Öppen Ridå

Alla inlägg den 6 februari 2010

Av Malin wiper - 6 februari 2010 19:14

Detta par åker till musik från filmen "Matrix". Det är ett Ryskt par. Det är ett häftigt uppvisningsprogram som utförs efter att tävlingarna är avslutade.

 

   

Det ryska paret Aleksandr Smirnov och Yuuko Kawaguchi har fått Europamästerskapet i Tallinns guldmedalj. Rysslands mästare i paråkning ökade sitt personliga rekord med 20 poäng och fick 213,15. Andra plats tog världsmästarna Aljona Savtjenko och Robin Szolkowy från Tyskland. Ryssarna Maria Muchortova och Maksim Trankov fick bronsmedaljen 



Av Malin wiper - 6 februari 2010 18:41



VINTIPSET 

 

   

Vi har varit så duktiga nu med vår viktminskning så vi är värda ett glas rött vin...    vi hade några sorter att väja på i barskåpet. Vi testade ett som heter "Ramos reserva" från 2008. På systemet har det nr 6139 och kostar 69:-. En vinbox går på 216:- alkoholhalten är rätt hög med sina 14%. Jag känner mig påverkad redan efter ett halvt glas...   så det gäller att ta det försiktigt. Jag måste säga att vinet är jättegott och  rätt kryddigt.

 

   

 

Gå in här så kan ni läsa mer om vinet som kommer från Portugal.

 

 

 

      Skål på er alla goa bloggvänner och läsare. Själv skall jag kolla på Melodifestivalen som skall bli nåt extra nu när Dolph Lundgren är med som presentatör... (sägs det) Hoppas ni får en givande kväll. 

 

Av Malin wiper - 6 februari 2010 14:16

     

 

Melba Moore 70-talsdisco. Klicka här för att gå in på hennes hemsida

 

Det var ju discotema på Let´s dance i går och då dansade ett av paren till denna låt men jag kom inte ihåg vilka...  



Av Malin wiper - 6 februari 2010 09:40



   Ha en fin lördag och sköt om er...  Jag tittar in på era bloggar efter min promenad   

Av Malin wiper - 6 februari 2010 09:09

  

När vi ändå var i Taberg så måste vi besöka deras bästa konditoriet som heter "Rosetten" Där har dom otroligt mycket gott kaffebröd men tyvärr så får vi nöja oss med en liten kaka till kaffet men det är inte fy skam när dom är så goda. Jag har märkt att jag mår bättre på en liten kaka till kaffet när jag är ute istället för en mastig smörgås som får min mage att jäsa.

 

                                     

 

  

 

Här ser ni min man när han går in till konditoriet.

 

   Klicka här om ni vill gå in på sidan som säljer dessa rosettörhängen.

 

   

 

Så här ser vårt fika ut alldeles lagomt och en jättegod kaka med mörka chokladbitar i. Kaffet smakade också jättebra. Vi träffade en kvinna där som vi satt och pratade med en stund och hon var född i Taberg och hade sin dotter i närheten. Det var hon som berättade för oss om bergsbestigningen mm.

 

   

 

Det är lite olika möbler därinne men färgerna går i svart och vitt. Här en parkliknande bänk. 

 

   

 

Kaffebrödet ser naturligtvis ännu läckrare ut på nära håll.

 

   

Här ser ni jättestora maränger med topping på.

 

 

 

   

Hoppas jag inte förstör nåns bantning nu...  vi skulle ju stötta varandra men jag gör ju precis tvärtom nu...  

 

 

Av Malin wiper - 6 februari 2010 08:35


  


I dag är det dag 20 i vårt viktnedgångsförsök och visst har vi gått ner lite men inte så mycket som jag räknat med. Det står lite still just nu och det gäller att inte lessna. Jag har blivit av med det värsta sockersuget och nöjer mig med en ruta mörk fin choklad vid behov. Nu är det lite varmare ute igen närmare bestämt -4 grader. Jag skall ta mig en härlig promenad om en liten stund. Går in på datan före fast jag hade bestämt att vänta tills efter promenaden, dålig diciplin...  

 

  

 

Efter att vi varit i norrahammar i går så åkte vi mot Taberg. Här ser ni den berömda tabergstoppen. Det lilla huset längst upp på berget är en fin sommarrestaurang. Det är så vackert och jag stod på en parkering och fotade.

 

  

 

Här kan man se huset på nära håll. Det är en fantastisk utsikt att stå däruppe och i julas skrev jag om att vi hade med min son ditupp och han tyckte det var jättefint. Synd att dom inte hade öppet. Det är en fin uteservering också på sommaren. Tyvärr är det en del männsikor som tagit livet av sig genom att hoppa från bergets topp. På Valborgsmässoafton varje år så sätter dom upp facklor längs hela bergväggen och bergsbestigare kommer dit och klättrar. Varje kväll nu när det är mörkt så har dom berget upplyst. Vi skall åka förbi en kväll och kolla.

 

  

 

Klicka här om ni vill gå in och kolla på Tabergstoppens hemsida

 

 

Hittade faktiskt ett klipp på Youtube där man får se Tabergstoppen upplyst.

 

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23
24
25 26 27
28
<<< Februari 2010 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards