Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 10 januari 2010

Citat!

Av Malin wiper - 10 januari 2010 09:45

     


Konstigt att kylan kan svänga från en dag till en annan så kraftigt. I går hade vi -24 grader och i dag är det -3. Vi har nyss ätit frukost och har sovit så bra att jag känner mig mycket piggare i dag. Vi skall försöka ta oss till Jönköping i eftermiddag eftersom Café Lakatos har underhållning. Det är gruppen "Odd Couple" som skall spela. Det börjar 15.30 så vi har lite tid på oss.

 

  

 

Den här skylten hade Vicke på sin sida. Han är en hejare på animationer och jag har fått lånat den. Det är ett fint litet citat som inte jag har kunnat leva upp till. Dom sista åren har jag verkligen räknat flyende minuter och varit väldigt nostalgisk och det tror jag ingår i människans mönster när dom kommer upp i åren. Jag tror inte att många människor är lyckliga jämt utan det går lite upp och ner. Många av oss bloggare har en sjukdomshistoria och vi får leva med våra krämpor och då kan man inte vara lycklig jämt.

 

  

 

Sen är vi så olika jag är en människa som går upp och ner som en berg o dalbana men när jag mår bra och har sovit gott så kan jag vara lyriskt lycklig och få ut mycket av den dan. När jag sovit dåligt och nacken krånglat och jag får mina depressoner av min utbrändhet då funkar ingenting och jag får inget gjort. Att man räknar flyende minuter beror på att man tappar tid när man inte mår bra, tid som inte kommer tillbaka. Jag gick igång på detta citat...  

 

  

 

 

 

 
 
Sussi

Sussi

10 januari 2010 12:13

Det var verkligen stor skillnad!!
Här det varit lite jämnare temperatur -17 igår och -14 idag.

Ha en bra dag
Kramisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
wiper

wiper

10 januari 2010 12:51

Sussi: Ja det kan man verkligen säga. Skönt att ni har lite jämnare temperatur för man mår bättre då.

Ha en fin dag själv
kram

http://wiper.bloggplatsen.se

 
Pisan

Pisan

10 januari 2010 13:20

Hoppas det blir trevligt på Lakatos och att resten av dagen också blir bra! Kramar från mej :-)

http://pisansblogg.bloggplatsen.se

 
wiper

wiper

10 januari 2010 22:09

Pisan: Det var hur trevligt och mysigt som helst där och fullsatt.

Kram till dig också

http://wiper.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Fredag 29 mars 10:15

    När vi skjutsade hem min son i  tisdags eftermiddag så passade vi även på att gå in på Mel's Garage i Enköping där min son bor. Dom har otroligt god glass där från Rättviks Glass.    Klicka här för att se när vi var till Mel's Garage 7 m...

Av Malin wiper - Torsdag 28 mars 08:45

    I tisdags tog vi en promenad nere i Öster Mälarstrand, Notudden. Här satt vi oss ner på dom nya bänkarna framför småbåtshamnen. Sen gick vi omkring och kollade runt lite på dom båtar som fanns där, än om inte så många än     Här sitte...

Av Malin wiper - Onsdag 27 mars 08:30

  I mångdags innan vi hämtade min son i Enköping så dukade jag klart så allt var färdigt till lunchen hos oss. Min son har blivit vegetarian så vi tillagade morotsbiffar som vi gjort några gånger förut. Klicka här för att få receptet på morotsbif...

Av Malin wiper - Måndag 25 mars 07:15

    Här kommer lite fler bilder från promenader, och som ni vet så gillar jag pelare. Här ett pampigt hus i centrala Västerås     Lite fler pelare jag stött på och jag tycker såna tillför mycket i stadsbilden     En lite annorlunda...

Av Malin wiper - Söndag 24 mars 09:00

    Detta är en Alfa Romeo Spider från 1972. Den såg jag på en av våra promenader och den var så läcker. Nu börjar det snart dyka upp lite mer veteranbilar och det känns kul                                                                 ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2010 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards