Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 6 november 2009

Anouk!

Av Malin wiper - 6 november 2009 17:49

  

Vi blev kvar några timmar i storstan så vi hann både äta och fika. Vi gick på Café Adelante och åt igen för dom har så otroligt god indisk mat. Dom varierar sina rätter på ett fantastiskt sätt. Dom två sista gångerna har det varit en 10-poängare Glad.

 

   

Visar bara min mans mat eftersom det blir tjatigt så mycket tallrikar som jag visat här med olika mat...Det var smaksatt ris och kycklingklubbor med en fantastisk sås plus annat gott på tallriken. Jag själv fick olika sorts kycklingar med olika kryddningar och rikligt med starka såser.

 

   

Innan vi åkte hem så gick vi in på A6-köpcentrum där dom har ett nästan nyöppnat cafè som heter "Olsens Twins" det är jättefin och mysigt att sitta där och personalen var trevliga och serviceminded.

Både jag och mannen slarvade och åt riktiga godsaker till kaffet...Skäms.

 

   

Jag tog en läcker Gustav Adolfsbakelse och fick igång mitt sötsug... Rynkar på näsan men gott var det så länge det varade...

 

   

Så här ser bord och stolar ut. Det gick inte att ta några översiktsbilder, för mycket folk i farten. Dom har även en del längre in där man kan få sig en bit mat.

 

 

Hittade denna hos min första bloggvän Cattis. gillar låten och hennes röst. Cattis har jag kännt längst i bloggvärlden och vi träffades på bloggplatsen där vi båda hade våra första bloggar. Sen tappade vi bort varandra när jag la ner den bloggen och hon skaffade en annan. Jag blev superglad när hon hittade mig och skrev en kommentar Glad. Så nu är ordningen återställd. Gå gärna in på hennes fina blogg längst upp där Cattis stå med röd färg. Hon är duktig på datan och gör även hemsidor.

     

 
 
Sussi

Sussi

7 november 2009 00:06

Och jag som tycker det är kul att se vilka maträtter ni äter..
För min del får du väldigt gärna fortsätta med att knäppa på det.

Du har en award att hämta i min blogg

Kramisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
margit

margit

7 november 2009 06:13

Ja man kan unna sig lite gott också!! Utan dåligt samvete!! Önskar er båda en trevlig lördag! kram!

http://margitholm.blogg.se

 
Berith

Berith

7 november 2009 08:37

Vilken trevlig fredag ni ser ut att ha hat , med god mat och gott fika =))
Jag kan känna den äkta svaveldoften ända hit *ler*
Ha en mysig lördag , kram =))

http://maxmax.bloggplatsen.se

 
Lisa

Lisa

7 november 2009 11:30

MUMS vilka goda bakelser,,Morotskaka är en favorit även för mej..
Och SNÄLLA DU fortsätt visa dina Härliga tallrikar med godsaker,,,Blir ALDRIG för mycket av det,,

Enda nackdelen är väl att man blir ju såååååå sugen på Allt gott ni äter..
Ps..Jag var in på cattis blogg igår och blev inspirerad till att Lyssna på musik..Nu glömde jag såklart bort att lämna ett avtryck efter mej men får väl kila in dit igen..
ha en så bra Lördag som det går Trots värk..
Kramiz

http://dagslandan.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 28 mars 08:45

    I tisdags tog vi en promenad nere i Öster Mälarstrand, Notudden. Här satt vi oss ner på dom nya bänkarna framför småbåtshamnen. Sen gick vi omkring och kollade runt lite på dom båtar som fanns där, än om inte så många än     Här sitte...

Av Malin wiper - Onsdag 27 mars 08:30

  I mångdags innan vi hämtade min son i Enköping så dukade jag klart så allt var färdigt till lunchen hos oss. Min son har blivit vegetarian så vi tillagade morotsbiffar som vi gjort några gånger förut. Klicka här för att få receptet på morotsbif...

Av Malin wiper - Måndag 25 mars 07:15

    Här kommer lite fler bilder från promenader, och som ni vet så gillar jag pelare. Här ett pampigt hus i centrala Västerås     Lite fler pelare jag stött på och jag tycker såna tillför mycket i stadsbilden     En lite annorlunda...

Av Malin wiper - Söndag 24 mars 09:00

    Detta är en Alfa Romeo Spider från 1972. Den såg jag på en av våra promenader och den var så läcker. Nu börjar det snart dyka upp lite mer veteranbilar och det känns kul                                                                 ...

Av Malin wiper - Lördag 23 mars 10:30

      Vi skall sälja våra två gula fotöljer av märket Swedese Nova. Vi har ingen plats för dom i  denna lägenhet för vi har tagit sovrummet till vardagsrum där vi även har våra datorplatser. Därför köpte vi denna stol Mellby på Jysk för ett tag s...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2009 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards