Öppen Ridå

Alla inlägg den 25 februari 2010

Av Malin wiper - 25 februari 2010 20:36

  

Här började det snöa igen mitt på dan och nu har vi snart inga cyklar längre dom är nästan helt begravda i snön. Jag tog lite bilder genom fönstret. Jag har mest legat i sängen och försöker vila och sova bort förkylningen. Jag har lite feber igen men inte så mycket som i går. Hade glömt hur jobbigt och tråkigt det är att drabbas av influensa...  

 

        

 

Det är inte mycket som händer nu men tur att man kan gå upp ur sängen och titta på vår fina utsikt emellanåt. Änderna blir fler och fler så fröpåsarna räcker inte länge. Även småfåglarna ökar i antal och dom behöver verkligen bli matade nu när det är sån kall och snörik vinter.

 

  

 

Som ni ser här så har vi inget staket för närvarande, bara vitt, vitt, vitt så långt ögat kan se...    Vi borde få fira ytterligare en ju i år, det hade varit rätt häftigt men dyrt...            

 

    

För en stund sedan så klantade jag till det och slog ner en mugg från en hylla. Muggen hade motivtryck föreställande mig och min man. Örat på muggen gick sönder...  . När vi var på Liseberg i mitten av 90-talet så hade dom en butik där man blev fotograferad i gammaldags kläder sen ramade dom in fotot och man fick köpa det. Vi fixade även vårt foto på denna mugg.

 

  

 

Vi ser jätteroliga och dråpliga ut och min man gjorde ett misstag och glömde ta av sig glasögonen...  Pilotbågar till dessa kläder...  Varje gång jag ser fotot så får jag ett skrattanfall...  Jag blev i alla fall ledsen att muggen gick sönder men vi har orginalfotot kvar så det går att fixa en ny om vi vill. Jag är lite knäpp för jag lägger in betydelse i sånt som händer och fantasin går runt i huvudet. skall det hända nåt....eller? dåligt omen...  verkligen överspänt.

     

Av Malin wiper - 25 februari 2010 09:50

          



Jag har letat efter denna man på google men inte funnit honom än.

          

Av Malin wiper - 25 februari 2010 09:19

  


En sån här tekanna i form av toalett skulle jag vilja ha...  tänk vad man skulle chocka sina gäster. Jag verkar ha fått en långvarig typ av influensa för jag har just nu rinnsnuva och nyser jättemycket. Har inte nån ork så jag gör ett inlägg då och då när jag känner att jag orkar. Insjuknade i tisdags så det har inte gått så många dagar än. Det viktigaste för mig på morgonen var att gå in på era bloggar för ni har varit så underbara med era kommentarer. Jag uppskattar er alla enormt, att ha fått såna fina bloggvänner och andra läsare glädjer mig mycket.

 

  

 

Ibland är jag så frusen inuti så det känns som att sitta på en sån här istoalett...  Jag gillar ju toahumor så att hitta en massa roliga toaletter är skitkul...  Jag kan inte bjuda på några utomhusbilder än på ett tag så det blir lite tunnsått här tills jag kommer ut i verkligheten igen. Det är lite mildare i dag och snön faller inte just nu. Min man är inte helt frisk än heller och han blöder rätt mycket näsblod som inte är så bra när man går på Varan.

 

  

 

Jag har inte kollat nyheterna än så jag vet inte om det hänt nåt speciellt utom att Sverige har fått fler guldmedaljer som jag såg på bloggarna. Ja nu tog det stopp i hjärnkontoret så jag återkommer när jag vilat ett tag.

 

  

 

Jag önskar er en varm och ombonad dag...  

 

           

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23
24
25 26 27
28
<<< Februari 2010 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards