Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 25 oktober 2009

Folkskam!

Av Malin wiper - 25 oktober 2009 14:34

                                          


Jag beundrar dom pensionärer som nu är ute och demonstrerar mot folksams (Folkskams) beteende. Det är ju bara dom pigga som orkar med att göra nåt för att visa sitt missnöje. Jag skulle själv vilja gå med i ett tåg för min mammas och alla andras skull som nu mister minst 9.000:- i sin försäkring för begravningskassan. Det är verkligen civilkurage och mod. Det är så skamligt att behandla folk på detta sätt som betalat en försäkring i decennium för att trygga sig sjäv vid bortgång och få en värdigt avslut på sitt liv. Att inte hela styrelsen får gå är skandal när dom har spekulerat bort pengarna. Dom tycker inte heller att dom gjort nåt fel utan står som frågetecken. Tyvärr går det konstigt nog inte att hitta bilder från pensionärernas demonstration och bara det....

 

                                                                

 

Jag blev påmind om detta när jag fick ett mejl från min bror i dag. Han berättade att vår mamma som är försäkrad i Folksam kommer att gå från en summa på 21.200:- till 12.000:- Det är rena stölden. Jag undrar vad som komma skall nästa gång. Jag måste fråga min svärmor om hon också har sitt i Folksam.

 

             

 

Snart tornar fattigkyrkogårdar upp sig för såna som blivit bestulna och där läggs man ner i en tillsnyggad konsumkasse...Foten i munnen för att hårddra detta och dramatisera lite...

 

   

Nu när min man är arbetslös så ser vi hur mycket han förlorar och vi blir bestörta. Tänk att dom har utarmat våra försäkringar på detta sätt Rynkar på näsan. Här har vi betalt in massor i skatt för att få en trygghet och allt verkar bara rinna bort som en flodvåg. När kommer nästa smäll?. Jag vet att jag tjatat om detta flera gånger. Nu menar regeringen på att folket har ju fått en rejäl skattesänkning så vi ska ju kunna betala våra försäkringar själva...Rynkar på näsan av dom pengarna blev det +-0. Sjuka och arbetslösa får dessutom ingen skattelättnad trots mindre ersättning och dyrare omkostnader. Jag är så uppretad nu så det är dags att sluta.. 


 
 
anne

anne

25 oktober 2009 14:57

ha en bra dag :)

http://annebertelsen.blogg.se

 
wiper

wiper

25 oktober 2009 15:14

anne: kul att du tittade in. Ha en bra dag själv

http://wiper.bloggplatsen.se

 
Sussi

Sussi

25 oktober 2009 15:24

Förstår att du blir upprörd! Det är ju skam att dom får bete sig så här. Håller med dig.. dom borde inte få sitta kvar!!!

Ha en mysig söndag
Kramisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
Lambergsfrua

Lambergsfrua

25 oktober 2009 15:25

Jag kan bara hålla med dig i vartenda ord. Man blir heligt förb-d :( Vi har inte Folksam, men det dröjer väl inte länge förrän TyggHansa följer efter. Suck!
Kramar,

http://lambergsfrua.bloggplatsen.se

 
lollo

lollo

25 oktober 2009 15:57

Håller med fullständigt.

Ha en bra dag!

Kram=)

http://lollopettersson.bloggplatsen.se

 
Petra

Petra

25 oktober 2009 20:32

Ja det är skammligt av folksam!!!!!!!!!!!!!!!

http://petrano1.bloggspace.se

 
wiper

wiper

25 oktober 2009 20:37

sussi: Ja det är bedrövligt. Då har vi samma åsikt.

Ha en fin kväll
kram

Lambergsfrua: Ja visst blir man?. Ja du dom andra bolagen gör snart samma sak.

Ha en fin kväll
kram

lollo: Bra att så många reagerar. Tack lollo

Ha en fin kväll
kram

Petra: Ja det är det verkligen

Ha en fin kväll
kram

http://wiper.bloggplatsen.se

 
Lisa

Lisa

26 oktober 2009 17:55

Nämen jösses det där har jag missat...Men tror mina förälrdrar har Trygg hansa..annars hade dom nog ringt!!
Det är kanonbra att dom går ut o demonstrerar emot Detta..nu får det va nog tycker jag med överkörningar ifrån alla Håll..
Ha en toppen kväll...Duktig du är som tagit en tur på snabelåsnan,,Mycket bättre att cykla om man kan...
Kramizar

http://dagslandan.bloggagratis.se

 
wiper

wiper

26 oktober 2009 21:11

Lisa: Hoppas inte dom har Folksam. Ja jag måste ju ut och få fart på kroppen.
Kram

http://wiper.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Lördag 20 april 08:30

    Jag har sett en dramaserie på svt play som min syster tipsat mig om. Den heter Painkiller. Det är den Guldbaggebelönade regissören och manusförfattaren Gabriela Picher som ligger bakom denna tv serie                                      ...

Av Malin wiper - Fredag 19 april 08:30

                      Vi har sålt vår förra bäddsoffa (ovan) som vi aldrig satt i utan bara hade till gäster som sov över. Vi köpte ju en ny på Jysk som vi har i tv-rummet och den större och bättre att sitta i när man är fler och skall sitta i d...

Av Malin wiper - Torsdag 18 april 09:00

    I går när min man var till sin tandläkare i Hallstahammar så promenerad jag omkring i vårt bostadsområde. Här ser man att nåt är på gång så det dröjer inte länge nu innan folk kan sitta ute och njuta     Nu har skottkärran fått lite ...

Av Malin wiper - Onsdag 17 april 07:30

   I går hade jag tid på Citypraktiken för att undersöka mina öron. För ca 1,5 år sedan så hörde jag ett litet brus i öronen på kvällarna. Sen eskalerade det men jag har inte hört bruset när jag varit utomhus utan mest när jag skall sova. Tyvärr ha...

Av Malin wiper - Tisdag 16 april 08:45

    I går hade vi en riktig vårdag och jag såg detta andpar som låg i solen vid svartån och hade det bra     En ringduva dök upp på en gräsmatta och brydde sig inte om oss     Ytterligare en bild på den fina ringduvan. Jag är så fö...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards