Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 6 mars 2010

MA skor!

Av Malin wiper - 6 mars 2010 13:39

  

Här är vi på väg in till "MA skor" och det var rätt mycket folk där och härlig stämning. Myrna vår tandhygenist mötte upp oss därinne och vi fick överlämna vår blomma. Dom hade fått rätt mycket fina grupper redan.

 

   

Mr T gick direkt till herrskorna för att kolla om det fanns nåt och dom hade rätt mycket att välja på än om dom hade fått lite bekymmer med leveranser eftersom det var stopp i Kina.     

 

    

Här en svart finsko som var lätt och snygg

 

    

Även en brun snygg kollade han in.      

 

    

Jag tycker att min man skall köpa ett par såna här till sommaren. Jag tror han gillade dom också.      

 

   

 

    

Dessa gillade jag till max och skall jag ha en klack så får den inte vara så mycket högre än denna. Jag uppvuxen i en generation som inte gick i så höga klackar med undantag för Lill-Babs och några till....  Dom kostar tyvärr nästan 800:- och det har jag inte råd med denna månad men jag skall absolut gynna affären och handla så mycket jag kan lokalt som möjligt.    

 

    

Dessa gillar jag också konstigt nog eftersom jag mest har stilrena skor och det är fullt med utsmyckning på dessa. Jag hade några liknande i slutet av 60-talet.    

 

    

Min man tyckte att dessa såg roliga ut så han fick nöjet att hålla upp dom framför kameran...    

 

   Sen har vi lite extremare skor som det fanns massor av. 

 

       

 

   

Dessa var faktiskt riktigt snygga i blågrön mocca. Dom ser inte så obekväma ut.          

 

    

Gallerskor fanns det massor av och några av dom modellerna var moderna på min tid också.

 

   

Allt var inte högklackat utan det fanns massor av olika modeller och former.

 

   

Det var verkligen välplanerat och det fanns en egen avdelning för barnskor.

 

   

Här är väskavdelningen och mittemot finns det andra tillbehör. Priserna varierar från 199:- och uppåt.        

 

    

Aftonväskor fanns det gott om också 

 

    

Här en jättefin bänk att sitta på när man provar skorna

 

    

Även dessa med karborrband och rejält med utrymme.        

 

Jag köpte ingenting denna gång men kommer så att göra i framtiden eftersom det fanns nåt till alla. 

 

Jag hittade ingen hemsida på nätet så jag får fråga nästa gång jag går dit.

 

     

 

              

 
 
Monica

Monica

7 mars 2010 17:47

Vilken fin skoaffär ni fått! Den översta svarta damskon som du också gillar är precis i min smak, har ett par liknande.
"Gallerskor" är på mode nu, men vet av egen erfarenhet att jag får skoskav på lilltån direkt av dessa. Speciellt då man sväller om fötterna när det är varmt!
Även blomsteraffären verkar superfin med ett stort utbud. Kul namn förresten, Aklejan hör till mina favorit perenner, finns ju hur många färger och varianter som helst på denna blomma!
Kram*

http://www.blackpearl.bloggplatsen.se

 
-Nena-

-Nena-

7 mars 2010 21:20

Där fanns en del skor som jag skulle kunna tänka mig ha.
Kul med ny skoaffär och med så mycket olika sorter.

http://nena.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 07:45

  Jag har sett serien UFO mysteriet på tv4 play. Det var min son som tipsade mig om denna serie. Felix har även med sig ufologen Clas Svahn                                             Det är Felix Herngren som gett sig ut på en svindlande ...

Av Malin wiper - Tisdag 23 april 09:00

    I går åkte vi till Citypraktiken i Tillberga som är en filial till den i Västerås. Det var en bra bit att åka med bussen. Jag hade tid hos min läkare som heter Johan Thunander och det är samma läkare som min man går hos. Det är en ung läkare...

Av Malin wiper - Måndag 22 april 05:45

    Lunchen som kom av sig. Vi skulle ha haft min mans bror på lunch i lördags men jag blev dålig. Nu har jag lärt mig en läxa att aldrig skriva om nåt innan det hänt. Min mage blev dålig igen så vi fick ställa in och det känns både som magkatar...

Av Malin wiper - Lördag 20 april 08:30

    Jag har sett en dramaserie på svt play som min syster tipsat mig om. Den heter Painkiller. Det är den Guldbaggebelönade regissören och manusförfattaren Gabriela Picher som ligger bakom denna tv serie                                      ...

Av Malin wiper - Fredag 19 april 08:30

                      Vi har sålt vår förra bäddsoffa (ovan) som vi aldrig satt i utan bara hade till gäster som sov över. Vi köpte ju en ny på Jysk som vi har i tv-rummet och den större och bättre att sitta i när man är fler och skall sitta i d...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Mars 2010 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards