Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 10 februari 2010

Café Ritz!

Av Malin wiper - 10 februari 2010 09:33

  

På Café Ritz i går så hade dom börjat så smått med "Alla hjärtans dag" kolla in dessas rosa maränghjärtan...  dom ser härligt förbjudna ut...        

 

   

Inte nog med det utan dessa fantastiska chokladhjärtan hägrade också. Nu plågar man sig själv...    

 

   

I en glasmonter har dom massor av tårtdekorationer och allrahelst brudpar. Väldigt snygga och påkostade.

 

   

Jag har själv inte varit en brud i vitt trots några giftermål i mitt liv. Jag har varit snyggt klädd ändå och gift mig borgerligt. Det är lite arbete lagt på att få lite liv i dekorationerna. Förr var dom lite mer stela men här är det lite mer fart och känsla. Min man och jag hade faktiskt en tårtdekoration och det var en sån stel liten sak och jag hade bakat tårtan själv. Dan efter brölloppet så åkte vi till Stockholm på brölloppsresa. Vi bodde på ett fint hotell och gick på operan i ursnygga kläder och såg "Enleveringen" ur seraljen, en jättebra opera. Sen hade vi några dagar på oss att ha det kul i storstan och uppleva massor.

 

   

Enleveringen ur Seraljen (tyska: Die Entführung aus dem Serail) (KV 384) är en opera skriven av Wolfgang Amadeus Mozart1782. Librettot är skrivet av J. G. Stephanie och bygger på ett libretto till en annan opera av Johann André.

Operan Enleveringen ur Seraljen är en hyllning till det sena 1700-talets intresse för exotism och en dragning åt det orientala. Mozart ville skriva en opera med "turkisk musik" och bäst kanske den musikstilen kommer till sin rätt i första aktens Janitsarkör. Den kören plus dryckesvisan Vivat Bacchus! Bacchus lebe är kanske de mest kända enskilda verken ur denna opera. En annan är den svåra koloraturarian Martern aller Arten som Konstanze sjunger i akt 2, scen 3. Den sjöngs i filmen Amadeus och var speciellt skriven för Catharina Cavalieris röst. 

  

   Klicka härför att kolla in brudbuketter. 

 

 
 
Lisa

Lisa

10 februari 2010 11:19

Åhh så fint med Brlöppsbuketter mm..Du inspirerade mej igen med ditt inlägg så jag har suttit i snart en timme här och kikat på BRÖLLOPS buketter(Fniss),,och Bruparen som finns på cafe ritz är ju bara för underbart fina..Så jag satt här o planerade igen för mitt bröllop och då ska jag fråga om du kan köpa ett sånt brudpar åt mej och skicka det hihi,,Ojojoj så Roligt..fast nu blir det nog inte att vi gifter oss till påsken utan vi väntar till sommaren istället,,Eftersom jag är så petig med hur jag ska eller VILL se ut,,Jag måste gå ner i vikt mm..FÅFÄNGA kallas det visst hahha,,

Du får jättegärna fixa till texten på min header + skriva Dagsländans blogg högst upp för jag behåller det namnet iallafall..Men jag ska ändra den lite idag för jag är inte riktigt nöjd med kortet på Amigo det blev för mörkt,,Men jag mailar dej sen när jag gjort färdigt den..
Ha en toppen dag nu min goa gumma!
Kraaaaaaaaam

http://dagslandan.bloggagratis.se

 
wiper

wiper

10 februari 2010 11:26

Lisa: Vad spännande att du kanske gifter dig i sommar. Om du skulle vilja ha ett brudpar från Ritz så är de bara att säga till. Dom har även i porslin och jättestora som jag inte så förut.

Jag fixar gärna till headern.

Ha en fin dag själv

kram

http://wiper.bloggplatsen.se

 
Annelie

Annelie

10 februari 2010 11:40


Hahahaha,, man blir lika sugen på sött var gång man kommer in på din sida..
Är du in på detta café varje dag för att bara fota..??
Verkar vara otroligt mysigt och kanongött kaffebröd.. *slickar mig om munnen*

Vad du är flitig med din kamera..
Nu när jag ska gå ut om ca 1,5 timme ska jag oxå ta med mig kameran och ta lite bilder.

Jag äger bara en systemdigitalkamera,, men har önskat mig en mindre digitalkamera av min man nu när jag fyller år.
Jag älskar min systemkamera,, men den är för stor att "dra på".

Ha en underbar dag min goa vän.. // Kram, Kram Annelie

http://minegen65.blogspot.com

 
Daniel

Daniel

10 februari 2010 12:06

åååh önskar nån kille kunde bjuda mej på en rosa hjärtemaräng!

http://danielfagerholm.webblogg.se

 
Petra

Petra

10 februari 2010 13:40

Vilka söta maränghjärtan!!!Både att äta och titta på..

http://petrano1.bloggspace.se

 
wiper

wiper

10 februari 2010 15:38

Annelie: ja du jag kan lika bra flytta in på Ritz ;) det har blivit lite mycket nu. Jag har börjat gilla att fota och det är rena terapin för mig. Systemkamera är inget att förakta och många köper såna nu.

Ha en underbar dag själv
kram

Daniel: Du som är så rolig, gullig och snäll måtte väl ha några beundrare som kan ge dig ett vackert och gott hjärta ;)

Ha det så bra
kram

Petra: Kul att du tycker det. Dom såg urgoda ut och jag fick ta till alla mina krafter för att försöka motstå dom ;)

Ha en fin kväll
kram

http://wiper.bloggplatsen.se

 
Sussi

Sussi

10 februari 2010 20:40

Dom där rosa maränghjärtarna hade inte jag kunnat stå emot om det var jag som var inne på det cafét. Hjälp så goda dom såg ut :-)

KRamisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
wiper

wiper

11 februari 2010 09:56

Sussi: Ja du dom var svåra att motstå. Ville helst äta upp alla ;) Dom är säkert jättegoda

Ha en fin dag
kram

http://wiper.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 09:15

  I tisdags så fotade jag några ringduvor igen och jag gillar verkligen fåglar för dom livar upp vår miljö och vi har nåt vackert att titta på. När jag stöter på fåglar på trottoarer så brukar jag prata med dom i en låg vänlig ton. Då stannar d...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 15:45

                    Lasse Åberg & Lazy Joe Lasse Åberg kommer till Kvarteret Igor fredag 26 april 17.00. Klicka här för att läsa om detta i Västerås Tidning. Vi hade ingen aning om detta men blev varse när vi besökte Kvarteret Igor i förmiddags ...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 07:45

  Jag har sett serien UFO mysteriet på tv4 play. Det var min son som tipsade mig om denna serie. Felix har även med sig ufologen Clas Svahn                                             Det är Felix Herngren som gett sig ut på en svindlande ...

Av Malin wiper - Tisdag 23 april 09:00

    I går åkte vi till Citypraktiken i Tillberga som är en filial till den i Västerås. Det var en bra bit att åka med bussen. Jag hade tid hos min läkare som heter Johan Thunander och det är samma läkare som min man går hos. Det är en ung läkare...

Av Malin wiper - Måndag 22 april 05:45

    Lunchen som kom av sig. Vi skulle ha haft min mans bror på lunch i lördags men jag blev dålig. Nu har jag lärt mig en läxa att aldrig skriva om nåt innan det hänt. Min mage blev dålig igen så vi fick ställa in och det känns både som magkatar...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23
24
25 26 27
28
<<< Februari 2010 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards