Öppen Ridå

Alla inlägg den 2 september 2009

Av Malin wiper - 2 september 2009 20:46


Jag tittade lite på Uppdrag granskning om den sjuka vården och nog är den sjuk alltid. En bil blir bättre genomgången än en männsika. Dom visade att massor av Svenska ungdomar studerar till läkare utomlands eftersom det inte fanns tillräckligt med platser här och dom får betala sin utbilning själva med 500.000:-


Det är brist på läkare men dom som finns tjänar så mycket nu så det är nog inte så populärt med fullt antal. Dom kallas stafettläkare och vi patienter kommer i kläm. Många dör i onödan eftersom den nya läkaren inte känner till patienten sen förut. En 70-årig kvinna dog p.g.a att dom inte röntgade hennes lungor, hon var storrökare. Jag har själv haft jättemånga läkare dom senaste 10 åren, dom går knappt att räkna eller komma ihåg.


När jag växte upp så hade vi en egen husläkare som kom på hembesök när vi barn var sjuka, det känns som det var 100 år sedan ;) Jag har själv blivit felbehandlad några gånger. Hela situationen känns otrygg och politikerna har lyssnat på fel personer och tagit en massa felbeslut.


Nu släcker jag lampan och bloggen för i kväll och önskar er alla god natt och sov gott.



Äntligen en praktisk piercing (flasköppnare) aj, aj

 

Av Malin wiper - 2 september 2009 17:54



Här händer absolut ingenting och inte får man vräka i sig dessa burgare som tröst heller I-) I morgon måste jag komma upp och ut skall till frissan för klippning och blekning av utväxt. Får se hur jag klarar att sitta i champoneringen med denna nacken, hon får lägga en handduk så det blir mjukare.


    



Det går bättre att blogga när jag sprider ut inläggen  som jag gjort i dag och även har min följeslagare Valdemar på halsen ;). hoppas ni andra får en fin kväll.





Här kan ni kolla på en sajt som min son skickade till mig nyss. Har man inget att göra så kan man syssla med detta: Behance Network


Av Malin wiper - 2 september 2009 09:20


 


Jag går ut på en lugn scen i dag och spelar mitt spel i slow motion (dramatiskt va?). Jag har sovit som en stock och känner mig lite mer utvilad men kroppen värker. 


   


Min man skall få massera ryggen på mig i dag han har magiska händer ;) och gillar att pyssla om mig.



Då slipper man kanske skicka efter Ipremmannen =))

Dessutom har jag fått så bra tips från Cattis om både läkemedel och akupunkturpunkter vid öronen som jag kan trycka på. Tack snälla du ;).





Sen vill jag tacka (nu lät det som guldbaggegalan)  för alla goa, fina och omtänksamma kommentarer från er mina bloggvänner. Ni är guld värda. Det kommer flera inlägg i dag men inte alla på en gång, har bytt strategi och nu måste jag hålla den.


 

 

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards