Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 26 augusti 2009

Dragon gate....

Av Malin wiper - 26 augusti 2009 13:48


Min väninna ia sms:ade över denna bild till mig igår med texten att hon var i Dragon Gate. Jag blev helt förvirrad och skrev tillbaka: Har ni åkt till utlandet? fattade inte att detta ställe fanns i Sverige.



Hon berättade att dom byggt upp ett kina i  mindre format i Älvkarleby men att det ständigt byggs ut. Detta hus har 9 våningar och är ett hotell. Det finns en kopia av Terakottaarmen och kinesiska muren. Läs vad Arbetarbladet skriver.



Dragon gate har blivit en stor turistattraktion, det var smart gjort av Älvkarleby. Det finns massor att göra där. Dom har allt från hotell och restaurang till massage. Detta är lite av vad som står på wikipedia:



Dragon Gate är ett kinesiskt affärs- och kulturcentrum under uppförande vid E4 öster om Dalälven i Älvkarleby kommun. Projektet inleddes 2004 och den första etappen i bygget avslutades den 6 juli 2008. Det var då centrets museum öppnades upp för allmänheten.


Tack ia för att du gjorde mig uppmärksam på detta. Nu blir det till att besöka detta ställe när vi hälsar på er så småningom ;)

 
 
Sussi

Sussi

26 augusti 2009 15:56

Det är verkligen en jättekul idé!
Jag bor inte så långt ifrån Älvkarleby men jag har aldrig övernattat där än men åkt förbi massvis med gånger!!

Kramisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
Ingen bild

ia

26 augusti 2009 15:58

Jadu...det trodde ju nästan jag med att jag var..i utlandet alltså!! Att se det så här på bild är fantastiskt, men ger ändå inte samma mäktiga intryck som det gjorde när man stod där..ojoj säger jag bara. Jag hoppas ni kommer uppåt och hälsar på nångång, så ni kan få se Dragon Gate i verkligheten. Vi ska då helt klart åka dit igen, enbart då för att bara gå där en hel dag och titta på allt...nu var vi rätt trötta, då vi redan hade åkt runt ganska mycket. Men jag rekommenderar det varmt till alla som vill ha en annorlunda upplevelse, kanske ge bort en dag där i present? ;-D ...kraaaaam till er båda!

 
wiper

wiper

26 augusti 2009 16:07

Sussi: Kul att du bor i krokarna då har du alltid möjlighet att åka dit när du kan

Kram

ia: Förstår känslan och det ser riktigt magiskt och magnifikt ut. Kan tänka mig att det är hundra gånger häftigare i varkligheten.

Ja det är nog bäst att må bra så man orkar gå runt och se allt.

Kraaaaaaaaaaaam till er båda också ;)

http://wiper.bloggagratis.se

 
Lisa

Lisa

26 augusti 2009 21:33

Hej vännen,,,kikar in lite snabbt o kollar lite,,såg Dragon gate,,vi är ju ifrån Älvkarleby och har sett fram emot detta bygge,,Men det är inte varit lätt för Mr Li pga svensk byråkrati mm..
Tack för din kommentar hos mej..
Kram

http://dagslandan.bloggagratis.se

 
wiper

wiper

26 augusti 2009 21:46

Lisa: Du är så välkommen ;)
Ja det är ju typiskt med denna byråkrati :(
Hoppas det kommer att gå vägen och att han får igenom sina ideér.

Hoppas du har en skön kväll
kram

http://wiper.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 17:00

  På lördag är det Vårmarknad hos Röda Korset i Västerås. Det är sygruppen som säljer sina alster och man kan även njuta av deras kakbuffé. Dom håller på från 11-15. Vi kommer att gå dit och kolla runt och bara njuta                            ...

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 09:15

  I tisdags så fotade jag några ringduvor igen och jag gillar verkligen fåglar för dom livar upp vår miljö och vi har nåt vackert att titta på. När jag stöter på fåglar på trottoarer så brukar jag prata med dom i en låg vänlig ton. Då stannar d...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 15:45

                    Lasse Åberg & Lazy Joe Lasse Åberg kommer till Kvarteret Igor fredag 26 april 17.00. Klicka här för att läsa om detta i Västerås Tidning. Vi hade ingen aning om detta men blev varse när vi besökte Kvarteret Igor i förmiddags ...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 07:45

  Jag har sett serien UFO mysteriet på tv4 play. Det var min son som tipsade mig om denna serie. Felix har även med sig ufologen Clas Svahn                                             Det är Felix Herngren som gett sig ut på en svindlande ...

Av Malin wiper - Tisdag 23 april 09:00

    I går åkte vi till Citypraktiken i Tillberga som är en filial till den i Västerås. Det var en bra bit att åka med bussen. Jag hade tid hos min läkare som heter Johan Thunander och det är samma läkare som min man går hos. Det är en ung läkare...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27
28
29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards