Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 23 september 2009

Suverän Plåtslagare....

Av Malin wiper - 23 september 2009 14:53


   

Det har varit fullt upp på taket här i dag och plåtslagaren och hans två söner har hjälpts åt. Sönerna skall också bli plåtslagare så dom går i lära hos sin pappa. Dom fick göra ett uppehåll för ett tag sen för det började blåsa rätt hårt och regna och då blir det för blött och ostadigt på taket.


  


Här ses ena sonen och tänk att slippa vara höjdrädd. Min man säger att dom går på taket som om det vore ett slätt golv Glad. Dessutom är dom alla jättetrevliga. Vi får se om det blir klart i dag då kan jag fota det färdiga resultatet.

 

   

Nu verkar i alla fall vädret vara stabilt ett tag. Min man var tvungen att åka och köpa en ny tv-antenn men den nya moderna sorten som man kan skruva fast på husväggen. Den som satt på skorstenen måste tas bort och när dom tog ner de så var den helt sönderrostad och obrukbar. Den har överlevt stormen Gudrun och annat för den är jättegammal och vi har haft en toppenbild på tv, hoppas vi får det nu också. Min man skall testa ute om en stund.    

 

Det blev lite extra dramatik och spänning här i dag för en reklamfirma var här och filmade arbetet och kommer tillbaka när allt är klart och slutför sitt uppdrag. Filmen kommer att läggas ut på vårt lokala ICA på deras tv-skärmar vid kassorna Glad. Den kan även dyka upp på andra ställen. Hoppas vi  får en dvd med filmmaterialet. Denna plåtslagare är så superduktig och dom plåtar han gör är så hantverksmässiga och snygga. Vi åkte förbi ett hus en för ett tag sen där han klätt in skorstenen med plåt och satt på en skorstenskupa. Vi bromsade in direkt och min man gick och ringde på och frågade vem som gjort detta fina jobb.

 

   

Här är han som filmade och bredvid står Plåtslagaren med sina två söner. Det skall bli spännande att se det färdiga resultatet. Nu skulle resten av huset behöva ha sig en ansiktslyftning och det är så synd att vi blev sjuka strax efter vi köpt huset vi hade så stora planer men vi hann bara få till det värsta inomhus.


Firman heter: Vaggeryds Tak o Plåt. Mobilnummer 070-5258463. Plåtslagaren heter Roger Karlsson.      


 
 
Berith

Berith

23 september 2009 16:32

Vilka flinka gossar =)
Och fint blev det !!

Kramen =)

http://maxmax.bloggagratis.se

 
wiper

wiper

23 september 2009 17:44

Berith: dom är inte klara än utan ett plåtskydd skall dölja och skydda den gamla tegeskorstenen.

Ja sönderna till Plåtslagaren var duktiga

Ha en fin kväll
Kram

http://wiper.bloggplatsen.se

 
Medresenärskan

Medresenärskan

23 september 2009 18:16

Roligt med både duktiga och trevliga hantverkare. Hoppas taket blir helt klart snart ... Det blåser här idag och borde väl göra det där du bor också ???
Ha en bra kväll !!!
Kram

http://medresenarskan.bloggplatsen.se

 
Vicke

Vicke

23 september 2009 18:28

då har du haft tur som fått tag i så bra arbetare

http://www.metrobloggen.se/jagbloggarigen

 
-Nena-

-Nena-

23 september 2009 20:32

vad bra att ni hittat så bra folk till att fixa er skorsten.

Kul med inspelningen också.

Kram

http://nena.bloggagratis.se

 
wiper

wiper

24 september 2009 08:45

medresenärskan: Ja det känns tryggt. Det är skorstenen som skall kläs in och nu regnar det så allt blir fördröjt. Ja det blåste här i går rätt kraftigt.

Ha en fin onsdag
kram


Vicke: Ja dom är jättebra

Ha en bra dag
kram


-Nena- Ja dom är guld värda. Ja inspelningen skall bli kul att se

Ha en bra dag
kram

http://wiper.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 09:15

  I tisdags så fotade jag några ringduvor igen och jag gillar verkligen fåglar för dom livar upp vår miljö och vi har nåt vackert att titta på. När jag stöter på fåglar på trottoarer så brukar jag prata med dom i en låg vänlig ton. Då stannar d...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 15:45

                    Lasse Åberg & Lazy Joe Lasse Åberg kommer till Kvarteret Igor fredag 26 april 17.00. Klicka här för att läsa om detta i Västerås Tidning. Vi hade ingen aning om detta men blev varse när vi besökte Kvarteret Igor i förmiddags ...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 07:45

  Jag har sett serien UFO mysteriet på tv4 play. Det var min son som tipsade mig om denna serie. Felix har även med sig ufologen Clas Svahn                                             Det är Felix Herngren som gett sig ut på en svindlande ...

Av Malin wiper - Tisdag 23 april 09:00

    I går åkte vi till Citypraktiken i Tillberga som är en filial till den i Västerås. Det var en bra bit att åka med bussen. Jag hade tid hos min läkare som heter Johan Thunander och det är samma läkare som min man går hos. Det är en ung läkare...

Av Malin wiper - Måndag 22 april 05:45

    Lunchen som kom av sig. Vi skulle ha haft min mans bror på lunch i lördags men jag blev dålig. Nu har jag lärt mig en läxa att aldrig skriva om nåt innan det hänt. Min mage blev dålig igen så vi fick ställa in och det känns både som magkatar...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards