Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 1 mars 2010

Knutens terapiaffär!

Av Malin wiper - 1 mars 2010 14:15

  

Jag gick in på Ritz och tog mig en cappuccino när jag ändå var inne i samhället. Jag känner mig nästan helt återställd från förkylningen utom att jag är ovanligt trött och orkeslös.

 

    

Kolla dessa frestande nygräddade wienerbröd i olika varianter. Jag är som tur inte så sockerberoende längre och det känns lite märkligt. Jag har gått in tre skärphål i midjan. Det syns inte så väl men kläderna sitter bättre och ansiktet är lite smalare säger min man. Det kommer att ta några månader att gå ner dom kilona jag förutsatt mig att få bort. 

 

    

Promenerade förbi vår teapiaffär "Knuten" gick in och handlade denna vetekudde som ligger i ett avtagbart fodral som går att tvätta. Jag har en sån sen förut men den har inget fodral och det är inte optimalt. Jag har visat upp min förra i bloggen förut och den är kamoflaugemönstrad. Det är så praktiskt att kunna bara hänga den på axlarna. Kudden kostar 80:- utan fodral och 100:- med fodral

 

  

Dom tillverkas på detta Dagcenter men Knuten beställer från dom till sin egen terapiaffär.  

 

    

Hittade även äggkoppar i trä till mina stearinägg som jag skall ha som en extra detalj när vi har främmande på mat som inte sker så ofta numera men jag ser fram emot att börja umgås lite mer med folk igen. Jag har skrivit om detta förut och man ställer ett ljus vid varje tallrik och tänder ljuset när gästerna sätter sig ner. Dom går ju även att använda som vanliga äggkoppar. Jag hade tänkt köpa nåt högre och elegantare men gillade dessa enkla avskalade äggkoppar. Äggljusen är köpta på "Butik Ingelund" och finns i vitt, benvitt och beige    

   

 
 
-Nena-

-Nena-

1 mars 2010 15:28

Skönt att du är fri från förkylningen igen även om du är trött än, sådant brukar ju hänga med ett tag.

En sådan vetekudde kunde jag få sy då jag gick på rehab för några år sedan men valde en annan sak att sy och det ångrar jag lite nu.
Bra att det var ett avtagbart fodral till den så man kan tvätta.

Ha det så bra
Kram

http://nena.bloggagratis.se

 
wiper

wiper

1 mars 2010 16:48

-Nena- Ja det känns verkligen toppen. Jag hör att många går och hostar i flera veckor. Det var synd att du inte sydde en sån. Jag har stor nytta av min.

Ha det bra själv
kram

http://wiper.bloggplatsen.se

 
Sussi

Sussi

1 mars 2010 18:24

Men grattis!! 3 hål på skärpet är ju jättemycket. Bra gjort :-)

Kramisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
Monica

Monica

1 mars 2010 18:50

Det var en fin vetekudde, och bra pris!
Vad duktigt du har varit som har gått ner 3 bälteshål, bra jobbat! Skönt att vara fri från sockerberoendet också!
Kram*

http://www.blackpearl.bloggplatsen.se

 
wiper

wiper

1 mars 2010 20:48

Sussie: Tack snälla du! ja det är en del och mer skall det bli.

kram

Monica: Håller med om att det är ett bra pris och jag är jättenöjd med min gamla och denna har samma korn i sig. Det har varit ett kämpande att gå ner dessa ynka kilon men alltid en början

Kram

http://wiper.bloggplatsen.se

 
Berith

Berith

2 mars 2010 08:01

Godmorgon =))
Skönt att du börjar känn dig bättre =))
Vilka underbara äggkoppar/ljushållare du köpt =)))
De där vetekuddarna är hur underbara att gå omkring med på axlarna , de värmer gott då man har en sämre dag =))
Vilket kanonpris dessutom =))
Önskar dig en bra dag , varma kramar =))

http://maxmax.bloggplatsen.se

 
wiper

wiper

2 mars 2010 21:14

Berith: Kul att du gillar äggkopparna. Ja den är hur bra som helst och man mår så bra efterråt. Dom är billiga eftersom jag köpt på en terapiaffär i ett dagcenter.-

Ha en fin kväll
kram

http://wiper.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 28 mars 08:45

    I tisdags tog vi en promenad nere i Öster Mälarstrand, Notudden. Här satt vi oss ner på dom nya bänkarna framför småbåtshamnen. Sen gick vi omkring och kollade runt lite på dom båtar som fanns där, än om inte så många än     Här sitte...

Av Malin wiper - Onsdag 27 mars 08:30

  I mångdags innan vi hämtade min son i Enköping så dukade jag klart så allt var färdigt till lunchen hos oss. Min son har blivit vegetarian så vi tillagade morotsbiffar som vi gjort några gånger förut. Klicka här för att få receptet på morotsbif...

Av Malin wiper - Måndag 25 mars 07:15

    Här kommer lite fler bilder från promenader, och som ni vet så gillar jag pelare. Här ett pampigt hus i centrala Västerås     Lite fler pelare jag stött på och jag tycker såna tillför mycket i stadsbilden     En lite annorlunda...

Av Malin wiper - Söndag 24 mars 09:00

    Detta är en Alfa Romeo Spider från 1972. Den såg jag på en av våra promenader och den var så läcker. Nu börjar det snart dyka upp lite mer veteranbilar och det känns kul                                                                 ...

Av Malin wiper - Lördag 23 mars 10:30

      Vi skall sälja våra två gula fotöljer av märket Swedese Nova. Vi har ingen plats för dom i  denna lägenhet för vi har tagit sovrummet till vardagsrum där vi även har våra datorplatser. Därför köpte vi denna stol Mellby på Jysk för ett tag s...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Mars 2010 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards