Öppen Ridå

Alla inlägg den 5 september 2009

Av Malin wiper - 5 september 2009 22:57



Har tittat på en repris på tv1 med Robert Plant & Alison Krauss. Det visade sig vara en bra konstellation och jag riktigt njöt av programmet. 

Programmet innehöll både musik och dokumentära inslag.


Av Malin wiper - 5 september 2009 18:05



Dagens sjuka humor taget från dagens Aftonbladet. Regeringen har lyssnat på dom sjuka

lovar stöd till dem som är för friska för försäkringskassan – men för sjuka för att jobba

 

Hur rimmar detta ?





Detta fick jag från min son på sms:

 

Insändare i gårdagens metro:

 

Att hitta jobb är som att söka efter Usama bin Ladin, alla har hört att det finns men få har sett det....



Vården har fått mindre och mindre personal och nu är det risk för att patienterna får liggsår igen. Kom ihåg när jag jobbade inom vården hur noga det var att vända personer som inte kunde gå upp ur sängarna varannan timme. Det var ett evigt smörjande också. Det är väl så här det skall lösas:






Av Malin wiper - 5 september 2009 12:41



Min svåger som bor i Västerås är fågelskådare och ringmärker även fåglar. Han har hållit på så länge nu så han är proffs.

Av Malin wiper - 5 september 2009 11:52


AUTOGRAFSAMLARMINNE


910928 så var min man och jag på bokmässan i Göteborg. Min man och jag hade då varit ihop ett år vi träffades sent i livet. På mässan befann sig författarinnan Colleen McCullough som bl.a skrivit Törnfåglarna. Min man som slukar böcker har även läst alla hon skrivit.



Colleen McCullough, född 1 juni 1937 i Wellington, Nya Zeeland, numera bosatt på Norfolkön. Författare, främst känd för romanen Törnfåglarna.

Colleen McCullough har en bakgrund som neurolog. Hon debuterade med romanen Tim, och fick en enorm succé med romanen Törnfåglarna som även filmatiserades. Hennes bokserie Masters of Rome ledde till att hon utsågs till hedersdoktor


Så här ser hennes autograf ut, jättefin och hon själv var nog det gladaste och trevligaste jag skådat. 


Här ser vi min man med Colleen och ni kan ju se hur glad han är ;) han fick dessutom prata med henne rätt länge.


Jag med Colleen. Bilderna är otydliga eftersom jag fotat av dom ur autografalbumet. Har inte tålamod att scanna in dom just nu ;) Jag själv har sett alla filmer som gjorts på hennes böcker. Jag har svårt att läsa böcker, min koncentration och fokusering är dålig. Ännu sämre blev det efter utmattningsdeppressionen.


Av Malin wiper - 5 september 2009 09:44


I dag gick ridån upp sent och det var en stor miss eftersom vi hade tänkt åka till mamma tidigt i morse. Vi hade ställt klockan men Mr T måste ha stängt av den och jag har inte hört att den ringt. Vi får åka i morgon istället.


Mannen fixar frukosten just nu och med den dieten vi kör med så blir man tvungen att dricka mycket vatten. Bacon är så salt men nu har jag vant mig att äta ägg och bacon, det bästa är att man håller sig mätt längre. Förut var vi tvungna att ta en fika innan lunch men inte nu.



Jag blev inspirerad av -Nena- en bloggvän att sätta ut bilder på mina äpplen som snart är dags att plockas. Hon hade en sån fin bild på sina äpplen.



Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards