Öppen Ridå

Alla inlägg den 18 februari 2010

Av Malin wiper - 18 februari 2010 16:47

  

 

London Symphony Orchestra (LSO) är en av världens mest framstående symfoniorkestrar. Sedan 1982 har den sin hemvist i Barbican Centre, London.

Orkestern grundades 1904 som en fristående autonom institution. LSO var den första brittiska orkester som spelade utanför Storbritannien. Detta skedde vid en konsert i Paris 1906.           

 

LSO skulle ha rest med Titanic i april 1912 för att spela vid en konsert i New York, men planerna ändrades lyckligtvis i sista minuten.

För att komplettera orkesterns verksamhet bildades 1966 London Symphony Chorus (LSC) som består av över 200 sångare




Av Malin wiper - 18 februari 2010 16:03

  


När jag ändå var ute på byn i förmiddags så var jag in och kollade på vår ena klädaffär som heter "Selma" jag brukar handla lite kläder där ibland. Tyvärr har dom ingen hemsida. Denna tuffa vardagskombination tycker jag var jättefin. Hon vände på skyltdockan så jag kunde ta ett foto. Jag har köpte en blus nyligen som är lite mer färgstark och tänkte att jag skulle prova denna kofta som är lite tjockare och mönsterstickad i blått. Tyvärr så blev jag 10 kg tjockare i koftan...  

 

   

Så här ser det ut på lite nära håll och smycket var snyggt också. Jag tror jag skall be Pisan göra nåt likande till mig nästa gång jag handlar av henne men inget hjärta utan nåt som passar till mig. Jag har rätt många långa halsband just nu. 


 

  

 

Jag fick tag på ett svart linne lite figursytt och stickningar framtill som var nedsatt med 70% och kostade nu bara 60:- detta skall jag ha under en blus så småningom.

 

   Den här tjocka silkiga halsduken var det också 70% nedsättning på i pris. Den går mer åt det vinröda hållet än bilden visar. Sammanlagt med både linne och halsduk gick det på 108:- inte dumt. 

 

 

När jag sen promenerade hem så mötte jag en man med en liten fin hund. Jag frågade honom vad det var för ras. Det var en Kinesisk nakenhund med päls...  Han sa nåt annat komplicerat rasnamn också som jag inte hann uppfatta. Mannen pratade bred Norrländska så jag frågade vart han kom ifrån och det visade sig vara Luleå. Vi stod och pratade i 15 minuter och han trivs lika bra i samhället som oss. Han hade förut bott med sin familj i Jönköping en massa år. Jag fick tillfälle att klappa hunden massor... . 


 

Vi började prata om allt möjligt från politik till nöjesliv. Han var 6 år äldre än mig och jättepigg. Helt plötsligt dök min man upp...  det verkar som han nosar sig till vart jag är. Min man är från Boden så dom fick sig en lång pratstund också. Han var med i ett sällskap av Norrlänningar som åt surströmming och palt ihop några gånger om året.

 

   

 

Så här ser hunden ut och om Mita läser detta så kan du kanske säga mig exakt vad detta är för hund. Eftersom du har Kinesiska nakenhundar. 

        

 

Av Malin wiper - 18 februari 2010 13:07

  


Vi är lite försenade här eftersom jag kom ut så sent på min promenad. Mr t gör lunch nu medans jag bloggar. Efter promenaden gick jag in till samhället och då går man förbi en massa fina hus bl.a detta med en tornbyggnad på sidan.

 

  

 

På Café Ritz hade dom en ny bakelse jag aldrig sett förut. Lite rulltårtsliknande med mörk choklad. Jag blir inte frestad längre, det är mest på kvällarna suget kommer. Det tar tid att gå ner i vikt när man inte rör sig tillräckligt. När jag jobbade så fick jag sån motion att det var nästan omöjligt att uppnå den vikten jag har nu. Då tyckte jag att jag var tjock när jag nån gång gått upp till 65 kg, hur tokigt som helst. Nu skulle jag bli överlycklig om jag vägde så lite. Det får ta den tid det tar för jag orkar inte med nån snabbantning. 

 

   

Utanför ICA satt denna fina hund med sin rörande blick och utstrålning. Är det nån som vet rasen på hunden?. Den har rätt stort huvud. Är det en Schnauzerras tro?. Hunden har rätt korta ben.

 

  

 

Bakom ICA stod denna fina gröna spark som hade en medföljande cykelkorg...  Jag har inte hunnit gå in på era bloggar än men jag har inte samma ork så det tar lite tid, äter lite mat först.

 

  

Av Malin wiper - 18 februari 2010 09:13

  


Detta var ett sant litet citat och jag är i ett läge där man måste leva för dagen, framtiden finns inte på samma sätt man har bara en historia. Bilden hittade jag hos Vicke som gör sina bilder och animeringar själv. Jag känner mig bättre i dag men lite ledsen för att jag måste ta till Losec igen men gör det bara som en kur en vecka. I dag skall jag försöka ta mig ut på en liten promenad. Sömnen har varit bättre i natt och då får man kraft tillbaka. Mr T har utfodrat våra änder som sitter så fint och väntar på oss...  Ute är det inte så kallt och ingen mer snö har kommit.

 

  

 

Snart är jag upphängd och på plats igen och det ser ljust ut för att vi skall kunna ta oss till pubafton. I morgon skall jag till frissan och klippa mig och även få mina ögonbryn plockade. Lite skönhetsvård får man kosta på sig. I programmet "Halv åtta hos mig" i går så var det en kvinna som heter Kerstins tur att laga mat och hon var 77 år gammal men så färgstark och full av kraft, tänk att få ha hälsan i behåll. Hon var pensionerad sjäman och målade lite tavlor också som hängde på väggarna. Hon chockade dom andra med sin samling av Penisar i form av vinkaraff, lampa, tavla, tändare mm....  den yngre tjejen blev lite generad. Fast det var så oförargligt och roligt och hon hade dessutom ett färgstarkt hem. Hoppas programmet fortsätter till hösten också. Helge Skoog! Du är fantastisk...  

 

  

 

I dag skall jag se ut foton till denna digitalram som jag fick av min man för flera månader sen men först nu tagit ur förpackningen. Det är en nyckelring som jag kan bära med mig i väskan. Bäst att fixa till den innan den går ur tiden så fort som tekniken ändrar sig nu.

 

   Jag hoppas ni alla får en dag med ett jämnt tempo och behagligt klimat. sköt om er...  

 

 

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23
24
25 26 27
28
<<< Februari 2010 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards