Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 2 november 2009

Servettvikning!

Av Malin wiper - 2 november 2009 21:06


   

Nu skall jag visa en enkel servettvikning som jag lärde mig redan 1986 när jag jobbade på en arbetsterapi i Gävle. Vi hade många fester och roligt där. Då var det full rulle och många artister reste runt och spelade på servicehusen. Det var så otroligt rolig och det hände nåt hela tiden. Vi hade eget kök som lagade allt vi bad dom om och vi hade fester med både dans och underhållning. Tänk vad dessa pensionärer hade roligt.  

 

   

1. vik ihop servetten så den blir en trekant. 


   

2. vik en kant som på bilden och vänd servetten och vik en likadan kant så det blir som ett dragspel. Kanten skall vara ca 1-2 cm.


   

3. här har jag kommit en bit. Rullade upp den så ni ser vad jag menar.


   

4. så här ser det ut. Ta fasta på mitten av den klara servetten.


   

5. sen drar man bara ihop servetten och sätter den i vinglaset.   


Klicka här om ni vill se fler servettvikningar. Där finns denna musselskalet också. 


   iper önskar er alla en skön kväll.

  

 
 
Lisa

Lisa

2 november 2009 23:05

Tack Wiper för dina värmande kommentarer hos mej..
det har väl varit lite lugnare både idag och igår så nu försöker jag fokusera på annat och hämta krafter medans det är lugnt,,vet ju inte hur länge det håller i sej..

sån servett vikning brukar jag också göra men hade inte en aning om vad den hette..skoj att få veta det..

Bakelserna var super enkla att göra..Jag köpte färdiga mini sockerkaks bitar ifrån gobiten,,sen delade jag dom och fyllde med vaniljkräm,,och sen bara grädde o Gelehallon på toppen + en choklad lins..
Hoppas din mage håller sej i schack nu så du kan ta dej en liten gobit igen ifrån dina härliga cafeer som ni har där nere..
Natti kram

http://dagslandan.bloggagratis.se

 
carri

carri

3 november 2009 09:07

gomorron ! och vilken snygg servett....

jag kommer att göra denna vikning vid nästa tillfälle. Tack !

http://livsvingar.bloggagratis.se

 
Ingen bild

kuyg

23 november 2009 20:21

hej
cool du är :)

 
wiper

wiper

23 november 2009 21:07

Kuyg: Tack! det var snällt sagt ;)

Ha en fin kväll

http://wiper.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

eeeeeeeeee

18 maj 2010 08:48

skit på er

 
Ingen bild

annaess

20 juni 2011 19:14

Tack för att du visade hur man gjorde.
Den kmr andvändas till mkt.

Malin wiper

20 juni 2011 19:22

Varsågod ;) Jag skall försöka lära mig lite mer servettvikning när jag får tid. Kul att du tittade in

Ha en fin kväll
Mvh
wiper

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 18 april 09:00

    I går när min man var till sin tandläkare i Hallstahammar så promenerad jag omkring i vårt bostadsområde. Här ser man att nåt är på gång så det dröjer inte länge nu innan folk kan sitta ute och njuta     Nu har skottkärran fått lite ...

Av Malin wiper - Onsdag 17 april 07:30

   I går hade jag tid på Citypraktiken för att undersöka mina öron. För ca 1,5 år sedan så hörde jag ett litet brus i öronen på kvällarna. Sen eskalerade det men jag har inte hört bruset när jag varit utomhus utan mest när jag skall sova. Tyvärr ha...

Av Malin wiper - Tisdag 16 april 08:45

    I går hade vi en riktig vårdag och jag såg detta andpar som låg i solen vid svartån och hade det bra     En ringduva dök upp på en gräsmatta och brydde sig inte om oss     Ytterligare en bild på den fina ringduvan. Jag är så fö...

Av Malin wiper - Måndag 15 april 15:15

    Efter all musikunderhållning i lördags på Röda Korset så var det dags för dans. Det är en tjejdansgrupp från Fryx dance company. Dom väldigt duktiga, smidiga och hade en väldigt bra rytm och enérgi. Dom går på Fryxellska skolan          ...

Av Malin wiper - Söndag 14 april 11:45

  Vi hade det toppen i går på Röda Korset där dom hade full fart hela dan. Här ser ni Kelly till höger som är chef och till vänster en av dom anställda. Alla är så kreativa och trevliga. Först får man köpa fikabiljett och det kostar 50 kr/perso...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2009 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards