Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 8 mars 2010

Traumatisk händelse!

Av Malin wiper - 8 mars 2010 08:18

      


Här var det dramatiskt värre i går och jag fick ringa efter ambulans till min man. Han gick upp på toletten efter att ha legat i sängen flera timmar och när han skulle gå ut från toaletten så ramlade han framstupa och jag kom precis då han ramlade och det var så overkliget som om jag var med i en film för han studsade tillbaka i fallet och slog både näsa och huvud. Det hördes en riktig obehaglig duns och jag sprang fram till honom och trodde allt var slut eftersom jag inte fick nån respons så jag försökte få honom på sidan men där var dörren ivägen.

 

       

 

Till slut skrek jag och skakade honom lätt och efter drygt en halv minut så kom han tillbaka till medvetande men pratade konstigt och och var helt borta. Han fattade inte vad som hänt. I allt detta så hann jag ringa efter ambulansen som var framme hos oss rätt snabbt så dom måste ha varit i krokarna. Dom fick ta prover och kolla upp honom på golvet och det visade sig att blodtrycker var jättelågt så han hade fått ett blodtrycksfall.

 

              


Det var inte lätt för ambulansmännen att få in båren eftersom han låg i den smalaste delen i hallen. Till slut var han ändå uppe på båren men hade svårt att gå så dom fick släpa honom. Jag brukar få en styrka och sinnesnärvaro när liknande händer men denna gång brast det helt. Ingen av oss var påklädda och hade tänkt vila hela dan så jag fick skicka iväg honom ensam i ambulansen och sen komma efter med bilen. Jag var till sjukhuset och då låg han för observation och i ansiktet och på armen har han fått många skrubbsår. Han fick sen åka på datortomografi och dom tog en massa andra prover. Han kommer att få svar nu vid ronden.

 

         

 

Dom har haft honom på hjärtövervakning i natt. En positiv sak i allt elände är att han gått ner 6 kg i vikt sen han var till diabetessköterskan sist och vägde sig.

 

            

 

Jag har sovit så dåligt i natt att jag inte vet om jag orkar blogga så mycket och försöker nu svara på era fina kommentarer men får vänta med att vandra runt till era bloggar. Jag tror ju inte att han får komma hem i dag. Jag har gråtit men försöker stålsätta mig så jag klarar av situationen. Har haft syrran och sonen att prata med och även min mans släkt uppe i Norrland. Tack allihopa! 

 

        

 

Nu skall jag sätta mig ner och ta en kopp kaffe innan min älskade man ringer efter ronden och talar om hur det ser ut.

 

   Jag önskar er alla en fin måndag. sköt om er...    

 

 
 
Anna

Anna

8 mars 2010 08:54

Uch vad otäckt när äns kära bara trillarihop sådär. Hoppas att det går bra för honom . OCh att han får veta ngt vettigt av läkaren när ronden gått. Lycka till hoppas han blir bra snart. Mvh Anna

http://www.josefinesmaammaa.bloggplatsen.se

 
wiper

wiper

8 mars 2010 09:27

Anna: Tack för att du tittade. Tack även för dina gulliga och medkännande ord, dom värmde

Ha en riktigt bra dag

http://wiper.bloggplatsen.se

 
Pisan

Pisan

8 mars 2010 10:42

Hoppas du fått positiva nyheter nu efter ronden. Massor av kramar till er! (Har mailat dig)

http://pisansblogg.bloggplatsen.se

 
Daniel

Daniel

8 mars 2010 11:11

Ush så obehagligt! Måste ha varit en skräckupplevelse för dej!!

Hoppas på positiva nyheter!

http://danielfagerholm.webblogg.se

 
Petra

Petra

8 mars 2010 11:32

Sänder dej en stor kram!!! Hoppas allt ordnar sej...

http://petrano1.bloggspace.se

 
wiper

wiper

8 mars 2010 13:03

Pisan: Tack snälla du. Jag fick positiva nyheter än så länge i alla fall.

Ha en fin dag
kram

Daniel: Ja det var ingen höjdare. Tack snälla du för din omtanke

Ha en fin dag
kram

Petra: Ja det var verkligen obehagligt. Tack för din medkänsla

Hoppas allt är väl med dig
ha en fin dag
kram

http://wiper.bloggplatsen.se

 
Lisa

Lisa

8 mars 2010 13:52

Men kära nån så hemskt o obehagligt förstår att det var en traumatisk upplevelse..Hoppas verkligen att det inte är nåt allvarligt nu...
Sänder massa varma kramar tröst till er båda!

http://dagslandan.bloggagratis.se

 
Monica

Monica

8 mars 2010 17:39

Fy vad hemskt det låter. Måste varit fruktansvärt att se han ligga och inte veta vad som hänt! Vilken tur att du hade sinnesnärvaro att ringa ambulansen snabbt!
Hoppas han piggnar till snabbt och får komma hem igen!
Kram*

http://www.blackpearl.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Mita

9 mars 2010 07:33

Hua, vilken rysare!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 28 mars 08:45

    I tisdags tog vi en promenad nere i Öster Mälarstrand, Notudden. Här satt vi oss ner på dom nya bänkarna framför småbåtshamnen. Sen gick vi omkring och kollade runt lite på dom båtar som fanns där, än om inte så många än     Här sitte...

Av Malin wiper - Onsdag 27 mars 08:30

  I mångdags innan vi hämtade min son i Enköping så dukade jag klart så allt var färdigt till lunchen hos oss. Min son har blivit vegetarian så vi tillagade morotsbiffar som vi gjort några gånger förut. Klicka här för att få receptet på morotsbif...

Av Malin wiper - Måndag 25 mars 07:15

    Här kommer lite fler bilder från promenader, och som ni vet så gillar jag pelare. Här ett pampigt hus i centrala Västerås     Lite fler pelare jag stött på och jag tycker såna tillför mycket i stadsbilden     En lite annorlunda...

Av Malin wiper - Söndag 24 mars 09:00

    Detta är en Alfa Romeo Spider från 1972. Den såg jag på en av våra promenader och den var så läcker. Nu börjar det snart dyka upp lite mer veteranbilar och det känns kul                                                                 ...

Av Malin wiper - Lördag 23 mars 10:30

      Vi skall sälja våra två gula fotöljer av märket Swedese Nova. Vi har ingen plats för dom i  denna lägenhet för vi har tagit sovrummet till vardagsrum där vi även har våra datorplatser. Därför köpte vi denna stol Mellby på Jysk för ett tag s...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Mars 2010 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards