Öppen Ridå

Alla inlägg den 24 augusti 2009

Av Malin wiper - 24 augusti 2009 20:08



Mina nackbesvär gjorde att jag måste behandla mig lite extra i dag. När jag satt vid datan så kändes det konstigt i underläppen, det stack och rörde sig och sen tappade jag känseln i läppen. Ropade till min man: Nu får jag också en stroke :(


Pratade sen med min syster och berättade vad som hänt, då sa hon att hon haft detsamma när hon haft sina nackbesvär. Vad lättad jag blev att det inte var nåt allvarligt. Hon hade till och med tappat känseln i kinden. Jag vet ju att jag kan få ont i öronen och yrsel men inte att det kan sätta sig i ansiktet.


Det är nog dags att gå på akupunktur igen.


Jag har fått behandla mig med varm vetekudde och sen valdemarskragen. Är lite bättre nu men skall stryka på lite Voltarensalva till natten.



Tack för att ni engagerade er i mitt lilla burkdilemma ;)

Jag valde den cerice burken eftersom den hade samma färg som blomman. Pisan och Sussi tyckte detsamma. Ni andra tyckte alla var snygga så jag kommer att använda dom också till passande blommor och ha som ombyte. Tack snälla ni.



En cerice dimridå ramlar nu ner framför mina ögon och jag är tillfälligt ur funktion ;) 

 

God natt på er allihopa.

Av Malin wiper - 24 augusti 2009 12:23



Här kommer nu receptet på min vegetariska lasagne. Detta blir nog tjatigt eftersom jag nog haft med receptet på mina förra bloggar också ;)


Dessa är dom bästa och godaste lasagneplattorna.


Jag brukar använda ICA:s krossade tomater. För det mesta den som är basilikakryddad.



Grön lasagne

2 personer 511 kcal/person. Lite mer kalorier om ni går efter min version med fetare ost och lite socker.


2 msk vetemjöl

3 dl mellanmjölk

2 msk margarin

20 gram riven ost 17%(ännu bättre med Västerbotten)

50 gram röd lök

0.5 klyfta vitlök

100 gram champinjoner

0.5 msk olivolja

3 dl finkrossade tomater med chilismak, basilikakryddad eller naturell. (ICA:s i tetra)

Salt och peppar

en nypa socker

125 gram keso

6 st lasagneplattor (Barillas är dom enda som är riktigt bra)



 

Ostsås:


Vispa ut mjölet med lite av mjölken i en rostfri kastrull.

Tillsätt resten av mjölken och koka i 5 min på låg värme under omrörning emellanåt..

Tillsätt margarin, ost, salt och peppar.




Tomatsås:


Hacka all lök och skär svampen i skivor. Fräs det i olja i en kastrull.

Tillsätt dom krossade tomaterna, örtkryddor, salt och peppar (jag tar bara svartpeppar och en nypa socker) för att bryta syran och få fram tomatsmaken.




Varva ostsås tomatsås, keso och lasagneplattor i en form.

Börja och sluta med ostsås.(ta mesta såsen överst)


Ungsstek i 225 grader i 30-40 min.

Servera med tomatklyftor.(lägg över aluminiumfolie

när det börjar bli färg, annars blir det bränt)




Liten omgjord version av Aftonbladets Viktklubbs recept.




Av Malin wiper - 24 augusti 2009 10:51

  


Vilken av dessa teburkar tycker ni jag skall välja att ha min cyklamen i ?. Jag har själv bestämt nu men väljer den burken som dom flesta tycker passar bäst.











Cyklade iväg till vår blomsterträdgård för att få tag på en snyggare blomma till min återanvända teburk. Jag föll för en fin minicyklamen.







Av Malin wiper - 24 augusti 2009 08:18


I går missade jag hälften av en bra programserie som går på tv2 "Filharmonikerna i det gröna" i går var malena Ernman och Henrik Dorsin solister. Det blandas friskt mellan opera och modern musik men på ett omgjort sätt. Folk sitter i gröngräset och njuter. Det går i repris 24/8, 29/8. Jag kommer att spela in programmet i kväll.



Programmet var så underhållande och vackert. Det har inte varit svårt att få dit publik utan folk har vallfärdat för att vara med på dessa utomhuskonserter.



Detta kom mig att tänka på en film som jag missat. Den heter "Callas" och är en berättelse om operasångerskan Maria Callas liv.


Här kan ni läsa om filmen.


 

 

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27
28
29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards