Öppen Ridå

Alla inlägg den 13 mars 2010

Av Malin wiper - 13 mars 2010 13:59

     

 

Vi skulle inte gå ut och fika nåt mer på ett tag nu...  men tror ni att vi hållit på detta?... ett stort "NEJ"...  När vi ändå var ute och promenerade så drogs vi in till samhället likt en magnet...  

 

  

 

Det slutade så här....  Varsin nygjord tonfiskbaguette, som den snälla tjejen gjorde medans vi väntade. Deras tonfiskröra är den godaste jag ätit. Vi tog detta till lunch och det är ingen  Gi men ack så gott...  

 

  

 

DAGENS FRESTELSER

 

  

 

Ytterligare en sorts bakelse i glas som dom hittat på själva. Innehåller bl.a nougatmoussé och passionsfruktmoussé. På toppen kiwi och annat gott. I mitten nån slags kakfyllning....  

 

  

 

  

 

Bredvid tronade denna tårta i samma färgnyanser. Den ser hur god ut som helst.

 

  

 

  

 

Dom har två olika lokaler att sitta i och denna gången var det mindre folk i denna modernare delen.

 

Klicka här för att komma in på Ritz konditori

 

  

 

Ett runt fint fönster pryder väggen så man kan se in i delen där man handlar sitt fika.

 

  

 

 

Av Malin wiper - 13 mars 2010 12:22

  

      

På Konsum säljer dom just nu kycklingklubbor från Guldfågeln. En påse frysta klubbor på ett kilo kostar ofattbara 14:90. Tyvärr så var dom nästan slut hos oss så vi hann bara få två påsar men är glada ändå. Så passa på om ni har vägarna förbi nåt Konsum eller Coop.

 

  

 

   

Änderna blir bara fler och fler och vi har snart inte råd att utfodra dom längre men man får dra in på nåt annat och snart så kommer blidare väder och dom kan hitta sin mat själva.

 

   

 

    

På vårt tak är det inte mycket snö kvar. Här ser man igen hur otroligt blå himlen är i dag.

 

   

Kolla vad vackert...  Såna här snödrivor finns överallt och det är ingen vidare utsikt till andra sidan. Fast jag njuter så länge det går för snart är den varma och klibbiga sommaren här som inte är min favoritårstid...  

 

    

I det här huset bodde min man och jag i när vi flyttade hit år 2000. Då var huset lejongult. Nu har huset en ny ägare som skall vara jättebra vad jag hört. Vi bodde längst upp där ni ser tre tomma fönster. Ingen bor där just nu. Vi hade inte tänkt flytta till eget hus men eftersom det var sånt liv från pannan i källaren och livlig trafik som hördes alldeles för mycket så blev vi tvungna. Vi jobbade natt och fick inte sova. Det gick inte att flytta till en ny lägenhet eftersom det då var brist på dessa.

 

Av Malin wiper - 13 mars 2010 08:44

         


Min favorit Claudia Galli håller sig kvar i Let´s dance och gör det med den äran. Tyvärr så hittade jag inte nåt klipp från hennes dans i går. Hennes första dans i går var verkligen njutbar och graciös. Får lägga in  detta klipp istället från förra fredagen. Tyvärr så har begreppet "rädda Willy" nu gått för långt. Han kan själv inte rå för detta för folk röstar inte på dansen utan på honom som person och då blir det helt galet. Tänk er scenariot att han skulle vinna...    

 

  

 

klicka här för att gå in på Claudias blogg


Claudia Galli, född 3 augusti1978 i Stockholm, är en svensk skådespelare och komiker.

Claudia spelade ”Frida Lindberg” i TV-serien Skilda världar. Hon har även förekommit i den uppmärksammade ICA-reklamen. Hon hade även rollen som Lina Svensson i de senaste avsnitten av TV-serien Svensson, Svensson. Från och med i mars 2009 medverkar hon i Parlamentet. Sommaren 2009 (8 juni-14 augusti) var Galli programledare för Morgonpasset i SRP3 tillsammans med Simon Svensson. Under hösten/vintern 2009 medverkade hon i TV 4:s humorprogram Cirkus Möller och våren 2010 deltar Galli i Let's Dance med Tobias Wallin som danspartner.

       

Av Malin wiper - 13 mars 2010 08:24

  


När ridån gick upp i dag så visade det sig att solen kommit tillbaka. Nu finns det ingen ursäkt för att inte ta en långpromenad ute i verkligheten. I går var jag otroligt trött men i dag känns det bättre. Har nog sovit ikapp lite sen detta med mannen hände. Han mår mycket bättre nu men väntar på ett papper som han skall ha med sig till tandläkaren så han kan skriva en remiss för ev op av tanden. Min man har nu lyckats hitta lite bilder som försvann helt plötsligt för mig från bildarkivet. Tyvärr så är rätt många förlorade så nu sparar jag ner alla viktiga bilder direkt på externa hårddisken och skall även bränna över dom på en cd.

 

  

 

Läste i Aftonbladet att vårt ena sjukhus det i Jönköping klantat till det så en man fått gå med bruten fot sen juldagen...  Jag trodde att man blev opererad direkt när en sån sak händer. När dom intervjuar en chef på sjukhuset så säger han att en sån skada skall åtgärdas inom 24 timmar. Han menar att kön är så lång att dom inte hinner med. Vart tog medmänskligheten vägen i vården. Skall en person gå i flera månader med brutet ben och ständig värk. Mannen har dessutom nyss fått en ny knäled och då måste man träna rätt länge efter operationen.

 

          

 

Hans fot är nu så deformerad så man undrar om han får men resten av livet. Benet måste brytas upp eftersom det läkt i fel läge. Jag har inte ord för vad jag känner för allt vansinnigt som händer i vårt samhälle just nu. Ändå drar dom in personal hela tiden så snart har vi inga som jobbar inom vården. Nu är det sån arbetslöshet och detta börjar bli ett bristyrke så det borde utbildas folk istället så vi slipper dessa köer. Nu försvinner en stor del av sjukvårdspersonal till Norge och andra länder. Lönen är alldeles för låg också för undersköterskor och sjuksköterskor. Läkarna har så det räcker. Det är skamligt hur folk blir behandlade. Detta onödiga lidande kostar samhället 5.7 miljarder om året.

 

Klicka här för att läsa mer om detta

 

           Det blev lite negativa vibbar på morgonen men jag kan inte låta bli. Hoppas ni får en fin lördag. Sköt om er....  

 

  

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Mars 2010 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards