Öppen Ridå

Alla inlägg den 14 september 2009

Av Malin wiper - 14 september 2009 18:06


  

Detta är Chateau Montelenas Winery established 1882. Filmen jag skrev om nedan är ju verklighetsbaserad och detta är det rätta vinstället. Det är bara att klicka på den blå texten och läsa om ni vill.  


  

  Här är vinsorten som vann tävlingen mot alla odds och det mot Frankrike 1976. Vinet heter "Cabernet Sauvignon". Vinet kostar över 1000:-/flaska så det får drickas med andakt Obestämd


  

Här ser ni riktiga vinprovarglas som man kan köpa på "Menigo glas"


Av Malin wiper - 14 september 2009 14:19


  


Nu när Fugelsang tryggt är nere på jorden igen så visar jag mina tre rymdtändare som jag fått av min son. Han har alltid varit faschinerad av rymden och även UFO, han slukade böcker om allt i dessa ämnen under uppväxten coh trodde själv att han skulle bli astronaut.


                     


            


  


Här kan ni läsa första intervjun med Fugelsand efter rymdresan.

Tändarna lyser kraftigare i verkligheten och en av dom blinkar i olika färger.


     

Av Malin wiper - 14 september 2009 12:18


  

Min man skickar efter filmer lite då och då för att överraska mig och denna har jag inte sett. Den är verklighetsbaserad.

 

  

 

Filmen är en komedi från 2008

I huvudrollerna ser vi: Alan Rickman, Bill Pullman, Chris Pine, Rachel Taylor, Eliza Dushku, Dennis Farina coh Bradley Whitford.

 

Så här står det på baksidan: Vinälskare kommer inte bara att smutta utan stjälpa i sig det här.

 

  

 

Gyllene druvor från Montelena

1976 chockade en liten amerikansk vingård vinindustrin genom att övertrumfa de ädla franska vinerna i ett blindtest. Nyblivne vinhandlaren Jim riskerade allt för att förverkliga sin dröm att ta fram det perfekta kaliforniska chardonnayvinet. Samtidigt i Paris kom vinförsäljaren Steven på ett PR-trick för att öka sin försäljning. Föga anade Spurrier och Barrett att de skulle komma att förändra vinets historia för evigt...   


Det var en bra och lite mysig film och man kunde nästan känna vindoften när dom provade viner. Vackert filmad så man fick se vinfälten ordentligt. Även följa deras kamp om ett förstklassigt vin. Alan Rickman är behållningen han är en bra skådespelare.

Jag tycker den var lite för seg och långsam dom hade kunnat gjort historen lite mer levande och intressant. Det känns som det fattas nåt ändå får den 3 filmrullar av 5 möjliga eftersom den ändå var en fin liten film och verklighetsbaserad. 


Av Malin wiper - 14 september 2009 11:29


  

I Lördags då vi var ute på vår landsbygdstur så hittade vi detta ställe som tyvärr var stängt för säsongen men jag förstår att det varit full fart där i sommar så vackert som det är. Det finns både camping, golf, badplats, restaurang och ett färgeläger. Här kan ni läsa om "Hägerns" 50 åriga historia. Det ligger vid sjön Bolmen.

 

   

   

   

   

   

   

  

Vi kommer att åka hit nästa sommar för att innjuta atmosfären och maten.   



Av Malin wiper - 14 september 2009 08:23


  

Godmorgon! Jag undrar vilket ansikte man skall sätta på sig i dag Glad Känns som att det blir ett halvglatt för mig i alla fall. Jag har mindre ont i foten så vila gjorde susen. Tog på rejält med Voltarensalva innan jag la mig.

Nu har vi ätit vårt bacon med ägg och min man stod vid stekpannan så jag fick hämta lite bilder. I natt har jag drömt lite och det beror på att jag aldrig lär mig att det går inte att titta på en obehaglig film innan man skall somna.

 

   

Hoppas inte syrran behövde vara med om detta i natt Rynkar på näsan deras katter har varit bra på att ta in fåglar och råttor för att visa upp.

 

  

 

Jag skall ta och göra lite bensträckare och även rörelser för häl och fot i dag. Jag hade hälseneinflammation ett tag och då fick jag jättebra hjälp med rörelseschema. Nu skall jag visa vad som hände mig när jag var på massage. Det går jättebra om jag blir masserad på ryggen men har man en wiplash så är det inte lämpligt att få massage på nacken.

 

    

 tta är en kaffekopp och så såg jag i en halvtimme efter massagen på nacken Gråter det var fruktansvärt obehagligt så det gör jag inte om. Synkontroll vid köp av glasögon går inte när jag har det som värst i nacken för då blir glasen helt fel när jag blir bättre. Sen blir man snurrig och yr. Innan jag visste att jag hade en sån nackskada så trodde jag att jag hade fått en hjärntumör. Sökte akut och fick hjärnan röntgad och vet ni vad, dom hittade ingenting.....Skrattande


   

Jag har även lidit av migrän i 40-årsåldern men den är nästan helt borta nu. Det känns nästan som på bilden när det var som värst. Nu blir det mycket om sjukdomar och besvär, ingen bra början på dagen men jag skriver som sagt om vad som faller mig in för stunden.

 

Hoppas ni kommer igenom måndagen utan några besvär. Ha en bra dag. 

 

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards