Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 26 januari 2010

Guldbaggegalan 2!

Av Malin wiper - 26 januari 2010 07:15

     


Guldbaggegalan började bra men blev ett magplask. Ingen som helst musikunderhållning att prata om utan skådespelare som härmade hårdrocksgrupp var det enda som bjöds på. Tydligen har svångremmen varit framme på svt. Annars vann dom som skulle vinna en bagge. Noomi Rapac var fåordig med sitt: tack, tack, tack och det var lite trist. Såg att jag missat 2 svenska filmer som skall vara bra. Apan och Det enda rationella.

 

  

 

Dom får jag se på dvd. Bästa manliga skådespelare blev otippat för mig Klas Ljungmark som tydligen gör en toppenprestation i "Det enda rationella" där han spelar mot Pernilla August. Klas Ljungmar kan ses på tv 1 i "Andra avenyn" som gangster. Han höll ett humoristisk tacktal och verkade vara en härlig person. Johan Glans var en katastrof och jag fick inte fram ett enda skratt åt hans skämt, dom fastnade i halsen.

 

  

 

Att jag är uppe så tidigt beror på att vi skall åka till min mamma om några timmar. Ute är det -19 grader. Önskade att en sån här bil körde fram till dörren och hämtade upp oss med tillhörande privatshaufför. Längst bak en liten futtig camper...  den verkar gå att köra från vilket håll som helst och man undrar om en sån finns eller om det är ett montage. Det kan ju finnas nån galning som bygger osannolika bilar för sitt nöjes skull.

 

        

 

Nu blir det inget mer bloggande förrens i eftermiddag då vi är hemma igen.

 

   

 

Jag önskar er alla en fin och händelserik tisdag...    

  

 
 
Berith

Berith

26 januari 2010 08:21

Flickan som lekte med elden var så spännande att jag höll mig vaken genom hel filmen , annars har jag ju en tendens att alltid somna så fort jag slår mig ner i soffan =))
Såg inte Guldbagge utdelningen , men Noomi Rapac är en helt klart värdig vinnare tycker jag =))

Ha en trevlig dag hos din mamma =))
Varma kramar =))

http://maxmax.bloggplatsen.se

 
Pisan

Pisan

26 januari 2010 10:11

Behövs det en camper när bilen är så stor, man kan väl bo inne i den? :-)

http://pisansblogg.bloggplatsen.se

 
Sussi

Sussi

26 januari 2010 14:11

Jag tittade inte på galan och efter det du berättade om den så gjorde jag nog rätt val.

Jag har nog missat dom flesta svenska filmer som är nominerade. Män som hatar kvinnor har jag dock sett :-)
Oftast blir det amerikanska filmer man ser

Kramisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
wiper

wiper

26 januari 2010 21:44

Berith: Ja du det går inte att somna till den filmen inte ;) Noomi är en fantastisk skådespelerska.

Tack snälla du det var jättekul att träffa mamma.

kram

Pisan: Ja du det kan man fråga sig ;)

kram

Sussi: Du missade inte nåt. Galan var mycket bättre förr.

kram

http://wiper.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Fredag 19 april 08:30

                      Vi har sålt vår förra bäddsoffa (ovan) som vi aldrig satt i utan bara hade till gäster som sov över. Vi köpte ju en ny på Jysk som vi har i tv-rummet och den större och bättre att sitta i när man är fler och skall sitta i d...

Av Malin wiper - Torsdag 18 april 09:00

    I går när min man var till sin tandläkare i Hallstahammar så promenerad jag omkring i vårt bostadsområde. Här ser man att nåt är på gång så det dröjer inte länge nu innan folk kan sitta ute och njuta     Nu har skottkärran fått lite ...

Av Malin wiper - Onsdag 17 april 07:30

   I går hade jag tid på Citypraktiken för att undersöka mina öron. För ca 1,5 år sedan så hörde jag ett litet brus i öronen på kvällarna. Sen eskalerade det men jag har inte hört bruset när jag varit utomhus utan mest när jag skall sova. Tyvärr ha...

Av Malin wiper - Tisdag 16 april 08:45

    I går hade vi en riktig vårdag och jag såg detta andpar som låg i solen vid svartån och hade det bra     En ringduva dök upp på en gräsmatta och brydde sig inte om oss     Ytterligare en bild på den fina ringduvan. Jag är så fö...

Av Malin wiper - Måndag 15 april 15:15

    Efter all musikunderhållning i lördags på Röda Korset så var det dags för dans. Det är en tjejdansgrupp från Fryx dance company. Dom väldigt duktiga, smidiga och hade en väldigt bra rytm och enérgi. Dom går på Fryxellska skolan          ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2010 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards