Öppen Ridå

Alla inlägg den 21 februari 2010

Av Malin wiper - 21 februari 2010 17:40

     

Hittade en sajt med vackra tekoppar. Det sitter en ros på greppet.

 

Klicka härom ni vill kolla in sidan som heter "Tefrossa" 

 

         

 

Förkylningen håller på att bryta ut för fullt men jag hoppas jag inte blir lika dålig som min man. Han hostar rätt mycket trots att han kurerar sig men jag tror att han började för sent och vissa förkylningar kan man inte skydda sig helt mot bara lindra. 



Amy Macdonald, född 25 augusti1987 i Bishopbriggs nära Glasgow, är en skotsksinger-songwriter.

Hennes debutalbum This Is the Life gavs ut den 30 juli2007 och sålde över 600 000 exemplar i Storbritannien,[1] och har sålts i över 2,5 miljoner exemplar världen över.


 


Av Malin wiper - 21 februari 2010 16:18

  


TIPS PÅ TILLTUGG TILL KAFFE OCH TE

 

Nu när vi försöker viktminska så äter vi mindre bröd och då måste man hitta på nåt annat till kaffet eller tet. Här är några förslag som vi äter. Alla knep är tillåtna... 

 

   

Här är ett exempel på vad vi åt till tet i dag. Man delar en banan och sen i lite mindre bitar. lägger sen på lite keso (jag tar laktosfri) ovanpå avokadoskivor och en cashewnötter på toppen. Det är godare än man tror. Sen går det att variera med det man har hemma ex tomatskivor, gurka, olika hackade nötter mm. Mr T tar lite marmelad ibland men jag tålde inte det.

 

   

Ibland tar vi ett stort salladsblad och lägger på en skinkskiva eller leverpastej och lite keso, på toppen hackade nötter. Sen är det bara att göra en rulle av det hela och äta till kaffe te eller som det är. Det låter kanske tråkigt men man vänjer sig...     

 

   

Jag kan rekommendera nötter från "Den lille nöttefabriken" som numera finns att få tag på nästan överallt. Dom håller hög kvalitet och finns att få i både  valnötter, cashewnötter, paranötter mm.

 

Klicka här om ni vill gå in på deras hemsida

 

Av Malin wiper - 21 februari 2010 09:01

           

Vi blev bara borta 2 timmar för min man var inte alls i form. Ett tag innan vi skulle gå så ringde jag en grannfru som är i min ålder för att höra om hon kunde följa med mig men ingen var hemma tyvärr. Jag känner som om jag tvingade min man eftersom jag så gärna ville gå. Han hade inte nån feber så tyckte han tyckte själv att vi skulle pröva. Nästa gång vi ska på nåt så skriver jag inget om det före, man vet ju aldrig vad som kan hända.

 

   Jag borde ha provat blusen direkt när jag kom hem för den är för stor upptill och nederdelens mönster går åt ett annat håll så det ser ut som om jag har en badring runt midjan. Mr T sa att det inte ser ut så i verkligheten men om bara 2 kg till så är den alldeles för stor så jag skall byta den på måndag. Blev lite blek och menlös i blusen. Jag fick ta en vinröd blus istället som är ett säkert kort som jag haft ett antal gånger. Tyvärr så har den blivit lite stor nertill men det verkar ju vara modernt nu. Tog på mig den ändå för att visa men vill inte synas i helfigur när det ser så tokigt ut. Håret blev inte så rakt som jag ville eftersom det var lite fuktigt ute så burrade det upp sig än om jag är så urtunnad och urklippt i håret. Frissan sa till mig att alla som har tjockt hår vill ha flikigt och tunnare...  så jag är inte ensam.     

 

   

Så här såg det ut i baren när vi kom. Det var stört omöjligt att få en riktig bild för det kryllade av folk och alla rörde sig fort. Kvinnan som är lite suddig i ansiktet är ägaren av Butik Ingelund.

 

   

Det är samma lokal där vi var på bio nyligen. Mitt i salen står ett bord där vi sen skulle ta vår mat så det blev antagligen en buffé. Vi hann ju aldrig få nån mat innan vi gick hem.

 

    

Jag hann i alla fall få mig ett glas vin och min man en lättöl. På borden låg allsångshäften så när kören sjungit klart så blev det allsång för att komma i stämning.      

 

    

Så här såg Skillingaryds manskör ut och dom sjöng några låtar och det med den äran. Pubaftonen är ett återkommande evenemang som har hållit på vad jag förstod i minst 5 år. Folk var verkligen uppspelta och dom hade säkert kul hela kvällen och vad jag kan förstå så blev det nog dans lite senare eftersom borden stod utefter väggarna. Instrument var uppriggade och klara.

 

   

Så här stod borden uppställda på båda sidor om lokalen. Vi såg några personer som vi kände igen från vårt gamla jobb. 

 

 

Efter två timmar så orkade inte min man mer så vi var tyvärr tvungna att gå men det kommer fler tillfällen då vi kan gå ut och roa oss. Vi skall försöka få med oss nåt annat par då också så vi inte behöver gå ut ensamma. Vi hade i alla fall kul den lilla stunden vi var där. Sen var det bara att gå och handla lite Take away thaimat så vi fick nåt i oss...   

 

         Dom enda som är glada nu är snögubbarna för smärtgränsen är nådd. Jag har fått vara ute och skotta 2 gånger på morgonen för det snöar för fullt. Min man ligger i sängen nu och lyssnar på en ljudbok. Jag får sköta allt i hemmet i dag och pyssla om sjuklingen. själv har jag bara fått ont i halsen än så länge och det brukar komma först eftersom jag inte har några halsmandlar. 

   

 

Tack för era kommentarer som jag svarat på lite senare. Hoppas ni får en bra söndag...  

 

 

    

Bilen är snart insnöad så jag får gå ut och sopa av den. 

 

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23
24
25 26 27
28
<<< Februari 2010 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards