Öppen Ridå

Alla inlägg den 28 september 2009

Av Malin wiper - 28 september 2009 17:43


  


Nu avslutar jag min omröstning ang. Svininfluensan och tackar alla som deltagit.

 

HÄR ÄR RESULTATET

 

56.1 % kommer att vaccinera sig

 

26.8 % kommer inte att vaccinera sig

 

17.1 % vet inte om dom kommer att vaccinera sig.

 

41 personer har deltagit i omröstningen

 

Något mer än hälften kommer att vaccinera sig men det är ännu osäkert hur dessa som inte vet kommer att göra. Jag tillhör själv den osäkra gruppen.

 

  

Av Malin wiper - 28 september 2009 16:50


Jag är inte så pigg som jag trodde i morse utan fick frossa för ett tag sen och händerna är som isbitar. Var tvungen att bädda ner mig och kolla på en film. Hoppas man inte får svinis.

 

   

Filmen jag sett heter "Änglar & Demoner" det är uppföljaren till "Da Vinci-Koden". Den tyckte jag var överreklamerad och dom som läst böckerna är inga fan av dessa filmer. Filmen är från 2009 och är en Action/thriller.  

 

Regissör: Ron Howard

 

Huvudrollerna: Tom Hanks, Ayelet Zurer, Evan McGregor, Stellan Skarsgård. 

 

Ännu en gång ger sig professor Robert Langdon ut för att med expressfart lösa världens bäst bevarade gåtor. Den här gången hotas den katolska kyrkan av Illuminati som återvänt för att utkräva sin hämnd. Snart visar det sig att det dolda hotet kommer inifrån självaste hjärtat av Vatikanstaten

 

                          

Jag tycker själv att denna är bättre än föregångaren. Det är mer spänning och fart i den här filmen. Det är så kul att se Stellan Skarsgård i filmen och han gör ett bra jobb liksom dom andra skådespelarna. Allt utgår ifrån att kyrkan har skapat en bild av Jesus som troligen är falsk. Den utgår från att kyrkan döljer en massa hemligheter. Jag har ju inte läst böckerna så för mig blir den bara en spännande film.

 

Den är så pass sevärd så jag ger den 3 filmrullar av 5 möjliga

 

           

 

Jag hittade ytterligare en filmklappa på nätet som går att köpa men denna har en funktion som väckarklocka. 

 

Av Malin wiper - 28 september 2009 11:23


    

I dag blev jag glatt överraskad när jag hämtade in posten. Jag fick ett häftigt halsband avPisan i present för ett tag sen. Jag har använt det så mycket och kände att jag ville ha ett armband som passade till så jag beställde ett av henne och i dag kom det. Det är jättesnyggt gillar det skarpt och hon får alltid till rätt storlek till mina smala handleder.

 

   

På en berlock är det stämplat första bokstaven i mitt förnamn Glad.  

 

  

Mr T försökte fota det på min handled men han är bra på mycket men inte på att fota, det blev suddigt. Sorry mannen Kyss.

 

Jag köpte även detta halsband som jag såg på Pisans blogg. Det är ännu snyggare i verkligheten. Kul med fredsmärket.

 

   

Det var ett tag sen jag köpte smycken nu så det var dags. Fast jag har två halsband som jag inte använt än som jag köpt av henne men dom skall jag ha i vinter. Tack Pisan för att du gör så snygga och välgjoda smycken. Nu har man sin egna smyckedesigner Glad inte illa Kyss

 

   

En blomma till dig kära Pisan. 

Sen vill jag tacka syrran och brorsan för en sak också. Kram på er Kyss ni gulliga syskon. 

 

   

Nu har jag fått ihop paketet till Greta som vann gissningstävlingen. Skall åka ner till ICA och posta detta.

 

   

Hittade en sajt med roliga tårtor. Här en i form av ett paket, så passande Skrattande

 

Här kan ni gå in på sajten och kolla: Cake and design

Dom gör tårtor för alla tillfällen och grundades 1999.

 

 

Av Malin wiper - 28 september 2009 07:55


Janne från samlarsidan har varit på Rockabillyparty och denna låt hittade jag på hans sida. Kunde inte låta bli att sätta in den här för det svänger rätt rejält. Kul att det finns så många olika musikstilar och livsstilar så inte allt blir så likriktat. Kolla här på en häftig sida

 

  

 

Detta är inspelat på Rockabillyklubben som Janne (samlarsidan) är medlem i. Vad kul dom har på den klubben. Kolla hans blogg får ni se vilken häftig miljö dom rör sig i.  

 


  

Av Malin wiper - 28 september 2009 07:27


  

I dag går jag ut på min scen med mer tillförsikt och mår bättre än i går. Mr T har tid på Vårdcentralen för provtagning ang Waranet. Jag har fått tag på Greta som vann gissningstävlingen så jag skickar iväg priset till henne i dag. Det är äkta höstväder ute med lite dis och regntungt.

 

   

Sån här frukost ätar jag inte längre det är hårdbröd som gäller. Nu är jag inne på siffran 28 i min viktminskning och jag har gett min man en summa pengar för att han skall överraska mig med nåt. Tyvärr så blev det en liten summa eftersom vi gjort av med så mycket pengar på sista tiden. Han har tydligen redan köpt en grej till mig som kommer på posten den här veckan Glad Jag har gått ner några kilon men det går rätt sakta men det bryr jag mig inte om huvudsaken att jag går ner hela tiden. Nu sitter kläderna mycket lösare och jag fick på mig en ny jumper i helgen som var ett impulsköp på rea, den var lite trång förut men nu sitter den jättebra. Nu skall det gå 28 dagar igen sen blir det ny överraskning, bra att ha nåt att se fram emot och få en ny belöning. 

  

På Tradera har dom sålt ett ovanligt smyckeskrin i rött sammet. Det ser jätteläckert ut men tyvärr är auktionen avslutad. Det är en liten divansoffa. Den hade jag ropat in om den varit kvar. Här kan ni kolla på Tradera Skrinet gick för 210:-  

 

jag önskar er alla en bra måndag. Sköt om er därute Kyss

 

ia spelade en låt av detta band Yonder i går på WWR men tyvärr så har dom inte den låten som är bäst på Youtube. Denna är inte dålig heller. 

 

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards