Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 6 december 2009

Glasögon!

Av Malin wiper - 6 december 2009 10:20

  


Tänk vad dagarna går fort nu redan andra advent  . Ute syns inte ett spår av vintern. Vi tog oss en liten sovmorgon efter gårdagens äventyr. Nu blir det bara hemarbete såsom syning, städning och motion. Vi spårade ur i går på bion och köpte varsin godispåse  . Nu tänker vi sköta oss fram till jul och sen bara äta lagomt på julen. Jag hämtade mina nya glasögon i går och jag ångrar mig inte för jag passar bra i dom än om dom inte är så extrema och färgglada. Jag är mer en klassiskt typ som inte passar i för mycket mönster och utsirningar tyvärr.

 

  

 

Här ligger dom nu i fodralet. Jag har haft på mig dom på morgonen men har nu så ont i näsan och bakom öronen mot huvudet så det blir dom gamla tills vi varit tillbaka till Synoptik så dom får böja ut dom lite. Jag har dom dyraste glasen på marknaden eftersom jag inte kan ha tyngd på min näsa som är smal upptill. Jag har så tunnt känsligt skinn just där så det är alltid stora problem med glasögon. Dessa är ju lite större än mina förra men väger inte mer eftersom jag tog dessa specialglas. Det blev fruktansvärt dyrt. Bågen är i titan och bronzfärgade som passar till mitt numera ljusare hår.

 

  

 

När vi var på Café Lakatos i går så hade dom en cheescake som såg helt underbar ut men vi lyckades motstå frestelsen...  och var så nöjda med oss själva tills vi kom till bion och vräkte i oss mycket sämre sötsaker... 

 

  

 

Jag önskar er alla en härlig andra advent   

 
 
Sussi

Sussi

6 december 2009 12:32

Jag är också så att jag inte gillar eller passar i massa färger och mönster. Diskret är alltid bra!

Skönt att få nya glasögonen fixade så du kan ha dom på dig. Konstigt nog så brukar dom alltid spänna åt nånstans i början

Ha en mysig advent
Kramisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
wiper

wiper

6 december 2009 14:09

Sussi: Ja vi är ju så olika i våra personligheter. Mina nya glasögon passar så bra på och ser exklusiva ut. Man behöver inte vara en färglös person för detta. Ja det är alltid någ som inte stämmer i början.

Ha en mysig andra advent själv
kram

http://wiper.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Fredag 19 april 08:30

                      Vi har sålt vår förra bäddsoffa (ovan) som vi aldrig satt i utan bara hade till gäster som sov över. Vi köpte ju en ny på Jysk som vi har i tv-rummet och den större och bättre att sitta i när man är fler och skall sitta i d...

Av Malin wiper - Torsdag 18 april 09:00

    I går när min man var till sin tandläkare i Hallstahammar så promenerad jag omkring i vårt bostadsområde. Här ser man att nåt är på gång så det dröjer inte länge nu innan folk kan sitta ute och njuta     Nu har skottkärran fått lite ...

Av Malin wiper - Onsdag 17 april 07:30

   I går hade jag tid på Citypraktiken för att undersöka mina öron. För ca 1,5 år sedan så hörde jag ett litet brus i öronen på kvällarna. Sen eskalerade det men jag har inte hört bruset när jag varit utomhus utan mest när jag skall sova. Tyvärr ha...

Av Malin wiper - Tisdag 16 april 08:45

    I går hade vi en riktig vårdag och jag såg detta andpar som låg i solen vid svartån och hade det bra     En ringduva dök upp på en gräsmatta och brydde sig inte om oss     Ytterligare en bild på den fina ringduvan. Jag är så fö...

Av Malin wiper - Måndag 15 april 15:15

    Efter all musikunderhållning i lördags på Röda Korset så var det dags för dans. Det är en tjejdansgrupp från Fryx dance company. Dom väldigt duktiga, smidiga och hade en väldigt bra rytm och enérgi. Dom går på Fryxellska skolan          ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< December 2009 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards