Öppen Ridå

Alla inlägg den 1 februari 2010

Av Malin wiper - 1 februari 2010 17:21

  


Av Malin wiper - 1 februari 2010 16:46

  


Jag har drabbats av en förlamande bloggtorka...  jag vet att jag inte är ensam om denna åkomman som slår till när man minst anar det...   finns det nån som har nån bot på detta tillstånd?...  Känner mig helt utslagen och förvirrad. Förstår ingenting den bara slog till med all sin kraft och jag är helt tom...      

 

  

 

Jag får ringa till bloggdoktorn om det nu finns nån...  Vet en annan bloggvän nyss drabbats och jag undrar om detta smittar?...  Jag får nog gå och vaccinera mig.

 

  

 

Man får skämta till det innan jag drar mig härifrån för en välbehövlig bloggvila resten av dan.

 

  

 

Nya brandkåren nu i spartider.

 

  

 

Finns det ingen modell för män??...  

 

  

 

Hur man än vrider och vänder sig...  

 

  

 

  

 

  

 

Vägen känns lite slingrid just nu...  

 

   

 

Klicka här för att gå in på en sida med fina saker  

 

   

 

Jag önskar er alla en fortsatt bra dag och kväll. Nu går jag och kurerar mig men vet inte med vad...  

 

      

 

 

Av Malin wiper - 1 februari 2010 13:17

  

 

Hugh Laurie som spelar Dr House är en riktig humorist. Han både sjunger och spelar många instrument: piano, saxofon, munspel, trummor och gitarr. Han har en fantastisk mimik. Min man har läst om honom att han är högt utbildad vid Eton college och Chambridge. Hans pappa var guldmedaljör i rodd.

 

  

 

Jag skrev till honom för ett år sedan för att få hans autograf men brevet måste ha kommit bort på vägen. Jag hade tänkt att Pisan och jag skulle få varsin. Pisan är en Housefan så även min man. Jag hade både ett svarskuvert med och några dollarsedlar till frimärke i kuvertet. Tänk om autograferna skulle dyka upp om 20 år när jag sitter på hemmet...  Jag funderar på att kanske skicka ytterligare ett brev men till en annan adress.

 

Klicka här om ni vill gå in på Hugh Lauries hemsida


Av Malin wiper - 1 februari 2010 12:46

   Här ser ni mig ute för att mata mina hungriga änder. Dom är rätt många nu så det går åt en hel del solrosfrön. Mr T och jag mår inte illa längre och jag tror vi fick med oss nån smitta från när vi var till min mamma för flera där var sjuka. Vi mår mycket bättre i dag och har tagit oss en lång promenad. Min nacke är också lite bättre för jag delade upp mina blogginlägg i går och det gjorde susen.

 

  

 

Här en hög med änder och på gården är dom hur många som helst. Dom bråkar rätt mycket och slåss om maten...  

 

   

 

Dom har plogat rätt bra nere i byn nu så man kommer fram ordentligt. Här ser ni Mr T efter att vi varit till ICA och handlat lite.

 

   

 

Vi unnade oss en en kycklingwraps på Café Lakatos och den tog vi som en liten lunch. Det är dag 15 i dag och vi har gått ner lite i vikt. Jag får in 2 hål till i mitt skärp och byxorna sitter uppe i midjan. Mr T ser lite smärtare ut också men detta kommer att ta sin tid men jag klarar ingen snabbantning. 

   

 

En av våra tre klädaffärer har utförsäljning och det är upp till 70% men jag vill inte köpa nåt förrens jag gått ner lite mer.

 

   

 

På hemvägen gick vi förbi ett hus med en fin dörr och det var så häftigt med all snö på bron.

 

   

 

Här är mitt favorithus som jag fotat flera gånger. Detta är kortsidan och det är rätt stort. Hade jag ägt detta hus så hade jag inrett halva övervåningen till biograf. Sen varsitt hobbyrum mm. Ja drömma kan man ju...  

 

   

 

Vi såg en bronzfigur i form av en gammaldags pojke som stod i snön och hade fått snö på sitt öga, det såg så kul ut.

 

   

 

Här satt en and och väntade på att få lite mer mat när vi kom hem. 


Av Malin wiper - 1 februari 2010 09:27

     

 

Astrud Gilberto, född 30 mars 1940, brasiliansk jazz-sångerska i Salvador, Bahia. Blev känd när hon tillsammans med Stan Getz gjorde "The Girl From Ipanema". Har varit gift med musikern João Gilberto


Klicka här om ni vill gå in på hennes hemsida

 


  

Av Malin wiper - 1 februari 2010 08:12

Tack för alla fina och läsvärda kommentarer som väntade mig här på morgonen. Ni är för härliga allihopa och jag hoppas ni har fått sova gott i natt. Jag har haft en massa konstiga drömmar men inga mardrömmar som tur är. Nu har temperaturen svängt om igen och det är bara -2 grader ute så nu blir det en lite längre promenad utan långkalsonger...  

 

  

Jag hade tänkt se partiledardebatten i går men jag hade nog blivit så uppretad att jag avstod och nu ser jag att oppositionen inte skött sig så bra om man skall tro opinionsmätningarna. Jag är livrädd att det blir borgarna igen för då är det kört för många av oss. Hörde Reinfeldt säga på tv att vanliga löntagare fått 2500:- mer i plånboken men jag har pratat med så många och dom har inte sett röken av dessa pengar som ätits upp av alla höjningar och nu sist mediciner och annat som prishöjts.

 

  

Läste i går att dom kommer att ta bort högkostnadsskyddet för vissa mediciner och det är såna som kostar för mycket men då får nån person lida som har kunnat leva ett normalt liv före. Ett ex en kvinna som inte tål proteiner men kan äta vad som helst med den medicin hon fått i flera år. Nu kommer skyddet att ta bort på den medicinen och den kostar 140.000 och det har ingen vanlig människa råd med. Tänk att samhället blivit så hårt att inte folk kan få hjälp längre utan allt handlar om pengar.

 

     

 

 

Jag önskar er alla en riktigt bra och problemfri dag.

 

 

     

 

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23
24
25 26 27
28
<<< Februari 2010 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards