Öppen Ridå

Alla inlägg den 19 februari 2010

Av Malin wiper - 19 februari 2010 22:12

         


Här är det inte precis nåt hålligång. Vi är lite halvförkylda båda två men kurerar oss för fullt. Det är tv som gäller och lets´s dance var rätt bra i kväll och min favorit Claudia Galli var suverän och ligger på första plats. Willy han håller sig kvar tack vare en kedja av fans som vill "Rädda Willy"...  Här snöar det för fullt och blåser så jag vet inte om vi kan ta oss till Jönköping i morgon. Jag får kolla på vår lokala klädaffär om det finns nån snygg blus i min storlek. Annars har jag alltid nåt i garderoben som kanske passar.

       



Nu skall jag försöka komma i form...    Hoppas att ni har det bra alla goa bloggvänner och läsare...    

 

  

Av Malin wiper - 19 februari 2010 13:27

  


Häromdan såg jag en komedi som var lite roadmowiefilm och feelgood. Den heter "Away we go" för regin står: Sam Mendes och i huvudrollerna ser vi: John Krasinski och Maya Rudolph. Dessa har jag aldrig hört talas om man dom var jättebra. Filmen är från 2009.

 

  


Ett par som väntar sitt första barn reser runt i USA för att hitta en perfekt plats att starta sin familj. Längs vägen händer en massa missöden. Dom söker finna nya kontakter med ett sortiment av släktingar och gamla vänner som bara kan hjälpa dem att upptäcka "hem" på sina egna villkor

 

  

 

Filmen var mysig, behaglig och hade en varm humor. Paret är lite vilsna i tillvaron och utan att dom planerat så väntar dom barn och allt blir lite mer komplicerat eftersom dom bor i en trång villahusvagn. Dom vill hitta ett nytt ställe att slå sig till ro på. Dom börjar åka runt med både flyg, tåg och bil men släktingar och vänner visar sig inte vara som dom kom ihåg från förr. Det händer lite dråpliga grejer längs vägen och jag tycker det var en fin liten film med stor värme.

 

Filmen får tre filmrullar av 5 möjliga

 

                 

 

  

 

Här är dom två huvudrollsinnehavarna som spelade sina roller jättebra.

 

Av Malin wiper - 19 februari 2010 13:00

           


Innan det var dags att gå till frissan så tog jag med mig min man för en fika på Café Ritz...  ovanligt va?. Han kände sig så pass bra och kände att det funkade. Fick ett tips av syrran att köpa Echinagard droppar som skall tas varannan timme i ett dygn då kan förkylningen backa tillbaka. Han har åkt till Apoteket för att se om dom har detta där. Han har ingen feber.

 

 

   

En överbliven tårtbit som tycks skrika: jag vill bli uppäten...  men inte av oss.

 

           


I går kväll höll jag på att bli tokig av längtan efter en bit mörk choklad. Jag köpte en Lindts mörk 70%-ig chokladkaka. När jag tagit en bit så bad jag Mr T att gömma den på ett ställe som bara han visste annars hade jag gått och tagit en bit till...  nu får jag be honom om en ruta högst 1 gång/dag...  Tänk att det skall vara så svårt. 

 


Vi har varit ute så lite och roat oss på kvällen dom senaste åren så jag vet inte vad jag skall ta på mig men en av hårfrissorna skulle också gå på Pubafton och sa att det inte var så märkvärdigt och man behövde inte klä upp sig till tänderna. Jag är inte snygg i kjol och klänning när jag är överviktig så det blir ett par finjeans som jag bara haft 4 gånger så dom är rätt nya. Har inte kunnat ha dom på ett tag men nu har jag gått ner några kilon och dom sitter bättre. I morgon åker jag till Jönköping och köper mig nåt snyggt på överkroppen. Sen gör ju smycken sitt till också. 

 

   

det är dessa jeans som är snyggare i verkligheten.Sen har jag ett par skor med liten klack som passar till.


Jag blev jättenöjd med håret som vanligt för min frissa är jätteduktig. Nu har jag längre baktill och håret är väldigt urklippt så jag behöver inte gå dit på länge nu utan det kommer att hålla sig bra länge. Kan inte ta nåt kort innan jag tvättat håret eftersom det inte var helt nytvättat.  



Klicka här om ni vill gå in och kolla lite frisörsaxar som säljs på Tradera  


Av Malin wiper - 19 februari 2010 08:54

 

Klicka härom ni vill gå in på Norah Jones hemsida



Av Malin wiper - 19 februari 2010 08:25

  


Vi vaknar upp till ett nysnöat landskap och det var bara slänga på sig kläderna och gå ut och skotta för att kunna ge änderna sina frön. Tur att det inte är så kallt just nu. Min man håller tyvärr på att bli förkyld, han har ingen feber men får hostattacker. Har vi otur så kan det bryta ut i full blom tills i morgon då vi skall ut och roa oss...  han skall ta Kan Jang och noskapin. Vi har köpt biljetter som kostar 250:-/st och jag vet inte om det finns några att ge dom till om vi inte kan gå.

 

      

 

Jag frågade Mita i går om hon visste vad det var för ras på hunden jag fotade i går. Svaret är: Chinese Crested powder Puff. Jag förstod att hon visste detta eftersom hon har nakenhundar. Tack snälla du för att du talade om detta för mig...       

 

   

 

I dag 11.00 skall jag vara hos frissan för klippning och plockning av ögonbryn. Det blir skönt för jag är så vildvuxen nu i håret. Stolen ovan tog jag från en sajt som heter: X Tend och den kostar 3.350 och jag vet inte om detta är dyrt eller billigt. En frisörsstol skall hålla länge och hålla hög kvalitet.

 

Klicka här om ni vill gå in på sidan 

 

 ni har en bra fredag att se fram emot vad ni än tänkt göra...    

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23
24
25 26 27
28
<<< Februari 2010 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards