Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 16 mars 2010

Hushållsrullehållare från Lilian!

Av Malin wiper - 16 mars 2010 14:11



      


  


I dag när jag var ut till brevlådan och hämtade posten så låg detta stora paket där. Jag blev så nyfiken och överraskad att jag måste in direkt och slita av papperet...  

 

               

 

Då visade det sig att min bloggvän Lilian har skickat en present till mig...  Hon har en blogg som heter Fru Gretas pyssel och namnet har hon tagit efter sin svarta vackra katt Greta. Lilian är jätteduktig på hantverk och gör en massa olika saker. Jag är så glad att hon signerat den under också med både hennes namn och katten "Fru Greta"...    

 

             

 

Jag blev så rörd och glad åt hennes tilltag att ge mig en sån här hushållsrullehållare som hon tillverkat själv. Jag har sett den i hennes blogg för ett bra tag sedan och frågade då om hon sålde såna för jag ville i så fall köpa en och nu fick jag en av henne...    . Jag har länge gått och kollat för att hitta nåt liknande men inte funnit nåt. Du har verkligen fått till den fint och jag gillar dom gröna ögonen. Tyvärr blev bilden lite för mörk så kattens nos och morrhår syns inte som hon målat dit så fint. Får ta en ny bild lite senare.

 

           

 

Denna bild har jag fixat själv på en sajt jag är med i. Inte så bra men jag lär mig nog att göra lite proffsigare grejer så småningom.       

 

             

 

Hon har fräst ur en skåra så det är bara att trycka ner prydnadskatten.

 

             

 

Vi hade glömt att köpa nytt hushållspapper så jag skickade iväg Mr T ner till byn men han köpte fel färg men det får duga tills vidare. Hade velat ha mönstren i rött, svart eller grönt.

 

           

 

Inte nog med detta utan hon hade även tillverkat ytterligare en topp till hållaren i form av en kaffekopp....    så jag kan byta när jag känner för det. Tusen tack snälla Lillian...  jag uppskattar detta till tusen...    

 

   

 

Dessutom kom min man hem med nya frimärken och motiven är svarta katter just nu...  vad passande...  Om jag hade kunnat ha husdjur så hade det varit en katt som gällt. Jag är särskilt förtjust i svarta katter.

 

            

 
 
Skönhetsbloggen!

Skönhetsbloggen!

16 mars 2010 18:51

Lika underhållande inlägg som vanligt! :)

(Kika gärna in på min blogg, har flyttat över den nu.)

Kram på dig

http://frida.blogg.se

 
wiper

wiper

16 mars 2010 19:18

skönhetsbloggen: Tack snälla du ;) Visste inte att du flyttat din blogg. Går genast in

Ha en fin kväll
kram

http://wiper.bloggplatsen.se

 
Margit

Margit

16 mars 2010 19:30

Hej Wiper, igen! Så¨fina saker, hushållrullehållaren...och sedan frimärkena med de svarta katterna!! OMycket passande!
Du hinner med SÅ mycket varje dag!! Spå roligt att titta o bläddra och läsa...
Krame!!!

http://margitholm.blogg.se

 
wiper

wiper

16 mars 2010 20:16

Margit: Ja jag blev så glad, den är jättefin. Du är alltid så snäll

Varm kram till dig

http://wiper.bloggplatsen.se

 
Monica

Monica

16 mars 2010 21:01

Vilken överraskning du fick i brevlådan, Oj vad roligt.
Verkligen snällt av henne att skicka dig en sån, och kul med en annorlunda pappershållare som inte alla andra har, mycket snygg!
kram*

http://www.blackpearl.bloggplatsen.se

 
wiper

wiper

16 mars 2010 22:06

Monica: Ja verkligen. Ja hon är jättesnäll. Hantverk är jättkul att få och vilket minne

Sov gott
kram

http://wiper.bloggplatsen.se

 
Bibbi

Bibbi

17 mars 2010 10:54

Vilken bloggkompis säger jag bara. Sååå fin. Tack för den underbara musiken du bjuder på. Kul att du kom och hälsade på hos mig :-)

Håller med föregående talare. Hur mycket du hinner med på en dag!!!!

Ha det bäst kramar Bibbi

http://tryggimigsjalv.blogg.se

 
wiper

wiper

17 mars 2010 14:47

Bibbi: Ja hon är fantastisk. Den är jättefin och jag är superglad. Kul att du gillar musiken. Jag bloggar för mycket för mitt eget bästa så jag måste dra i handbromsen snart.

Ha det bäst själv
kram

http://wiper.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 28 mars 08:45

    I tisdags tog vi en promenad nere i Öster Mälarstrand, Notudden. Här satt vi oss ner på dom nya bänkarna framför småbåtshamnen. Sen gick vi omkring och kollade runt lite på dom båtar som fanns där, än om inte så många än     Här sitte...

Av Malin wiper - Onsdag 27 mars 08:30

  I mångdags innan vi hämtade min son i Enköping så dukade jag klart så allt var färdigt till lunchen hos oss. Min son har blivit vegetarian så vi tillagade morotsbiffar som vi gjort några gånger förut. Klicka här för att få receptet på morotsbif...

Av Malin wiper - Måndag 25 mars 07:15

    Här kommer lite fler bilder från promenader, och som ni vet så gillar jag pelare. Här ett pampigt hus i centrala Västerås     Lite fler pelare jag stött på och jag tycker såna tillför mycket i stadsbilden     En lite annorlunda...

Av Malin wiper - Söndag 24 mars 09:00

    Detta är en Alfa Romeo Spider från 1972. Den såg jag på en av våra promenader och den var så läcker. Nu börjar det snart dyka upp lite mer veteranbilar och det känns kul                                                                 ...

Av Malin wiper - Lördag 23 mars 10:30

      Vi skall sälja våra två gula fotöljer av märket Swedese Nova. Vi har ingen plats för dom i  denna lägenhet för vi har tagit sovrummet till vardagsrum där vi även har våra datorplatser. Därför köpte vi denna stol Mellby på Jysk för ett tag s...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Mars 2010 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards