Öppen Ridå

Alla inlägg den 27 september 2009

Av Malin wiper - 27 september 2009 19:31

  

Nu har jag äntligen sett färdigt filmen Cuba från 1979. I huvudrollerna ser vi: Sean Connery och Brooke Adams.

 

      

Den brittiske före detta arméofficeren Robert Dapes kommer på 1950-talet till Kuba för att ge råd till regeringen om hur den ska hantera de rebeller som under Castros ledning försöker ta makten. Han inser snabbt att slaget redan är förlorat, rebellerna är välorganiserade och hängivna medan regeringsstyrkorna är dåligt tränade. Castros mannar tar över i rask takt, samtidigt som Dapes återser sitt livs kärlek, Alexandra, nu gift med en annan man. De politiska komplikationerna får också konsekvenser för hennes äktenskap och Dapes hamnar mitt i stormens öga.

 

Den var lite långsam och handlingen lite på sidan om revolutionen i Cuba. Jag är inte så insatt men filmen var väldigt vackert filmad och jag gillade färgerna som var lite teckno Color. Sen dessa 50-talsbarer, musik och miljöer var rent njutbara att se. Sean Connery är ju alltid bra i sina filmer. Tyvärr var den lite urvattnad vad gäller det den skulle belysa och det blev mest trams.

 

Jag ger den ändå 3 ormar av 5 möjliga tack vare miljöer, bild och färg som jag verkligen njöt av. Den var lite som ett konstverk trots handling i sidan av revolutionen 1959 i Cuba

 

             

Andrew sisters sjöng "Rom and Coca cola". Precis som vi har renat i Sverig så har dom Rom.  

 

Av Malin wiper - 27 september 2009 15:20


  


Gå in på den här länken "Mingus bok & skivbutik"där min bror har skrivit så bra på framsidan. Stycket han skrivit står på höger sida och en svart katt finns som bild. Han har som överskrift "Ord som associationer".

 

Det är så läsvärt och sant. Både brorsan och syrran är bra på att skriva och uttrycka sig.

 

  

Jag har Mingus bok & skivbutik som länk så det är bara att gå in där när ni vill och kolla. Dom har en del att välja på också om ni vill handla skivor eller böcker. 

Av Malin wiper - 27 september 2009 09:48

  

Detta pris har jag haft en gång förut. Tycker att det passar bra eftersom Fru Greta är en handarbeterska och hantverkare. Hon gör allt från att tova tavlor till att snickra.


Detta är min egenhändigt designade och sydda sköterska "Nurse Betty" som många har sett förut. Jag kommer att fylla den lite mer med grejer.

Den är som en extra förbandslåda men hänger på galge så man kan hänga den vart man vill och behöver man ett plåster snabbt eller nåt annat så ligger allt i klänningen på olika ställen. Beskrivning medföljer.


  

  

  

  

Jag har bestämt mig för att även ge den som vinner prylen dom gissat på så om du Fru Greta vill ha den så kan du säga till så skickar jag med den också. Här får du en mejladress där du kan skicka in din adress så jag kan skicka grejerna till dig:

 

wiperium@hotmail.com

 

 

Tack till alla ni andra som varit med och gissat Glad Jag önskar er alla en härlig söndag. Här är det riktigt höstväder och vad gör väl det när man älskar hösten. Färgerna är nästan bländande vackra.

 


Av Malin wiper - 27 september 2009 09:09




         


VINNAREN ÄR:



Lilian/frugreta från bloggen Fru Gretas pyssel. Så här har hon svarat:   

 

kan den vara till att strimla örter måntro? Eller lök?.... Hon har även gissat på att hacka persilja.

 

Det är alldeles riktigt och vi har själva testat. Den är så vass så man kan även strimla vitkål. Den går alltså att både hacka och strimla med. 


 

 STORT GRATTIS TILL GRETA Skrattande

 

Priset redovisas i nästa inlägg eftersom jag måste ta ett foto på föremålet.

 

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards