Öppen Ridå

Alla inlägg den 20 februari 2010

Av Malin wiper - 20 februari 2010 15:03

            


Min man mår lite sämre igen och jag börjar också bli förkyld. Vi övervägde att ge bort biljetterna till nån  men så ångrade vi oss och går dit och äter och ser hur länge vi orkar stanna. Jag blev så glad när jag provade dom mörkblå jeansen för jag har inte kunnat ha dom sen i våras. Dom har suttit som korvskinn och jag har knappt kunna andas i dom och nu satt dom hur bra som helst och det märktes att jag gått ner lite. Jag hade annars tänkt sätta ett gummiband och linda runt knappen...    nu slipper jag det.

 

  

 

Jag spelade in ett program i går som handlade om Susan Boyle och min man satt en etikett på skivan. Tyvärr trodde jag det skulle vara en dokumentär om henne så man skulle få veta lite mer men det var samma skåpmat som man redan visste. Musiken var i alla fall jättebra.     

 

  

Nu skall jag förbereda mig lite inför kvällen. Pubaftonen börjar redan 19.00 Min man kommer bara att kunna ta en lättöl eftersom han inte mår så bra så vi tar bilen och jag kan ta mig lite vin men inte så mycket eftersom det kryllar av kolhydrater, lagomt är bäst. Jag är tvungen att ta hårda tag med plattången för håret är så pass kort att det lockar upp sig.

 

Jag önskar er alla en härligt och givande kväll...        


   


Det är Skillingaryds manskör som anordnar dessa pubaftnar men vi vet inte vilken musik det blir...  det står i alla fall att man får mat, kaffe, underhållning mm. 


  

Av Malin wiper - 20 februari 2010 12:56

  


Kajsa Varg ger sina bloggvänner denna fina bukett...  Tack snälla du...  

Av Malin wiper - 20 februari 2010 12:30

        


Jag blev så glad för blusen så jag bjöd min man på fika. Det var ju så länge sen vi var på Café Ritz...    Det är rätt mycket folk ute i samhället för dom kommer ju ingen annanstans. Det är så oplogat på vägarna att man nästan inte kommer fram. såg bara en plogbil och här utanför hos oss kom nyss en plogbil och det var verkligen på tiden.

 

  

 

Vi köpte två lotter var som vi skrapade medan vi fikade men inte ens 25 kronor vann vi...  Som ni ser så sköter vi oss och inget kaffebröd slinker ner.

 

  

 

I dag hade dom gjort läckra bakelser som bagarn hittat på själv. Bakelse i plastglas och i julas hade dom ju smörgås i glas...  den här gången blev jag lite frestad...  

 

  

 

Dom sålde just nu en bok som heter "Cafésmåland" och kostar 150:- den skulle jag vilja ha men har inte råd just nu när jag handlat lite annat. Det var rätt många böcker så det finns säkert nån kvar lite senare också.

 

  

 

Så här ser det ut när man tittar ut från Caféfönstret. det finns ingen utsikt längre.

 

  

 

Ha en hjärtligt bra fortsättning på dagen...  

Av Malin wiper - 20 februari 2010 11:57

  

Min man blev rätt trött av snöskottningen än om han bara skottade upp så vi kom ut. Vi måste skotta mer och då får jag försöka göra detta eftersom han är lite snuvig och trött men har inte fått nån feber. Hostan har lugnat ner sig och det beror nog på dropparna vi köpte.

 

  

Så här ser dom ut och verkar hjälpa och han fortsätter att ta dom så vi kommer iväg i kväll. Det blir väl till att gå hem tidigare om han blir för dålig.


           


Jag hittade i alla fall en blus på "Selmas" och det är en modell som jag aldrig brukar passa i men denna satt som ett smäck och var lite figursydd och när den är på så har den som små puffar på axlarna och det behövs för mig som har små axlar. Den ser lite trist ut men den är ganska tunn och är mycket snyggare på. Färgerna går i blått, grått, vitt och brungult. Det är en dubbelkant nertill som är ljusblå. Ärmen går att knäppa upp så den blir kortare om man vill.

 

  

 

Här är det jag köpte av Pisan och det är ett avtagbart hänge så det går att koppla bort om man vill.

 


Av Malin wiper - 20 februari 2010 07:56

     


Som ni säkert förstår så är vi och många andra insnöade och för att överhuvudtaget ta sig ut så gäller det att skotta. Min man är lite bättre i dag i hostan så han är på väg ut nu. Dessutom fortsätter det att snöa för fullt så nån färd till Jönköping törs vi nog inte göra. Det blir till att gå  ner till vår lokala klädaffär "Selma" som har jättebra kläder men ibland hittar jag inget eftersom jag är överviktig. Jag brukar klara mig med XL och ibland Large. Kläder är numera så olika på storlekarna och ibland kan en storlek vara bra men plagget passar inte ändå p.g.a skärningen.

 

   

Så här ser det ut på bron, den syns knappt.      

 

  

 

Här kan man skymta dom översnöade cyklarna som snart är begravda i snö. 

 

    

Min man gjorde frukosten i morse och han hade vräkt på med massor av ljus så det var en salig blandning men stämningsfullt...     

 

   

 

Här ett bakverk som kallas "snöbollar"

 

Klicka här om ni vill ha receptet på bollarna 

 

Ta det försiktigt i dag och sköt om er...   

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23
24
25 26 27
28
<<< Februari 2010 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards