Öppen Ridå

Alla inlägg den 18 september 2009

Av Malin wiper - 18 september 2009 21:28


  

Ja så här ser man väl ut ungefär när man sitter vid sin data och försöker få ihop allt Skrattande. Min man har varit och hyrt 3 filmer efter att vi varit till grannarna på kaffe. En av filmerna är Wallander "Cellisten" som är den nyaste. Jag skall se den nu medans min man ser en annan av filmerna. Han tyckte att denna Wallander var rätt bra.  


Jag längtar bara tills vi kan gå och se nästa film i  Stieg Larssons trioligi " Flickan som lekte med elden". Den har premiär i kväll och vi har sett den första som är "Män som hatar kvinnor" och den var otroligt bra. Såg i tidningen att den nya har fått lika bra omdömen som den förra.


ar det blivit men jag får begränsa mig eftersom jag skall viktminska och det dräller av kolhydrater i vin och öl. Jag har Skavlan och Doobidoo på inspelning så det kan jag se sen. Lyssnar just nu på min favoritinternetkanal WWR medans jag skriver och det körs toppenmusik där. 


   Hoppas ni har det bra därute vad ni än gör i kväll Kyss 


Tack snälla ni som gav mig råd ang vilken sak jag skall ta med mig till "Lilla antikrundan" av dom tre jag hade att välja mellan.


Av Malin wiper - 18 september 2009 19:34


  


Blev så sugen att lyssna på Smokie det var så länge sen. Blev påmind när jag var in på Lisas blogg.

Deras låtar låg på min skivtallrik ett antal gånger och jag har spelat sönder många LP skivor på otaliga fester man hade hemma Skrattande på den tiden. 

Smokies fansite.




              Hoppas ni alla har en bra kväll vad ni än sysslar med. Skål från Wiper

Av Malin wiper - 18 september 2009 12:53

 När jag var ner till samhället för att handla så såg jag att Peder Lamm kommer till vårt samhälle 26/9 och har liten Antikrunda med kafferep. Han skall hålla till på torget och varje person får ta med sig en antik sak för värdering.

 

   

Affischen satt på Café Ritz dörr och jag tog ett foto.

Jag kommer att gå dit och nu har jag samlat ihop 3 saker men måste välja en. Det är inte så lätt som man tror. Jag har inga dyrgripar hemma vad jag vet och mycket har jag gjort mig av med genom åren.

 

Kan man få ett råd?

 

Vad skulle ni välja av dessa tre saker att ta med:

 

   

Nr 1

 

en antik öltunna från ca 1700-1800-talet om jag inte missminner mig.

 

   

Nr 2

 

en porslinsskål som är inköpt på en antikvitetsaffär i Örebro ca 17 år sedan. Jag samlade på porslinsskrin men det blev för skrymmande. Har några fina kvar.

Skrinet är från Tyskland "Kunst Kronach" Bavaria Marion (16). Fick den av min man som betalade 400:- för den. 

  

   

Nr 3 

 

Eller denna porslinsdocka från 20-30-talet som skall användas till att ha servetter i men jag har inte kommit på hur man sätter dom för att det skall se snyggt ut och det visste inte han som sålde den heller på antikvitetsaffären, förstår att servetterna skall bilda en kjol men jag har aldrig fått till det snyggt. Fick betala 200:- för denna dam. Den är mycket finare i verkligheten. Jag köpte den i Kungsör i slutet av 90-talet.   

 

    

Det känns jättesvårt när man bara får ha en grej med sig. Hoppas nån kan hjälpa mig därute annars får jag chansa.  

 

rkligt egentligen att gamla saker bara ökar i värde ju äldre dom blir men vi människor tappar i värde istället :( man blir helt onsynlig till slut. Bara en liten reflektion Gråter

 


Av Malin wiper - 18 september 2009 08:38


  


Hallå därute nu är det fredag igen. Är det så här det skall bli i kväll eller blir det lugnt och nyktert. Här blir det nog det senare alternativet eftersom vin och sprit inte går ihop med viktminskning men ett glas gör ju inget utan får igång blodcirkulationen på en utmattad kropp Skrattande. I natt har inte drömfångaren gjort sitt jobb så jag har haft en del otäcka och obehagliga drömmar. Fast jag har bara drömt mardrömmar 2 gånger sen jag köpte den och det var ju 2 månader sen så jag är nöjd ändå. Läste på ett ställe att den skall hänga fritt från taket och inte mot väggen som jag har den. Nu kom jag inte ihåg drömmarna men jag vaknade flera gånger och kände en obehaglig känsla i kroppen och hade svårt att somna om men nu är jag rätt utvilad ändå känns det som. Nu glömde jag att göra större text innan jag börjar med inlägget men då får det bli i nästa inlägg.



  


Eller är det så här fredagskvällen skall bli. Mr Travolta i full gång (nu är kärringen tokig) men jag hittade så många bra bilder som jag vill använda Skrattande Det fina vädret fortsätter i alla fall som det verkar. Jag blev inte klar med städningen i går så nu är det vardagsrummet som skall dammsugas och torkas. Det tar lite tid när man har nackbesvär man får vila emellan varje moment.


     


Vad sägs om en liten rå jakthistoria?


Två herrbekanta var ute i skogen på jakt när den ena plötsligt, vit i ansiktet, tar sig för bröstet och faller livlös till marken. Vännen, som blir skräckslagen, tar fram sin mobiltelefon och ringer sos-alarm.

Operatören: -Vad är det som har hänt?

-Min vän har fått en hjärtinfarkt och ligger livlös på marken. Han är alldeles vit i ansiktet, jag tror att han är död!

-Försök ta det lugnt och följ mina instruktioner. Det första du ska göra är, att förvissa dig om att han verkligen är död.

-Ja, vänta ett ögonblick då.

Mannen lägger ifrån sig telefonen och operatören hör strax en ljudlig knall i luren, varpå mannen åter lyfter telefonen och säger: -Ja han är död, vad gör jag nu?


  

Nu måste jag gå och fixa till mig inför fredagens bravader. Ha en fin förmiddag alla ni goa besökare.

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards