Öppen Ridå

Alla inlägg under augusti 2009

Av Malin wiper - 17 augusti 2009 11:22


Så här kul och mysigt hade vi i går på Café Lakatos. Jeanette sjunger jättebra. Min väninna gillar bandet lika mycket som mig. Dom tyckte också att Café Lakatos var ett toppenställe. Det är en strid ström av folk som kommer hela tiden. Maria och hennes familj är jättetrevliga.


Vi satt inne för det blåste för mycket. Det stora fönstret var öppet så det såg ut som musikerna stod på en scen. Dom flesta satt på uteserveringen eftersom det inte fanns så mycket plats inne.


Här ser vi den duktiga pianisten och ryggen av gitarristen som också är skicklig på sitt instrument.


Här ser ni deras gästsolist på gitarr.



Här står jag utanför och fotar. Till vänster sitter min man försjunken i tankar ;)



Maria Lakatos bjöd alla på dessa små chokladägg till kaffet. Dom var enormt njutbara och hon hade gjort dom själv. Det var en helt underbar sylt i botten.



Här är samma ägg fast i modell större ;) som hon hade i disken.


 

Av Malin wiper - 17 augusti 2009 08:24


Både ia och jag köpte The Odd Couples nya Cd och fick den signerad. Jeanette som sjunger signerade på framsidan. Hon är lite lik Carina Berg på denna skivomslagsbild.



Sen fick jag även min fina affisch signerad av alla tre. Den fick jag av Maria Lakatos och har visat den i ett annat inlägg.


Kolla in vilka skor sångerskan hade på sig. Var där med kameran direkt ;)


Här ser ni dom framifrån.


Av Malin wiper - 16 augusti 2009 23:45

Här en trappa rakt ner till strandremsan. Det var så vackert överallt. Gränna ligger vid Vättern.

 


Här står jag vid en fyr alldeles nära när färgan kommer tillbaka från Visingsö.  


Så här nära är jag nu.
  


 
Detta fartyg kör sightseeing och var jättefint.


 En rätt häftig båt.


 

Båten hade vit skinnklädsel inne.



Här är Visingsötrafikens hamnkontor. 



Av Malin wiper - 16 augusti 2009 09:54


Jag hinner inte med några fler inlägg just nu men återkommer med fina bilder från Grännas hamn och båtar mm som jag fotat på lördagsmorgonen.


Detta vackra träd fotade jag morgonen därpå vid strandremsan. Är det nån som vet vad detta är för träd?. Min man tror att det är en al.


 

Vill tacka alla för en härlig upplevelse både musiker och andra, allrahelst ia som låtit oss vara med på detta roliga 2:dra gången på några år. Hade jag inte lärt känna ia för fyra år sedan på nätet genom en radiokanal som hette spraydio så hade jag inte fått uppleva allt detta. Jag visste knappt vad Bluegrass var för nåt ;) ia:s man är också en toppenperson.


 


Tyvärr hinner jag inte gå in på era bloggar just nu och inte svara på kommentarer förrens senast på måndag. Ha en underbar dag.



Av Malin wiper - 16 augusti 2009 09:34


Jag är så glad att min mage är bättre i dag än om inte helt återställd. Nu kan vi faktiskt ut och njuta med våra vänner på Café Lakatos.


Berättade för ett tag sen att jag träffat på en Schnauzer utanför ICA. Nu har det hänt igen men i Gränna. Dom som vi åt kräftor hos hade denna hunden och dan efter festen så träffade vi på hunden igen nere vid hamnområdet med sin musikhusse.


Dessa hundar är ju så fina och lugna.


Han som äger hunden sitter till höger och spelar.



Så här såg det ut på våra tallrikar.


Sent på natten så kom min päronkaka fram och tjejen som bor i husvagnen kokade kaffe. Kakan var tydligen till belåtenhet men jag hade tyvärr glömt både grädde och vaniljvisp hemma :(


Av Malin wiper - 16 augusti 2009 08:52


När vi kom tillbaka från Pirkrogen så blev vi bjudna på en drink av ia och hennes man i deras förtält till campern.


I tältet stod 3 gitarrer så ensamma och väntade på att bli spelade på.


Här spelas det på den vackra Autoharp och det var en fröjd för örat.


Här ser vi husbilsägaren och mannen med den handgjorda hatten spelandes.


Hans hatt var otorligt fin och välgjord. Min man höll på att beställa en av honom för 600:- och då var jag tvungen att rycka ut ;) vi har inte råd efter tv köp och annat. Killen var med hela kvällen och jammade och som dom andra var han också skicklig musiker.


Sen kom denna unga killen som spelade toppen. Han kom och gick precis som nästan alla andra.


Av Malin wiper - 16 augusti 2009 08:32

Det dök upp folk i en strid ström, både musiker och publik som gick runt mellan varje musikställe.


Här ser ni ett gäng folk som lyssnar. Jag och Mr T satt inne i tältet och sjöng med hela tiden. ia gav oss en sångpärm med texter. Det var hur kul som helst.


Här har vi kepskillen med sin gitarr som bara dök upp på jammet.



Det spelades även Cittra friskt under kvällen men den var mycket finare än denna och med en massa knappar.



skall ni äta äta kräftor så kan jag rekommendera Apolivas våtservetter som var helt underbara att fräscha upp händerna med. Dom luktar ingenting och kvaliten är som mjukt tyg.



 

Av Malin wiper - 16 augusti 2009 08:21


Här har vi en av musikerna som hade The Beatles på tröjan och han var en sån fan att man bara behövde nämna Beatles så lyste hans ögon upp och han började spela Beatleslåtar. Han var en riktig showman och sjöng och spelade hur bra som helst.



 


Här är han i full gång. Sätter in ett klipp av den Beatleslåten han spelade först. Det spelades inte bara Bluegrass utan både Country, visor, pop, rock mm. Det jammades i varje buske på den enormt stora campingen. Vi gick omkring och kollade senare på dom andra spelställena.


  

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27
28
29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards