Öppen Ridå

Alla inlägg den 27 augusti 2009

Av Malin wiper - 27 augusti 2009 18:45




Nu är vi framme i Helsingborg och har varit en sväng till Väla köpcentrum. Tyvärr så går denna hotellets enda data knappt att använda. Går inte att ladda in foton så i morgon uppsöker jag ett internetcafé. Vi har redan haft en härlig upplevelse i Stockaryd utanför Markaryd på vägen hit. Ute i skogen ligger ett exklusiv tebod där man även kan fika. Skriver om detta i morgon.



Det växer nästan spindelväv på denna gamla knarriga dator som tar en evig tid på sig. Stolen dom har här är så nedsutten och låg så min nacke mår inte bra får titta uppåt hela tiden. Dom kunde väl ha haft en ställbar kontorsstol, dålig service men alla har väl sin egen data med sig.


Nu skall vi gå och vila en stund innan vi åker in till Helsingborg och äter nåt gott. Rummet var på nedre botten så jag slapp åka hiss. Rummet är till belåtenhet men det är lite nedslitet i foajen.


Återkommer i morgon vid en normal 2000-tusentalsdata


Nu går det helt plötsligt bara att skriva med kursiv stil hur jag än gör. Ha en skön kväll därute.

Av Malin wiper - 27 augusti 2009 11:01



Sen kommer nästa överraskning i brevlådan ;) och den är från min kära bloggvän Pisan. Hon har skickat mig ett halsband med en bricka där det är stansat "wiper" och det hänger både en pärla och katt i hänget. Jag blev så glad och :D Det häftiga halsbande skall jag ha på mig i dag.




Tack även för cd skivorna ;)



Kolla in vad snyggt. Tack snälla gulliga Pisan ;)




Av Malin wiper - 27 augusti 2009 10:56



Nu har mina två platta tändsticksaskar kommit och det är så roligt att dom är från Las Vegas ;).

Fick båda för 57:- med frakt.


Kul att läsa inuti.


  


Det står ingenting i den svarta asken.



Vad passar väl inte bättre än ett klipp med Elvis låt "Viva las vegas!


Av Malin wiper - 27 augusti 2009 09:20


Det känns som om vi skall åka pariserhjul i dag. Vi är full av förväntan men kommer att ta det lugnt och bara promenera och njuta av underbara Helsinborg med omnejd. Vi kommer inte iväg så tidigt men det gör inget, vi har ju några dagar på oss att uppleva Helsingborg med omnejd.


Vi kommer bara att ha varsin sån här bag med oss. Dom rymmer jättemycket och vi har fått dom från jobbet ett år som en av julklapparna. Bagen har massor av fack överallt. Vi kommer inte att packa så mycket man vill ju kanske handla nåt också. En båttur till helsingör skulle inte sitta illa.


Här är mina resesmyckeskrin. Det röda är i Thaisiden.


   

Hoppas jag får så här roligt ;) Nu är jag väl ändå lite för uppspelt för mitt eget bästa :D 


Av Malin wiper - 27 augusti 2009 08:06



I dag har vi vaknat rätt tidigt och är pigga, det bådar gott för vår lilla utflykt till Helsingborg. Vädret är lite disigt och regntungt men vad gör väl det. Jag älskar hösten och snart har vi äpplen på våra träd. Jag hoppas ni mina bloggvänner och andra läsare har fått sova gott.


Här sitter jag på en sten vid vattnet i Helsingborg 2006 då vi var där senast. Jag hade min rätta färg på håret. Jag är rätt olik mig på bilden eftersom jag kisar jättemycket. Då hade jag solglasögon som man satt på sina egna i samma form. Vi hade det toppen och bodde på 2 olika vandrarhem. Sen mötte vi upp syrran och svågern och fick lite givande tid ihop.


Här ser ni Helsinborg beach, vi promenerade vid öresunds strandremsa och vädret var helt underbart.


Dessa tre flaskor med handdecinfektion var dom enda som fanns kvar på Apoteket. När man reser så är det nödvändigt. Nu är det ruljans på alla apotek.


Lite mode från wiper ;)


När jag kollar in min garderob så har jag absolut inga riktiga finskor. P.g.a min rygg och andra skador så kan jag inte ha så höga klackar. Fast det skulle vara roligt att ha en halvhög klack på ett par festskor som man åtminstone kunde gå i en enda kväll.


Så här ser den högsta skon jag har ut ;) Det finns ett jättefint köpcentrum i närheten av hotellet vi skall bo på som heter "Väla köpcenter" och det är bland dom snyggaste centran jag sett. Det är luftigt, många bra fik och restauranger, lite annorlunda affärer och en skoaffär som har snygga men billigare skor än här. Dit skall jag gå och kolla om jag hittar nåt snyggt på fötterna.


Min brors dotter hon klarar att gå i 13 cm höga klackar även till vardags. När jag jobbade på skoaffär på mina ferier som 15-åring så gällde sk taxklackar och dom var smala och inte så höga.

 

När vi var i Jönköping sist så gick vi förbi denna skoaffär och den var urtjusig men ack så dyra skor och accessoarer. Det var verkligen se men inte röra :D. Jag kunde ändå inte låta bli att fota lite ur skyltfönstret. Dom brukar inte ha nåt emot detta utan är bara glad för lite reklam.


Dessa blommiga skor gick på 1600:- och hade en rätt lagom klack för att jag skulle kunna ha dom en kväll.


Dom röda hade samma pris och var som ett litet konstverk. 


Sen fanns dessa boots i både rött och svart, klacken var lagomt hög för mig.


Affären hade även väskor av alla de slag. Denna lilla kuvertväska var jättefin men var svindyr.


Här en som passar till nästan allt och den föll mig i smaken.


Sist denna moccaväska som såg rätt rolig ut men är inte min stil. 

 

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27
28
29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards