Öppen Ridå

Alla inlägg den 28 januari 2010

Av Malin wiper - 28 januari 2010 11:50

  


Vi har varit ute och promenerat tillsammans i dag men först gick min man ut och matade våra änder.

 

   

Här har dom det verkligen uppdukat. Dom är så orädda för oss att dom sätter sig tillrätta för att äta. Nu har dom lite svårt att få tag på mat men dom har flera ställen där dom blir serverade...  

 

   

När vi står framför vårt hus så ser man detta upprustade hus på höger sida. Förut var det klätt med eternitplattor. Två bröder äger huset och dom har verkligen arbetat hårt med både insidan och utsidan plus trädgården. Dom har verkligen fått till det snyggt.

 

    

Så här vintrigt är de på torget. När vi promenerat ett tag så drogs vi likt två magneter in till byn och som ni förstår så blev vi kaffesugna...    Det är inte så kallt ute men väldigt rått så man blir lite kymig.

 

   

Vi delade på en tonfiskbagett men kunde inte ens få i oss vår halva, magsäcken börjar krympa ihop för oss efter 11 dagars umbäranden...  Deras tonfiskröra som dom gör själv är den godaste vi någonsin ätit.    


    

Kolla in deras fantastiska smörgåstårta...  den är delad så man kan köpa sig en bit till kaffet om man vill. Den är för mäktig för oss nu när vi har dragit in så mycket. Nu börjar kläderna sitta lite bättre och jag får upp mina jeans till midjan. Förut satt som på höften. Detta blir ingen snabbantning utan vi blir klara till sommaren. Minst 15 kg skall bort. 

ste ändå få njuta genom att kolla på smaskiga tårtor och annat kaffebröd...    

 

  

 

Eftersom dom säljer ut sina fina chokladkakor för 15:-/kaka så passade jag på att köpa ytterligare två men då av en annan sort som har 75% cacaohalt. Den är också jättegod och man blir nöjd med bara en ruta.

 

Klicka här för att gå in på hemsidan för chokladen Tarakan 

 

 

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2010 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards