Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 7 januari 2010

Nybergs bil!

Av Malin wiper - 7 januari 2010 20:51

  


Vi har haft det toppen på Nybergs bilhall. Detta är den nya delen och allt var så trivsamt och bra. Det var som en liten mässa också där med olika bord uppställda. Ville man så kunde man få ligga på en britz och få ansiktsbehandling. På ett ställe så fick man sitt hår fixat om man ville till allmän beskådan. Det serverades hamburgare med sallad och dricka för 20:- även tårtbitar som vi lyckades stå emot... .

 

  

 

Här ser man ett stort bingohjul som användes när nån köpte en bil. Det handlade om räntan 0.95%-3.25% som sänktes till det som hjulet stannade på. Vi såg att det var rätt många som köpte bilar. Dom hade en del begagnade bilar som inte såg illa ut.

 

  

 

Här är ett bord som Esters kök & bar hade hand om. Det är en jättefin restaurang i Jönköping som har rena gourmematen. Vi har inte varit där än men har tänkt gå dit många gånger men det har inte blivit av. Dom hade en tävling där man kunde vinna en fin lyxlunch med både varmrätt, salladsbord, efterrätt. Tävlingen gick ut på att man skulle slå med en golfklubba bollen in i ett smalt rör och det var en bit ifrån och hålet var inte stort. Min man prövade men efter tredje bollen så var det kört.

 

  

 

Då fick jag för mig att jag också skulle testa. Jag vet att jag har bollsinne men trodde väl aldrig att jag skulle slå in bollen i detta snäva rör. Första slaget var så nära och gick i kanten så jag fick en boll till. Tänkte då att jag skulle slå lite försiktigare och då gick bollen in i röret så nu har jag en fin lunch att längta till...  han som skötte om det hela blev väldigt förvånade att jag fick in bollen.

 

     

 

   Här står jag med klubban och bollen. Jag ser inte klok ut men det bjuder jag på... Ser ut som om jag är kort och hoptryckt. Jag har så lång lugg just nu att jag måste gå och klippa den. 

 

  

 

Dom hade dukat upp på detta fina bord och jag kan inte tänka mig att min lunch blir i den klassen med champagne och hela köret.

 

Klicka här för att komma till Esters kök & bars hemsida

 

  

 

  

 

Här är en Citroen picasso för 85.000 Den var skön att sitta i och inte så låg.

 

  

 

   

 

Innan IDOLERNA Reza och Calle kom så sjöng dessa två på den lilla scenen. Det var en blandning av Beatleslåtar och lite Frank Sinatra mm. Dom var rätt duktiga.

 

    

 

fortsättning följer.............

 
 
-Nena-

-Nena-

7 januari 2010 21:21

Vad kul :D
Grattis till vinsten, det var bra gjort!

Kram!

http://nena.bloggagratis.se

 
Lisa

Lisa

7 januari 2010 21:58

VILKEN FULLTRÄFF!!! Verkligen bra gjort,,Stort Grattis till den vinsten!
Kram

http://dagslandan.bloggagratis.se

 
wiper

wiper

8 januari 2010 10:25

-Nena- Ja det var både kul och oväntat ;)

kram

Lisa: Ja jag fattade ingenting ;) tack snälla du.

kram

http://wiper.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Fredag 19 april 08:30

                      Vi har sålt vår förra bäddsoffa (ovan) som vi aldrig satt i utan bara hade till gäster som sov över. Vi köpte ju en ny på Jysk som vi har i tv-rummet och den större och bättre att sitta i när man är fler och skall sitta i d...

Av Malin wiper - Torsdag 18 april 09:00

    I går när min man var till sin tandläkare i Hallstahammar så promenerad jag omkring i vårt bostadsområde. Här ser man att nåt är på gång så det dröjer inte länge nu innan folk kan sitta ute och njuta     Nu har skottkärran fått lite ...

Av Malin wiper - Onsdag 17 april 07:30

   I går hade jag tid på Citypraktiken för att undersöka mina öron. För ca 1,5 år sedan så hörde jag ett litet brus i öronen på kvällarna. Sen eskalerade det men jag har inte hört bruset när jag varit utomhus utan mest när jag skall sova. Tyvärr ha...

Av Malin wiper - Tisdag 16 april 08:45

    I går hade vi en riktig vårdag och jag såg detta andpar som låg i solen vid svartån och hade det bra     En ringduva dök upp på en gräsmatta och brydde sig inte om oss     Ytterligare en bild på den fina ringduvan. Jag är så fö...

Av Malin wiper - Måndag 15 april 15:15

    Efter all musikunderhållning i lördags på Röda Korset så var det dags för dans. Det är en tjejdansgrupp från Fryx dance company. Dom väldigt duktiga, smidiga och hade en väldigt bra rytm och enérgi. Dom går på Fryxellska skolan          ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2010 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards