Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 27 januari 2010

Slingor!

Av Malin wiper - 27 januari 2010 11:51

           


Nu är jag hemma från frissan och är nöjd som vanligt. Hon gjorde lite bredare ljusa slingor den här gången. Håret är ljusare än på bilden. När jag gick från frissan så blev jag stoppad av en kvinna som frågade om jag kom direkt från friseringen, ja sa jag... då sa hon att hon tyckte jag hade jättesnygga slingor och fint hår och ville veta vem min frisörska var...  jag blev jätteglad, min frissa är en ung tjej på drygt 20 år och otroligt duktig och säker på att allt hon gör. Jag känner mig trygg med henne och hon är dessutom jättetrevlig.  

 

        

 

Håret är ljusare i verkligheten. Det går inte att få fram på bild riktigt. Hon plattångade håret rejält. Sen har jag urtunnat och uppklippt i många etapper för mitt hår är tjockt.

 

  

 

  

 

Jag fick ett blomskott "svärmors tunga" av en bloggvän som heter Berith för ett tag sen och det var jättelitet. nu har det börjat röra på sig och växa upp. Jag satt det i en kruka i köksfönstret och tror att blomman gillar att stå ljust. Det är en kaktusväxt så den skall inte vattnas så ofta. Jag skall fråga henne om den nu behöver lite näring i vattnet. Nu skall vi göra en kycklingsoppa och njuta av. När det är så kallt ute så passar soppa ypperligt. Alla är less på snön utom jag...  det är fantastiskt och jag skulle kunna fira jul igen  

     


 

 

 
 
Pisan

Pisan

27 januari 2010 12:12

Vad fin du blev! :-) Vi har svärmorstunga här hemma också, de växer som ogräs, har gett dem näring nån gång bara. De kräver inte så mkt vattning vilket passar mig bra som glömmer sånt för det mesta... KRAM!

http://pisansblogg.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Kerstin

27 januari 2010 12:16

Hej Malin. Vilken snygg frisyr och vilken härlig färg.

Kram K

 
Sussi

Sussi

27 januari 2010 13:28

Jättefin i håret blev du!
Har konstaterat att vi nästan har likadan frisyr du och jag ;-)
Jag har lite längre i bak men uppklippningen är inte så olika
Gillade slingorna. Funderar själv på att slinga håret

Vilken rolig idé att hänga upp listan :-)

Kramisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
Lisa

Lisa

27 januari 2010 13:31

Snyggt snyggt,,förstår att du gillar din frissa som gör dej nöjd!
Ett sent svar på din kommentar!
*Nej jag ska inte gifta mej ännu,,Tänkte inte på att det kunde se ut så med Wickes bild med bruden i vitt och ros o allt hihi..*
*Jaa det var verkligen en mysig stund med tjejerna på restaurangen*Tack för din komplimang!

Ska kika lite mer här nu,,Vilken Superhäftig tändare,,skojigt att hitta så orginella!
Ha en fortsatt bra dag,,
kram

http://dagslandan.bloggagratis.se

 
wiper

wiper

27 januari 2010 13:57

Pisan: tack! Bra då vet jag att den bara behöver näring ibland. Jag glömmer också att vattna blommorna.

Kram

Kerstin: Vad kul att du tycker det ;) Roligt att du tittade in

Ha en fin dag
kram

Sussie: Tack snälla du ;) Kul att vi har nästan samma frisyr ;) jag brukar ha lite längre bak också. Förstår inte riktigt detta med listan? jag är lite trögtänkt ;)

kram

Lisa: Tack snälla du. Ja jag vill inte byta frissa som jag brukade göra förr för jag är så nöjd nu. Det såg så ut men då vet jag att inte är giftermås på gång.

Jag är ju samlare av roliga tändare så det blev fest i går för mig.

ha en bra dag själv
kram

http://wiper.bloggplatsen.se

 
Monica

Monica

27 januari 2010 14:19

Superfin blev du med nya frillan och slingorna!
Jag har aldrig gett min Svärmors tunga näring, den växer så det knakar, krukan håller nu på att sprängas, så jag ska dela den till våren. Vill inte ha dom så stora!
Ha en mysig onsdag du också! Här är det snöstorm!
Kram*

http://www.blackpearl.bloggplatsen.se

 
wiper

wiper

28 januari 2010 13:22

Monica: Tack snälla du ;) Ja men då behöver jag kanske inte ge svärmorstunga nån näring. Tack för den upplysningen

Ha en fin torsdag får jag säga då

kram

http://wiper.bloggplatsen.se

 
Petra

Petra

28 januari 2010 14:36

Jätte fin du blev!!!

http://petrano1.bloggspace.se

 
wiper

wiper

28 januari 2010 16:21

Petra: Kul att du tycker det :)

Ha en fin kväll
kram

http://wiper.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Fredag 19 april 08:30

                      Vi har sålt vår förra bäddsoffa (ovan) som vi aldrig satt i utan bara hade till gäster som sov över. Vi köpte ju en ny på Jysk som vi har i tv-rummet och den större och bättre att sitta i när man är fler och skall sitta i d...

Av Malin wiper - Torsdag 18 april 09:00

    I går när min man var till sin tandläkare i Hallstahammar så promenerad jag omkring i vårt bostadsområde. Här ser man att nåt är på gång så det dröjer inte länge nu innan folk kan sitta ute och njuta     Nu har skottkärran fått lite ...

Av Malin wiper - Onsdag 17 april 07:30

   I går hade jag tid på Citypraktiken för att undersöka mina öron. För ca 1,5 år sedan så hörde jag ett litet brus i öronen på kvällarna. Sen eskalerade det men jag har inte hört bruset när jag varit utomhus utan mest när jag skall sova. Tyvärr ha...

Av Malin wiper - Tisdag 16 april 08:45

    I går hade vi en riktig vårdag och jag såg detta andpar som låg i solen vid svartån och hade det bra     En ringduva dök upp på en gräsmatta och brydde sig inte om oss     Ytterligare en bild på den fina ringduvan. Jag är så fö...

Av Malin wiper - Måndag 15 april 15:15

    Efter all musikunderhållning i lördags på Röda Korset så var det dags för dans. Det är en tjejdansgrupp från Fryx dance company. Dom väldigt duktiga, smidiga och hade en väldigt bra rytm och enérgi. Dom går på Fryxellska skolan          ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2010 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards