Öppen Ridå

Alla inlägg den 15 februari 2010

Av Malin wiper - 15 februari 2010 16:17

  

 

Klicka här om ni vill gå in på sidan där dessa kastanjetter finns att köpa

 

Klicka här om ni vill besöka Maria Pages hemsida



Detta dansnummer är otroligt vackert och sensuellt. Jag får gåshud och hon varierar sig så numret blir intressant och magiskt. Det börjar lugnt och stilla men vänta bara. Jag önskar att man satt i publiken och fick njuta av hennes dans live. Hon började dansa redan vid 4-års ålder. Vid 15 år fyllda var hon redan stjärna och danslärare. Hon har även dansat med Riverdance.

 

klicka här om ni vill veta mer om henne


        

Av Malin wiper - 15 februari 2010 15:57

  


  


I förmiddags tog jag en lite längre promenad sen blev jag så sugen att gå och ta en fika på Ritz...  till saken hör att Mr T var på Arbetsförmedlingen och vi hade bestämt att spara in på våra utefikastunder eftersom det blivit lite mycket på sista tiden. Där satt jag och myste som ni ser med både trisslott och tidning...  Smörgåsen är en teabirkes utan smör och endast en skinkskiva kan jag säga till mitt försvar...  jag orkade bara halva. Efter en stund klev min man in genom dörren och jag blev tagen på bar gärning...  tur att han är så snäll och bara sa: Jag förstod att du hamnat här efter promenaden. Han tog sig en fika också sen var det inget mer med det.

 

   

När jag kom hem så stod dessa tulpaner på bordet som han köpt till mig...  känner mig inte riktigt värd dom.

 

   

Efter lunchen så åkte vi till second hand igen i Skillingaryd för att kolla en grej åt min ena svägerska. Det var en fågel som jag hade bild på i går i bloggen. Som ni ser så syns inte torget längre av all snö som dom skottat upp till en stor hög.

 

  

 

Dom sålde ut blomkrukor för 1:- vad dom än kostat förut. Jag hittade en grön med lite 70-talskänsla som passar ihop med mitt ljusfat från Café Lakatos och äggljusen från Butik Ingelund. Jag skall bara köpa en liten fin blomma till krukan. Detta står på vårt lilla glasbord framför soffan.      

 

   

Denna häftiga Spanska docka stod på en hög hylla och lyste.

 

  

 

Detta fina hus har hyreslägenheter, inte dumt att bo i ett sånt fint hyreshus.    

 

  

Av Malin wiper - 15 februari 2010 11:59

  



Klicka här för att läsa lite mer om historien bakom baletten "Svansjön"

          

Av Malin wiper - 15 februari 2010 11:46

                      

Nu börjar vi få hit lite sångsvanar igen och knölsvanarna lyser med sin frånvaro. Den här gången bara två stycken. Vi hade lite mjukt fullkornsbröd i frysen så min man skar upp i småbitar och fick ta till en balansakt för att komma ner till vattnet och mata dom.

 

   

Jag var nästan rädd att han skulle ramla, men då ramlar han mjukt i alla fall...  

 

   

Här är dom ute i vattnet och jag vet inte om dom har svårt att få tag på mat men jag tror inte det när nu vattnet är öppet.

 

   

Här kommer den ena upp och Mr T slängde ut lite bröd men då blev dom så rädda att dom flaxade med vingarna och skrek. Sen flög dom iväg och jag försökte få ett kort men hann inte med, synd för det är en vacker och magisk syn när dom lyfter. Nu förstod vi att det inte var några av våra vanliga svanar för dom är inte rädda för oss utan kommer rakt emot oss så vi får alltid vifta med armarna för att visa att vi bestämmer och då ryggar dom tillbaka.


Av Malin wiper - 15 februari 2010 08:15


I dag är jag uppe tidigt för min man skall till Arbetsförmedlingen och jag sov så gott i natt och tänker ta tillvara på dagen. Ute är det helt underbart och -5 grader. Nu blir det frukost och sen utfodring av änderna som står så fint och väntar på sina frön...  

 

       

Det är så skönt att vara uppe i tid. Förkväll och Halv åtta hos mig var inga höjdare förra veckan. Att ha kändistema känns inget vidare dom får sån stor plats ändå. Var och varannan minut i matprogrammet nämndes föräldrarnas kända barn så man blev superless. Det var det som var så kul med Halv åtta hos mig att vanliga människor fick träffas och laga mat. Nu är det tillbaka som vanligt igen denna veckan... 

 

Sen detta med förkväll ett program jag bara ser ibland men nu när Elisabeth Höglund är borta så blev det tristare. Det var kul att det var tre programledare i olika åldrar. Först är man för gammal efter 50 men politikerna vill att man skall jobba tills man är 70-75 år hur går detta ihop?. När dom började botoxa folk i förkväll så var botten nådd enligt mig.

 

         

Det är väl så här dom vill se kvinnor i vår ålder...  eller ett nackskott...  Inte för att det är nåt fel att handarbeta men ni förstår nog vad jag menar (gungstolen)

 

Nej nu skall jag försöka vara lite positiv och önska er alla härliga bloggvänner och läsare en fin måndag. Ta ingen skit...  

   

Av Malin wiper - 15 februari 2010 07:42

  


I går 18.00 satt vi bänkade på Folkets hus bio för att se "Old Dogs" Jag tog två bilder från biografen. Tyvärr så var det för stor volym på rummet så blixten orkade inte ända fram och det var för lite ljus så bilden är grynig. Filmridån var i tjockt sammetstyg och väldigt färgstark.

 

  

 

Stolarna var ihopkoppade och hade hjul för att dom snabbt skall kunna ändra om i lokalen när det är konferanser och annat.

 

  

 

Vi trodde vi skulle komma ut och träffa lite folk men vi blev ensamma på bion...  och vi förstår varför nu...  SF biografen i Jönköping har varmt rekommenderat denna film och jag fattar inte varför. Filmen är från 2009 och huvudrollerna innehas av: John Travolta och Robin Williams. 

 

  

 

 

Handlingen i korthet:

 

Två vänner och kollegor, en frånskild kärlekstörstande man, och en kärleksfull ungkarl får ett 6-årigt tvillingpar på halsen - deras liv vänds upp och ner just när de ska avsluta ett livsviktigt jobbavtal.

 

  

 

Filmen var så otroligt usel så detta är nog den första gången i mitt liv jag lämnar en biograf efter att ha sett en halv film. Det var en snubbelkomedi som var helt hysterisk och inte ett enda skratt kom ur våra strupar. Osannolik och irriterande till max. Jag och Mr T fick huvudvärk och blev på dåligt humör. Filmen var som en dålig sketsh. Det är alltid lika tragiskt att se två gubbar som jagar ung flicka. Kvinnan som skötte om bion blev nog lättad när vi ville gå...  

 

Jag kan inte ge filmen nåt vanligt betyg så det blir ett stort minus med sorgkanter.

 

  

 

 

 

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23
24
25 26 27
28
<<< Februari 2010 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards