Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 17 oktober 2009

Cafè Lakatos och lite annat....

Av Malin wiper - 17 oktober 2009 19:17


   


Innan vi gick på bion så hann vi både fika och äta. Först besökte vi vårt stamfik Café Lakatos. Dekalen ovan har vi fått upptryckt på Vistaprint. Det är magnet baktill och vi tryckte fast den på bildörren och ställde oss utanför Lakatos så dom kunde se Glad.

 

 

   

Astronauten Donald Pettit har uppfunnit en kaffekopp för astronauter, läser vi på Giz. Den skall kunna användas för fikapauser i rymden. Ytspänningen i kaffet skall tydligen utnyttjas; fråga mig inte hur. Hittills har tydligen astronauterna tvingats dricka kaffe ur påsar. Hu!

 

   

Min man tog ett nytt te som nu är månadens te och lite nedsatt i pris. Tet heter "Almond green tea". Till tet tog han en chokladtryffel som var nyinkommen. Jag tog min vanliga cappuccino dubbel mellanstark. Min tryffel hade en Bayliesfyllning.

 

  

 

   

Så här ser Mr t:s tryffel ut i genomskärning. Den består av mörka bär. Behöver jag säga att båda tryfflarna var superba...?

 

   

Vi hann även gå på second hand och där hittade jag en röd ullkeps för 30:- som såg helt ny ut. Den får ligga i frysen i natt så inga löss kan ta sig till mitt huvud Glad. I morgon skall jag be min man fota mig med kepsen på och lägga ut en bild på bloggen. Till kepsen skall jag ha Lisas hemstickade halsduk som jag köpte för ett tag sen.

 

   

Jag köpte mig en beige jacka som kommer att passa till det röda. Jackan köpte jag på Axelssons för 590:-. Den är snyggare i verkligheten än på bilden. Jackan är lite insvängd i midjan och går lite utåt nedtill. Även ärmen är utsvängd nedtill. När jag hade min naturliga mörka hårfärg så passade jag inte i beige men nu går det jättebra.

 

   

Vi köpte fuskfälgar till vinterdäcken, dom gamla hade spruckit. Vi fick 4 st för 179:- på Biltema.

  

 
 
Pisan

Pisan

17 oktober 2009 20:29

Vilken härlig dag ni haft. Snygg keps! Den blir du säkert jättefin i :-) Kram!

http://pisansblogg.bloggplatsen.se

 
wiper

wiper

17 oktober 2009 21:28

Pisan: Ja en toppendag. Hoppas kepsen blir fin på
Kram

http://wiper.bloggplatsen.se

 
lollo

lollo

17 oktober 2009 23:02

Härlig dag ni har haft...skulle gärna sitta där brevid med en likadan som du hade..och en Tryffel.Och jag är dödligt förtjust i Baylies..gudars vad gott..då får jag lust att öppna flaskan och kasta korken..mumma=)

Sov så gott!
Godnatt-Kramen

http://lollopettersson.bloggplatsen.se

 
wiper

wiper

18 oktober 2009 08:47

lollo: Ja då är vi på samma våglängd =))

Ha en fin dag
kram

http://wiper.bloggplatsen.se

 
Berith

Berith

18 oktober 2009 09:24

Godmorgon =))
Vilken undebar lördag ni hade =))
Jag hade valt samma te som din gubbe , tryffel är jag inte så förtjust i =))
Vilka fina fynd du och din gubbe gjorde =))
Ha en skön söndag !! Kram =)

http://maxmax.bloggagratis.se

 
wiper

wiper

18 oktober 2009 12:15

Berith: Ja vi hade det toppen. Ja du hans te var supergott.
Alla gillar inte tryfflar. Ja vi har fyndat lite.

Ha en fin söndag
kram

http://wiper.bloggplatsen.se

 
Karin

Karin

18 oktober 2009 23:31

Hej på dej!tack snälla du för alla fina komplimanger vad du är go rar.Jag har ju alltid älskat att göra saker,men det får inte ta för lång tid och det är ju minus ibland.Det med nåltovning är så kul men innan man lär sig får man många stick för det är vassa nålar man har.
Pappersänglarna är jättelätta att göra.
Vik en solfjäder i den storlek du vill ha ängeln.
Sen gör du en till fast mindre solfjäder som ska vara överst.som ett huvud.
Du limmar ihop dessa,sen limmar du fast ängla huvudet där du tycker det ser bra ut.
Sen tar du löst glitter/eller glitterlim och limmar på det på solfjäder vikningen.pröva det blir så fina att hänga i granen.
Festen för svärfar blev jättebra lugnt o skönt o lagom med folk,hade sagt ifrån sig uppvaktning.Men ville att vi nära o kära skulle träffas o äta gått.
Så härligt gott med en kopp cuppoccino o en tryffel.
Älskar tryffel,gör det jämt till jul sen på kvällen avnjuter man den till ett glas rumstempererad sherry så himla gott.
Har gjort pepparkakstryffel en gång men det var inte alls gott.
Den röda härliga kepsen kommer verkligen att klä dig,spännade att få se hela kreationen på kort .
Ha en skön måndag o kramen på dig du rara snälla/Karin

http://kajsa-varg.bloggplatsen.se

 
wiper

wiper

19 oktober 2009 12:00

Karin: Ja men du är ju jätteduktig ;). Nåltovning är nog inget för mig om man gör illa sig men det blir jättefint.

Härligt att festen för svärfar blev så bra. Skönt att vara bara dom närmaste.

Kul att du också älskar tryffel. Vi har också druckit sherry till tryffel, det är supergott.

Ja jag hoppas att kepsen passar mig.

Ha en fin måndag
kram

http://wiper.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Fredag 19 april 08:30

                      Vi har sålt vår förra bäddsoffa (ovan) som vi aldrig satt i utan bara hade till gäster som sov över. Vi köpte ju en ny på Jysk som vi har i tv-rummet och den större och bättre att sitta i när man är fler och skall sitta i d...

Av Malin wiper - Torsdag 18 april 09:00

    I går när min man var till sin tandläkare i Hallstahammar så promenerad jag omkring i vårt bostadsområde. Här ser man att nåt är på gång så det dröjer inte länge nu innan folk kan sitta ute och njuta     Nu har skottkärran fått lite ...

Av Malin wiper - Onsdag 17 april 07:30

   I går hade jag tid på Citypraktiken för att undersöka mina öron. För ca 1,5 år sedan så hörde jag ett litet brus i öronen på kvällarna. Sen eskalerade det men jag har inte hört bruset när jag varit utomhus utan mest när jag skall sova. Tyvärr ha...

Av Malin wiper - Tisdag 16 april 08:45

    I går hade vi en riktig vårdag och jag såg detta andpar som låg i solen vid svartån och hade det bra     En ringduva dök upp på en gräsmatta och brydde sig inte om oss     Ytterligare en bild på den fina ringduvan. Jag är så fö...

Av Malin wiper - Måndag 15 april 15:15

    Efter all musikunderhållning i lördags på Röda Korset så var det dags för dans. Det är en tjejdansgrupp från Fryx dance company. Dom väldigt duktiga, smidiga och hade en väldigt bra rytm och enérgi. Dom går på Fryxellska skolan          ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards