Öppen Ridå

Alla inlägg den 8 februari 2010

Av Malin wiper - 8 februari 2010 16:01

I dag blev jag inspirerad av Mitas vackra pion som hon visade upp i sin blogg. Tänk att ha såna i sin trädgård...    Tyvärr hade dom inget klipp på pioner hos Youtube. 



  


Klicka här för att läsa om pioner

Av Malin wiper - 8 februari 2010 15:37

  

Jag var in på ICA för att handla lite fänkål till en laxsoppa som Mr T gjorde till lunch och blev så betagen av deras vackra snittblommor som riktigt stack ut från sin blomdisk. Kunde inte låta bli att ta några närbilder.  

 

   

Tulpanerna var också fantastiska och fanns i många olika färger...    

 

   

På sidan hade dom även såna här buketter som såg extra fina ut.

 

   

En bit från ICA så hittade denna hemlösa cykel och dom är många.   

 

    

Jag unnade mig en fika på Café Ritz i form av en Cappuccino och liten kaka.

 

    

Samtidigt kollade jag i ett dagens Aftonblad som låg på ett annat bord. Det är ingen rolig och upplyftande läsning. Det verkar bli fler och fler felbehandlingar p.g.a att det dras in på personal. Jag betalar gärna den skatt som varit hela tiden för att få den vård man behöver. Nu har ju inte sjuka och arbetslösa fått nån skattesänkning trots att vi också jobbat och betalat skatt hela livet. Det är inte billigt att var sjuk eftersom det kommer till utgifter för medicin och annan behandling. Jag blir så uppretad än om jag tänkt att min bogg skall vara så positiv det går men ibland kan man inte låta bli att skriva om sånt som retar upp en.

 

   

Det var i alla fall skottat och renrakat ute och den här gångbana var rena autostradan. Efter en lång vinter så börjar snöröjningen att fungera och det är ju nåt positivt...  


 

Av Malin wiper - 8 februari 2010 13:08

     


Jag har nyss kommit hem från min lite längre promenad och i brevlådan väntade mig ett paket med smycken jag skickat efter från min vän Pisan.Det var ett tag sen jag köpte och det beror på att jag måste hinna använda alla smycken jag köpt förut...  

  

  

 

Så här ser halsbandet ut som jag fick i dag. Kedjan är inte hellång utan alldeles lagom och användbar. Såg detta halsband i hennes blogg för ett tag sen och ville ha det...  

 

  

 

Klicka här om ni vill gå in på en sida med tyger som bilden ovan. Det är sidentyger i olika färger.

 

  

 

Detta armband har jag specialbeställt av henne. Såg på tv en som hade en länk med bara en bricka på och tyckte det var häfigt än om jag gillar med massor av berlocker också. Hon har fått stansat in några bokstäver i brickan. Den ser extremt stor ut på bilden för vinkeln blev lite fel. 

  

  

Av Malin wiper - 8 februari 2010 10:00

  

 

Antoine "Fats" Domino Jr, född 26 februari1928 i New Orleans, Louisiana, är en amerikansksångare, pianist och låtskrivare inom R&B och rock'n'roll.

Med sitt lätt gungande boogie-woogie-pianospel och sin lugna rhythm and blues-sång, blev Fats Domino stilbildare för den så kallade New Orleans-rhythm and bluesen.

 

The Fat Man, som han kallades, blev en av de viktigaste länkarna mellan rhythm and blues och rock'n'roll.

Fats Dominos största hits är "Ain't That a Shame", "Blueberry Hill", "I'm Walkin'", "Blue Monday" och "Walking to New Orleans". Fats Domino har sålt ca 65 miljoner skivor, vilket är fler än någon annan samtida rock'n'rollartist förutom Elvis Presley. 1986 blev Domino invald i Rock and Roll Hall of Fame.


     


Jag blev väldigt förvånad när jag gick in och läste om Fats Domino för jag trodde inte att han levde längre.

 

Klicka här för att gå in på hans hemsida. 2008 firade han sin 80-årsdag.



Av Malin wiper - 8 februari 2010 09:37

     


Nu har vi fått hit fåglarna igen det har varit otroligt tyst ett tag och ingen har ätit ur fröautomaten men nu såg jag att den snart är tom. Det snöar i alla fall inte mer och vi har -8 grader. Jag klarade gårdagen tack vare den mörka goda chokladen. När det var som värst så tog jag två rutor och gjorde som jag fick lära mig på chokladprovningen hos Maria Lakatos.

 

  

 

Man tar en liten bit och trycker upp den med tungan mot gommen och låter den sakta smälta så smakerna kommer fram. Då blir man nöjd, lycklig och tillfreds. Jag sköter maten hur bra som helst och kan inte få några brister. Att jag har det så svårt är därför att jag är sockerberoende och har så varit hela livet men jag har ändå inte blivit överviktig eftersom jag haft överskottsenergi och när man jobbar så äter man inte hela tiden.

 

  

 

I den här snödrivan en liten bit från vårt hus hittade vi en cykel som vi grävde fram och då såg vi att det är samma som vi lämnat in 3 gånger förut och ägaren har hämtat den men sen har den försvunnit igen och nu orkar vi inte lägga mer energi på cykeln utan ställde den på ett ställe vid staketet. Det är en pojkcykel och dom verkade inte så angelägna att få tillbaka den. Vi har anmält hur många som helst dom sista åren eftersom dom ligger överallt utefter både gångvägar och andra ställen.

 

  

 

En gång hittade vi en helt ny cykel som vi tog hem sen vi skrivit en lapp på alla affärer och sen ringde vi till polisen. Efter 1 månad dök ett äldre par upp och dom var överlyckliga. Sånt är roligt. Själv har jag blivit bestulen på två cyklar, en finns troligtvis i Ryssland nu efter en nattlig räd av stor lastbil. Polisen var för sent ute.

 

  

 

Här är byns enda videouthyrare. Dom filmer min man hyrde i går var så usla att jag inte ens klarar att recensera dom... . Dom har det färskaste och finaste lösgodiset jag någonsin ätit så jag kan inte gå dit och hyra själv längre för då åker jag dit så det smäller om det...  

 

   

 

En sån här mörk tryffel är tillåten att ta nån gång ibland, men bara en...  

 

   Jag önskar er alla en fin måndag fri från både bekymmer och annat tjafs...    

 

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23
24
25 26 27
28
<<< Februari 2010 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards