Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 4 januari 2010

Pappas grav!

Av Malin wiper - 4 januari 2010 19:10

 


Nu är vi hemma och allt har varit toppen. Vi har varit piggare än på länge trots att vi sovit så lite i natt. Mamma var humoristisk och spirituell som vanligt men ändå lite lugnare. Hon verkadet må rätt bra och minnet var lite bättre i dag. Ibland kände hon igen oss men sen helt plötsligt så var vi bara bekanta...  det är jobbigt men man börjar bli van.


 


Mamma och jag framför pappas grav. Hon går lite dåligt så det var svårt att ta sig fram men med gemensamma krafter så lyckades vi ändå. Hon går med rullator numera.


 


Det var rätt mycket snö på graven och runtomkring men ack så vackert ändå.


 


 


Vi kunde inte vara där så länge för mamma frös. Pappa ligger på en jättefin skogskyrkogård med hästhagar utanför och det passar toppen. Det är lugnt och fridfullt där. Det märkliga är att hur dåligt väder det än är så skiner det upp och blir uppehåll varje gång vi kommer dit.


Tusen tack för era fina kommentarer som jag skall svara på så fort jag hinner. 


 


Alla mammas blommor hade dött i rumsfönstret. Vattning av blommor verkar inte ingå i servicen. Eftersom hon inte klarar nåt numera så åkte jag ner till Fyndlagret som hade rea och köpte 4 st konstgjorda blommor som hade varit mycket dyrare och såg rätt äkta ut. Nästa gång så köper jag till dom andra fönstren också.


 


 


Mammas lilla godisbord... Vi tog även med mamma och fikade på Skene Järnhandel. Det är det enda stället som vi kommer in på numera eftersom det inte är några trappor och andra hinder. Hon åt en god bakelse medans vi bara delade på en smörgås...  nu är vi duktiga.


       

 
 
Lisa

Lisa

4 januari 2010 19:39

Meen åh vilken go bild på dej o din Mamma..Jag förstår att det måste vara oerhört jobbigt med hennes Minne,,Din Pappas gravsten var verkligen fin..

Ja vi kan ju stötta varann i viktnedgången,,Jag kikade in på sidan du hade länkat om Cupcakes men det var inte den,,Sen gick jag själv ut o letade efter den,,då hakade min data upp sej så jag kunde inte gå ut på resten av kvällen,,,IRRITERAD jag blev,,,Den ska finnas på blogger sidorna och ska försöka gå o titta där igen..
Min Data har också blivit Jätteseg så det är inte nå kul att sitta här,,Den behöver en omformatering men vi måste ha hjälp med det,,
Ha en fortsatt skön kväll..
Kram min vän

http://dagslandan.bloggagratis.se

 
Sussi

Sussi

4 januari 2010 20:12

vad glad och skojfrisk din mamma såg ut ;-)
Jobbigt att inte veta när du åker dit om hon kommer känna igen er eller inte. Men jag antar att det händer för dom flesta. Fast tråkigt är det!

Graven såg jättefin ut med snön på

Kramisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
-Nena-

-Nena-

5 januari 2010 11:14

Vilken fin bild på dig och din mamma.

Det är jobbigt när man inte vet om de vet vem man är när man kommer. När de tror att man är någon annan.
Har gått igenom det några gånger och som du säger så vänjer man ju sig även om det är jobbigt.

Kram!

http://nena.bloggagratis.se

 
wiper

wiper

5 januari 2010 11:46

-Nena- Kul att du tycker det ;) Tråkigt att du också fått gå igenom sånt med släktingar trots att du är så ung.

kram

Lisa: Kul att du gillar bilden. Ja det är inte lätt och man blir påverkad. Gravstenen var så fin med snö på så vi lät det ligga kvar. Synd att det inte var rätt sida. Det med viktminskningen vet jag inte då hur vi skall göra. Kanske ha lite press på varandra och peppa. Ja det är botten när datan strejkar. Tur att min man kan fixa med sånt

kam

Sussi: Ja hon har verkligen humor och ett glatt humör för det mesta. Ja det är frustrerande och numera säger jag inte att jag är hennes dotter för då blir hon förvirrad helt. ja graven är en natursten.

kram

http://wiper.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Lördag 20 april 08:30

    Jag har sett en dramaserie på svt play som min syster tipsat mig om. Den heter Painkiller. Det är den Guldbaggebelönade regissören och manusförfattaren Gabriela Picher som ligger bakom denna tv serie                                      ...

Av Malin wiper - Fredag 19 april 08:30

                      Vi har sålt vår förra bäddsoffa (ovan) som vi aldrig satt i utan bara hade till gäster som sov över. Vi köpte ju en ny på Jysk som vi har i tv-rummet och den större och bättre att sitta i när man är fler och skall sitta i d...

Av Malin wiper - Torsdag 18 april 09:00

    I går när min man var till sin tandläkare i Hallstahammar så promenerad jag omkring i vårt bostadsområde. Här ser man att nåt är på gång så det dröjer inte länge nu innan folk kan sitta ute och njuta     Nu har skottkärran fått lite ...

Av Malin wiper - Onsdag 17 april 07:30

   I går hade jag tid på Citypraktiken för att undersöka mina öron. För ca 1,5 år sedan så hörde jag ett litet brus i öronen på kvällarna. Sen eskalerade det men jag har inte hört bruset när jag varit utomhus utan mest när jag skall sova. Tyvärr ha...

Av Malin wiper - Tisdag 16 april 08:45

    I går hade vi en riktig vårdag och jag såg detta andpar som låg i solen vid svartån och hade det bra     En ringduva dök upp på en gräsmatta och brydde sig inte om oss     Ytterligare en bild på den fina ringduvan. Jag är så fö...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2010 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards