Öppen Ridå

Alla inlägg den 3 februari 2010

Av Malin wiper - 3 februari 2010 10:08

Queen Emily David som kom på femte plats i American got talent 2008. Jag tycker att hon borde ha vunnit. Vilket tryck...  

 

  

 

Hon är en ensamstående 40-årig mamma som fick lägga karriären på hyllan men nu när hennes barn är vuxna så tog hon chansen.



  

Av Malin wiper - 3 februari 2010 09:27

  

 

Jag såg en dokumentär för några dagar sen om en Fransk sångerska och skådespelerska som heter Juliette Greco. Mina föräldrar gillade henne och hon var mycket på tv förr.

 

  

 

Juliette Gréco, född 7 februari 1927 i Montpellier, är en fransk sångerska.

Under 1940-talet var hon - evigt klädd i svart - en populär sångerska på de kaféer i Paris som frekventerades av anhängare till existentialismen. Under 1950- och 1960-talen medverkade hon i några franska och internationella filmer, såsom Solen har sin gång (1957), Ett moln på min himmel (1957) och Onkel Toms stuga (1965).

Åren 1966-1977 var hon gift med den franske skådespelaren Michel Piccoli

 



   Fortsättning från gårdagen följer lite senare i dag för jag orkar inte sitta längre...  

Av Malin wiper - 3 februari 2010 09:09

  


När vi promenerade från Café Lakatos så var klockan bara 12.00 och vi visste att vi måste vänta ytterligare en timme innan vi fick nån plats på den fina restaurangen så vi begav oss till second hand.

 

     

 

Där hittade jag en tavla med Charlie Chaplin som motiv.

 

  

 

Priset var 55:- och den var otroligt fin och bra inramad. Det är en reproduktion av charlie Chaplin. Konstnär Viceca Selberg produktion Luleå "Alltryck AB". Inramad i Ulricehamn av Björn presenter, ramar och konst Handelsbolag. Vi har hittat en plats i köket på fondväggen där den passar ypperligt. Mr T sätter upp den i dag.

 

 

 

Detta står på wikipedia:

  

Sir Charles Spencer Chaplin, Charlie Chaplin, född 16 april 1889 i Walworth, London, död 25 december 1977 i Vevey, Schweiz, var en brittisk skådespelare, komiker och regissör. Chaplins vanligaste karaktär är "luffaren" som har svart kubb, käpp och mustasch.

Chaplin började sin bana med att följa i sina föräldrars fotspår som varietéartist. Chaplins filmkarriär i USA började med en rad korta stumfilmer 1914. Han var 1919 med om att grunda filmbolaget United Artists. Han utvecklades till en av det tidiga Hollywoods stora stjärnor, som till skillnad från många andra klarade övergången från stumfilm till ljudfilm.

1932 träffade han Paulette Goddard, och föll för hennes skönhet och cyniska humor. De två gifte sig i hemlighet ute till havs 1936 och samma år spelade hon mot honom i filmen Moderna tider och senare även i Diktatorn. Det var hans tredje äktenskap och varade till 1942.

 

Klicka här om ni vill gå in på hans hemsida

 

  

 

Dessa biofotöljer hittade jag här

 

 

Av Malin wiper - 3 februari 2010 08:49

  


Tack för era hurrarrop...  Det blev en skön dag på två manhand. Vi gjorde en del i storstan innan vi kom in på stället vi skulle äta på för där var det fullt när vi kom och vi visste inte att man måste beställa bord. Vi var så hungriga så vi gick till Café Lakatos och tog en cappuccino var och delade på en ostsmörgås. Dessa blommor stod i fönstret där vi satt och det var lite passande...  


 

Här kommer lite godsaker dom hade i sin disk i går och det såg hur gott ut som helst men vi lyckades motstå.

 

  

 

  

 

  

 

  

 

Sorry! om jag frestade er...  Dom hade stora burkar med nybakade kakor samma sort som vi köpte i julas och det blev en burk som vi delar upp och fryser in och bjuder på när vi får främmande.

 

  

 

Av Malin wiper - 3 februari 2010 00:04


Klockan är över midnatt så då går det nog att säga god morgon...  Nu är jag på banan igen och det har varit skönt att få lite vila från bloggen. Jag fyllde år i går men vill inte fira på vanligt vis längre utan numera är varje år en bonus...  Jag fick en slant av min snälla svärmor och då bjöd jag ut min kära Mr T på en lyxlunch som jag berättar om i ett inlägg i morgon.

 

  

 

Jag fick en bok om gamla bilar av min man och den hade han köpt på Butik Ingelund. Sen fick jag kryddställ som tillhör samma serie som servettstället i retro som jag köpt själv förut på Butik Ingelund

 

  

 

  

 

Jag fick en massa trisslotter av min syster och hennes man och vann 275:- så jag köpte mig en jumper och en blus.

 

  

 

Till trisslotterna fick jag detta fina kort av syrran och svågern och det passar till en kaffeälskare som mig.

 

  

 

Av mamma fick jag ett häftigt kort och lotter och vann 25:- på den ena lotten så sammanlagt vann jag 300:- inte dåligt. Vi kom överens för flera år sedan att inte köpa för några stora summor utan hålla oss till drygt 100:- när vi inte fyller jämna år.

 

  

 

Av brorsan och hans fru fick jag ett kort som intäckten går till att plantera träd i "Vi skogen".

 

   Fick även en tändsticksask med motiv av lador från Ammanäs. Den asken läggs till min tändarsamling. Jag fick även två läckra kylskåpsmagneter och en disktrasa med älgar på.

 

   

   

 

Detta fin kort fick jag från min väninna som miste sin far häromdan och dom hade tänkt komma hit nästa helg men nu går inte det så vi har fått skjuta fram besöket.  

 

 

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23
24
25 26 27
28
<<< Februari 2010 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards