Öppen Ridå

Alla inlägg under augusti 2009

Av Malin wiper - 18 augusti 2009 20:57


Min man kom in och gav mig några cd skivor som han köpt på cdon.com. Dom sålde för 9:-/st och då kunde han inte stå emot ;)



En med Rod Stewart "The Great American Songbook"


Jag klarar inte av Roddan i dessa låtar, det finns så många andra som klarar denna formen bättre och kan variera sig lite enligt min mening. För mig är han en rock och popkille. Den andra är med Iron Maiden.

Sen köpte han ABBA och Duran Duran. Det var ett begränsat antal som var billiga.


Här kan ni gå in och kolla: cdon.com     


Av Malin wiper - 18 augusti 2009 18:27


Dagssländan har Brölloppstema på sin blogg så hon vill att vi tar med oss en vänskapsring till våra bloggar Tack!


Av Malin wiper - 18 augusti 2009 17:17


Nu har vi bara tagit det lugnt och har en sån där mellandag. Solen skiner men jag vill bara vara inne och mysa. Håller på att kolla på en ny svensk film som jag recenserar när jag sett den klart. Den nya tv:n är toppen och det känns som man är på bio. Är ju van vid en liten bred tv i sovrummet.


Änglar finns dom? Har lekt på montagesidan igen med mindre lyckat resultat ;)



Vi har testat en annan sort av Torfolk Gårds sylter. Hjortronsylten har vi använt ett tag nu och den är supergod. Drottningsylten är minst lika god och vi har haft några skedar i vår låglaktosyoghurt på morgonen. Vi köper vår sylt på Konsum, den finns inte på vårt ICA. Torfolks Gård ligger vid Klarälven i Värmlands skogar. 


Det som är så bra med Torfolks gård är att den är ekologisk  och har nästan inga tillsatser annat än Pektin (minimalt) för att den inte konsistensen skall bli alltför lös. Hjortronsylten är helt fri från Pektin. Det är en liten gård som är mån om kvaliteten och det naturliga.



Här kan ni läsa om Torfolks gård  Jag har skrivit till dom för ett tag sen eftersom deras hjortronsylt är så bra till en kall laxsås vi brukar göra. Dom sa då att jag var välkommen dit på en rundvandring, det var bara att ringa före. Kommer nog att ta dom på orden så småningom.



Av Malin wiper - 18 augusti 2009 11:11



Nu kommer mina slutbilder från denna underbara helg. Jag rekommenderar er ett besök i Gränna. Både centrum, campingen och hamnen är sevädheter.



Polkagristillverkningen får man inte missa.



Följer man denna strandpromenad så får man uppleva vackra vyer.




 






Detta var bara ett litet axplock av allt jag fotade.


Av Malin wiper - 18 augusti 2009 10:57



När vi stod nere vid hamnen så såg vi ett nygjort vikingaskepp som kom in mot land. Skeppet hade guidade rundturer, det kostade 50:-/person.


Här ser ni vikingaskeppet i bakgrunden.






Av Malin wiper - 17 augusti 2009 17:59


Nu har vi vinkat av våra kära vänner. Vi avslutade med att åka till Hembygdsgården i Byarum för att fika. Vi ville visa hur det såg ut och skulle bjuda dom på Vrigstad ostkaksbakelse med grädde och sylt. Då protesterade ia och dom bjöd oss istället.



Hembygdsgården är utnämnd till den fjärde bästa kaffestugan i landet och det är inte dåligt.



Glömde ta kort på ostkakorna vi åt men dom såg ut precis som på bilden som är hämtad från osteriet i Vrigstad.



Det började regna så vi fick gå inomhus. Det är så mysigt där och ibland tänder dom i öppna spisen.


Här på ett bord visar dom allt som dom har att erbjuda utom ostkakan som måste stå kallt.


Dom har inte haft får på området förut men nu hördes ett Bäande  och det var jättekul ;)


Här ett litet museum med gräs på taket.



Här står vi nu i begrepp att säga adjö för denna gången. Tack ia och Mr K för en helt fantastisk helg. Vi har haft det så kul. Ni är alltid välkommen tillbaka till oss. Kram

Av Malin wiper - 17 augusti 2009 17:48


Såna här fina och häftiga kaffe och te- muggar fick vi av ia och hennes man. Det är älgen "Hälge" som motiv och det kommer mig osökt att tänka på att "Hälges" skapare av serien var min brors bästa vän under hans uppväxt.



Vi invigde dom i morse när vi fikade med våra vänner. Dom är stabila och lätta att hålla i. Sen att man möts av ett hjärta varje gång man sätter muggen till munnen gör ju inte saken sämre. Tack snälla ia och Mr K ;)


 

Lars Mortimer "Hälges skapare".





Av Malin wiper - 17 augusti 2009 11:37



ia hade på sig örhängen som hon köpt av Pisan. Dom passade jättebra till hennes blus och hon hade även matchande mobil och glasögon. Hon var helt enkelt "Lady in red"

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27
28
29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards