Öppen Ridå

Alla inlägg den 12 januari 2010

Av Malin wiper - 12 januari 2010 18:21

     



Bianca av Charlie Henry

 

Är en schifi-saga i modern tappning. Väl skriven med ett omfattande galleri av karaktärer. Språket påminner om Mickey Spillanes och förmedlar en stark känsla. Mycket ovanliga detaljer kryddar den dramatiska handligen.

 

Den är också en kommentar till dagens klimatproblem, och dess konsekvenser. Jag kommer att läsa om denna bok om några månader för att kunna fördjupa mig i handlingen.

 

Mr T

 

     

 

Författaren är min son och jag har lagt ut boken här förut men ingen recention. Boken finns på: vulkan.se tyvärr så går det inte att länka till sidan för dom har nåt galet fel där. Jag sätter in den under kategorier "film och teater"

 

     

 

 

Av Malin wiper - 12 januari 2010 15:31

  


   På torsdag lägger jag ut dom brevpressar som kommit in till tävlingen "finaste brevpressen" då kan ni börja att rösta på den ni tycker är finast. Ni har fortfarande tid att skicka in om ni har en i era gömmor: wiperium@hotmail.com eller lägga ut den på er blogg för er som står på min länklista. Tävlingen avslutas fredag 15/1 17.00 Den som får mest röster på sin brevpress vinner en biobiljett.

 

Brevpressen på bilden längst upp finns att beskåda här och mycket annat.

 

  

 

 

 

Detta står på wikipedia

 

Pat Benatar, egentligen Patricia Mae Andrzejewski, född 10 januari 1953 i Brooklyn, New York, USA, amerikansk sångerska. Hon var som mest populär under 1980-talet, med hits som "Heartbreaker", "Love is a Battlefield" och "Hit Me With Your Best Shot", och tilldelades fyra Grammys, alla i kategorin Best Female Rock Vocal Performance. Hon sjunger mycket rock men också annan musik. Hennes Låt Hit me with your best shot är med i spelet Guitar Hero 3 - Legends Of Rock. Och även låten "Heartbreaker" är med i spelet Guitar Hero - World tour.


    


  

Av Malin wiper - 12 januari 2010 15:02

Hörde en annorlunda version av låten "Hungry Heart" som sjungs här av Paul Young. Hörde den på WWR internetradio.

 

     

 

Paul Young föddes 1956 i Luton, England. Han är en Engelsk popartist.

 

Klicka här för att komma in på hans hemsida



  


Är det nån fler än mig som blir yr och illamående av denna bild?...  Jag blir otroligt påverkad...  även ögonen spänns och blir obehagligt konstiga. Det är en bild man skall ha som bakgrund på sin blogg...  

Av Malin wiper - 12 januari 2010 14:49

  


I dag har både jag och min man en urusel dag. Vi har båda drömt mardrömmar och sovit dåligt, dessutom kom vi upp alldeles för sent. Vi har båda en morgonrocksdag och bara samlar krafter för att dan i morgon skall bli bättre.

 

   Klicka här om ni vill gå in och kolla sajten där dödskallemorgonrocken finns. Det finns mycket annat där också och stället heter "Magasinet Björum".

 

  

 

Vi har ätit en konstig kombination av mat till lunch bestående av kravmärkt bacon, ägg, avokado och ungsrostad potatis och andra rotsaker. Vi hade tagit upp köttfärs för att göra kålpudding i en lergryta vi köpt för 10:- på second hand. Tyvärr så vet inte Mr T vart han har ställt grytan så han letar än....    Vi var då tvungna att hitta på nåt annat att äta. Han trodde att han ställt den i vindstrappan för vi har så fullt i skåpen i köket men icke.

 

   

 

   

 

Jag hittade denna fina animering hos Vicke. Ett bra ordspråk står på hjärtat "Behandla andra som du vill bli behandlad själv". Vi får inget gjort i dag utan det är bara att acceptera. Det kommer en dag i morgon också. Synd bara när det är så fint väder ute. I kväll skall jag ställa klockan på 07.00 och gå och lägga mig i rimlig tid.

 

  

Av Malin wiper - 12 januari 2010 12:02

  


Jag hittade en klocka i form av en liten pistol när jag var ute och letade efter nåt annat.

 

Klicka här om ni vill gå in och kolla sidan.

 

   Jag har en liknande liten pistol men som tändare istället.

 

 

 

Jag kan inte köpa några nya tändare just nu för mitt tändarskåp är fullt och jag måste köpa ett större. Då blir det ett utställningsskåp där man ser alla tydligt och med mycket belysning i.

 

    

 

 

 

Gene Vincent, född Eugene Vincent Craddock i Norfolk i Virginia, 11 februari, 1935, död 12 oktober, 1971 i Los Angeles, var en amerikansk rockmusiker inom rockabilly.

Gene Vincent etablerade sig som en rock'n'roll-rebell. Hans band Gene Vincent and the Blue Caps gjorde braksuccé med sången "Be-Bop-A-Lula" 1956. Andra hits blev "Blue Jean Bop", "Race With the Devil", "Dance to the Bop", "Crazy Legs" och "Lotta Lovin". Gene Vincent invaldes i Rock and Roll Hall of Fame år 1998.[1]


  


Klicka här om ni vill gå in på en sidan som heter "The rockers" 

 

Av Malin wiper - 12 januari 2010 11:47

  

 

Ledmotivet till filmen "The Pianist". Ibland behöver man lite lugn avslappnad musik och allra helst då datan krånglar för jag hetsar upp mig för mycket då. Internet bara la av helt plötsligt och min man fick sätta sig och felsöka. Till slut så kom han på att det var vår nya router som det hänt nåt i. Han installerade om och nu funkar allt igen. Filmen kan jag verkligen rekommendera det är en riktig höjdare.


  


 

  



Av Malin wiper - 12 januari 2010 10:40

  


I dag var det segt att komma upp. Gardinen är inte uppe helt men vi var uppe 09.30 men jag har bloggtorka och dåligt med material till bloggen. Detta är vårt ena vardagsrumsfönster och som ni ser är jullyktan och elljustaken kvar. I vår skall vi skrapa fönstren och måla för det behövs verkligen. Det är inte gjort sen 70-talet. Sonen till byggmästaren bodde flera år i huset men drunknade tyvärr nere i ån när han stod i sin båt och föll i vattnet. Ingen var tyvärr hemma i husen bredvid. Det var tragiskt. Sonen hade inte gjort så mycket i huset mer än att bygga en inbyggd altan.

 

   Jag skall gå ut före lunch och ta mig en promenad. Blev så sugen på att åka skridskor igen bara för att testa hur det känns. Nu är det -13 grader igen men solen skiner. Det går att ploga upp en bit där man kan åka skridskor. Först måste jag köpa mig ett par och sen ha en stabil man (min) att hålla i...  Är det nån av er som har åkt skridskor i år?.

 

   

 

Hittade ett kort från musikstunden på Caté Lakatos som var rätt lyckat än om Jeanettes ögon blev lite röda. The Odd Couple heter dom. Gittarristen är bjuden till USA där han varit flera gånger och spelat med en del stora musiker.

 

   

 

Vi tog ett glas juice på Lakatos efter fikat och den var så grymt god. Maria Lakatos har bara kvalitetsgrejer. Den heter Santal  och vi tog persika. Hittar ingen hemsida.

 

   Här ser ni min man som halvmåne. Han kom ivägen för en bild och jag tycker det ser så kul ut...  

 

   

 

   

 

När vi var på Café Ritz i går så köpte vi äkta kravmärkt vanilj på burk. Det är ett teföretag som säljer denna. Bourbon vanilla.

 

klicka här om ni vill besöka hemsidan som heter: khoisantea.com 

 

  

 

När vi var på Lakatos så stod en fin lykta bredvid oss och det är småländskt hantverk och säljs i Skillingaryd.

 

  

 

  

 

Här är min variant fast liten.

 

Här är turistbyråns startsida

 

  

 

Som ni ser blir det mycket axplock och en salig blandning här på bloggen och jag är lite smått förvirrad...  

 

   Ha en fin dag alla ni goa bloggläsare...  

  

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2010 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards