighetstrogen ut att man tror att det är en verklig jätteman som ligger där och vilar sig. Jag kan tänka mig att många bilar bromsat in. Vi åker alltid genom Borås numera när vi åker till Kinna och Skene. Härligt att stanna och äta och gå omkring där i den fina stan som har en del att beskåda vad gäller det mesta.

 

   

Den här plaketten tillhör skulpturen.

 

   

Här en närbild på fötterna.

 

   

Den ser lite skrämmande ut men man blir fascinerad och imponerad av den som tillverkat den.  

 

   

Denna står i Stadsparken och är också väldigt fin och det är så kul att gå omkring och titta på allt. Jag skall ta av fler skulpturer nästa gång vi är där.  

 

   

Den här står på ett annat ställe som ligger mittemot stadsparken och där finns busshållplatser. Den föreställer ett barn med regnkläder och stövlar. Tänk att få det att se så verklighetstroget ut. Skrynklorna på regnkappan är ju så bra gjorda.

 

Klicka här om ni vill läsa lite om Stadsparken i Borås  

 

   

Broräcke nere vid viskan där Stadsparken ligger. Det är fullt med änder och andra fåglar och folk går omkring och matar djuren. 

 

 
 
Ingen bild

emma

22 mars 2010 11:20

du missar väl inte piocchio när du besöker borås?

 
Alexandra

Alexandra

22 mars 2010 11:25

Shit vad verklig mannen såg ut att vara! Kul att se :)

http://lafemmes.bloggplatsen.se

 
wiper

wiper

22 mars 2010 11:38

Emma: Det har jag inte gjort utan hade pinoccio inne i bloggen för nån månad sedan. Tack ändå för att du tipsade mig ;)

Ha en fin dag
kram

Alexandra: Ja den är så verklig att man hajar till ;)

Ha en fin dag

http://wiper.bloggplatsen.se

 
Karin o svartnosarna.

Karin o svartnosarna.

23 mars 2010 00:46

Vilken stad,måste ju vara underbart att få vandra runt o tita på allt det vackra.Så jättefina statyer,kul att dem får vara ifred för vandalisering o att staden har råd med så många.
Tycker att det finns för lite i Uppsala,nu har det ju byggt så många rondeller så varför inte göra dessa vackra,o inte med en massa ogräs.
Eller endes med Fyrisån.
Mannen som ligger ruggigt vad den såg verklig ut,tur att jag rullade ner o läste annars hade jag nog trott att du skojade.
Nu ska vi se om det kommer någon bild vem som skickat kommentaren,éller om den blir tom:-)
Kramis på dig,Karin o Svartnosarna.

http://bloggplatsen/kajsa-varg

 
wiper

wiper

23 mars 2010 14:36

Karin o Svartnosarna: ja du Borås är jättefin stad och vi trivs att promenera omkring där när vi är på genomresa. Statyerna har aldrig blivit vandaliserade så folk respekterar dom och det gör att dom får behålla denna njutbara inslag.

Jag har gått på vårdbiträdeskurs i Uppsala för många år sedan och min man gick där och studerade men nu var det många år sedan. Håller med dig om dessa rondeller som kunde skötas om bättre och utsmyckas. Ja du den statyn på mannen är skrämmande verklig.

Ha en fin dag
kram

http://wiper.bloggplatsen.se

 
-Nena-

-Nena-

23 mars 2010 23:38

Såg faktiskt de där skulpturerna på tv här om dagen (minns inte vad det var för program) och jag ville se just den där jättemannen på nära håll... det fick jag ju nu tack vara dina foto =) Tack.

Kram

http://nena.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 28 mars 08:45

    I tisdags tog vi en promenad nere i Öster Mälarstrand, Notudden. Här satt vi oss ner på dom nya bänkarna framför småbåtshamnen. Sen gick vi omkring och kollade runt lite på dom båtar som fanns där, än om inte så många än     Här sitte...

Av Malin wiper - Onsdag 27 mars 08:30

  I mångdags innan vi hämtade min son i Enköping så dukade jag klart så allt var färdigt till lunchen hos oss. Min son har blivit vegetarian så vi tillagade morotsbiffar som vi gjort några gånger förut. Klicka här för att få receptet på morotsbif...

Av Malin wiper - Måndag 25 mars 07:15

    Här kommer lite fler bilder från promenader, och som ni vet så gillar jag pelare. Här ett pampigt hus i centrala Västerås     Lite fler pelare jag stött på och jag tycker såna tillför mycket i stadsbilden     En lite annorlunda...

Av Malin wiper - Söndag 24 mars 09:00

    Detta är en Alfa Romeo Spider från 1972. Den såg jag på en av våra promenader och den var så läcker. Nu börjar det snart dyka upp lite mer veteranbilar och det känns kul                                                                 ...

Av Malin wiper - Lördag 23 mars 10:30

      Vi skall sälja våra två gula fotöljer av märket Swedese Nova. Vi har ingen plats för dom i  denna lägenhet för vi har tagit sovrummet till vardagsrum där vi även har våra datorplatser. Därför köpte vi denna stol Mellby på Jysk för ett tag s...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Mars 2010 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards