Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 7 september 2009

Nackkudde och lite till.....

Av Malin wiper - 7 september 2009 15:00



Nu känns det lite som om hösten gör sitt intåg när blommorna i mina krukor på bron vissnat.



Så här och sämre ser dom ut så nu har jag varit ute och rensat bort flera krukor. 



Här är en som klarat sig och får stå kvar på trappan ett tag till. Det syns att det regnat för blommorna är alldeles blanka.



Här ser man bättre hur blöta dom är.



I förmiddags tog jag en tur till vår terapiaffär "Knuten" i Vaggeryd. Där kan man köpa vetekuddar att lägga på nacken. Denna har ett fodral över själva kudden så man kan hålla den ren, det är bara ett kardborreband upptill.  Dom tillverkas av ett Dagcenter som heter " Bergkullen". Den kostar 100 med fodralet och det är jättebilligt. Har kollat på nätet och den billigaste kostar 180:- och då är den bara avlång med beige tunnt tyg. Denna är bara att hänga på sig. Denna kudden skall syrran ge bort till en vän.



Som ni ser så är min nackvärmare camouflagemönstrad ;)


Så här ser min vetekudde ut och den har inget fodral så den kostar 80:-. Jag får sy ett fodral själv till denna. En sån här kudde skall vara inne i micron 3 minuter sen är det bara att lägga den runt halsen. Oumbärlig för en nackskadad.



 
 
Pisan

Pisan

7 september 2009 18:16

Åååhhh vad jag också vill ha en sådan nackkudde. De är mkt bättre än de som bara är som en påse, för de ligger ju kvar på axlarna, kanonbra! Får önska mig en sådan av tomten... KRAM!

http://pisansblogg.bloggagratis.se

 
-Nena-

-Nena-

7 september 2009 18:50

Ja när blommorna börjar vissna ifrån då får man nog inse att det är lite höst även om man inte vill.

Vilken fin vetekudde.
Sådan ska jag försöka hitta.
Hade en sådan lång sak innan men jag tyckte den var jobbig att ha för den var för tjock, tung och passade inte alls i nacken.

Ha en bra kväll
Kram

http://nena.bloggagratis.se

 
wiper

wiper

7 september 2009 19:22

Pisan: Den är verkligen kanonbra. Man kan ha på sig den medans man gör lite annat.

Tomten finns ;) ha en fin kväll kram

-Nena- Ja så är det.

Denna kudden är så lagomt tjock men gör ändå verkan och jättefin kvalitet på vetet och materialet.

Ha en fin kväll
kram

http://wiper.bloggagratis.se

 
Sussi

Sussi

7 september 2009 19:44

En sån vetekudde skulle vara bra att ha..
Kan tänka mig att den är skön att ha när man har mensvärk också!!?

Kramisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
wiper

wiper

7 september 2009 20:25

Sussi: Ja den är nog bra till mycket.

kram

http://wiper.bloggagratis.se

 
Karin

Karin

7 september 2009 23:36

Hej!
Får tacka dig för alla snälla kommentarer,Du è rar du.
Du får jättegärna länka, så länkar jag till din.Väldigt fina tändsticksaskar,ja det kan vara ett problem om det är skrymmande var man ska ställa.Själv har jag sparat på tvålar och ja jag lade allt i en kartong sen tar jag fram dem ibland o kikar på dem och blir så nostalgisk.Har sparat sedan jag var liten.
Så himla skönt med dessa vetekuddar,har som sagt en sån där avlång,men den är inte så bra.Dessa du hittat var ju jättesnygga och bra form på.Känns lite tråkigt när man går och tittar på blommorna nu när en del börjar gå mot sitt slut.
Ja hit, kikar jag in fler gånger.
Ha en skön morgondag o kram/Karin

http://kajsa-vargs.bloggagratis.se

 
wiper

wiper

8 september 2009 09:13

Karin: Varsågod ;) Ja då länkar jag till dig.

Vad kul att du sparar på tvålar.

Ha en bra dag
kram

http://wiper.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Fredag 19 april 08:30

                      Vi har sålt vår förra bäddsoffa (ovan) som vi aldrig satt i utan bara hade till gäster som sov över. Vi köpte ju en ny på Jysk som vi har i tv-rummet och den större och bättre att sitta i när man är fler och skall sitta i d...

Av Malin wiper - Torsdag 18 april 09:00

    I går när min man var till sin tandläkare i Hallstahammar så promenerad jag omkring i vårt bostadsområde. Här ser man att nåt är på gång så det dröjer inte länge nu innan folk kan sitta ute och njuta     Nu har skottkärran fått lite ...

Av Malin wiper - Onsdag 17 april 07:30

   I går hade jag tid på Citypraktiken för att undersöka mina öron. För ca 1,5 år sedan så hörde jag ett litet brus i öronen på kvällarna. Sen eskalerade det men jag har inte hört bruset när jag varit utomhus utan mest när jag skall sova. Tyvärr ha...

Av Malin wiper - Tisdag 16 april 08:45

    I går hade vi en riktig vårdag och jag såg detta andpar som låg i solen vid svartån och hade det bra     En ringduva dök upp på en gräsmatta och brydde sig inte om oss     Ytterligare en bild på den fina ringduvan. Jag är så fö...

Av Malin wiper - Måndag 15 april 15:15

    Efter all musikunderhållning i lördags på Röda Korset så var det dags för dans. Det är en tjejdansgrupp från Fryx dance company. Dom väldigt duktiga, smidiga och hade en väldigt bra rytm och enérgi. Dom går på Fryxellska skolan          ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards