Öppen Ridå

Alla inlägg den 22 augusti 2009

Av Malin wiper - 22 augusti 2009 14:37


 


Nu har vi fixat lite bättre i sovrummet med nya tv:n och dom andra tillbehören.


Väldigt opraktiskt och fult.


Lite bättre men nu får vi inte plats med dom höga dvd staplarna. Vi har flyttat dom till ett annat ställe. Detta är inte klart än utan vi skall dölja kontakterna med rör och sen kanske ha nåt emellan tv:n och högtalarna som trollar bort det fula.



Denna lilla förändring är verkligen budgetvariant. Vi köpte det röda hyllplanet på IKEA för 29:-, 2 konsoller för 5:-/st. Vi behövde verkligen inte slå sönder nån sparbössa för att ha råd med detta ;)



Vill passa på att önska er alla en härlig, rolig, stimulerande och skön lördag ;)


 

Av Malin wiper - 22 augusti 2009 13:53



Min son tipsade mig om en film som kommer upp på bio 16/12. James Camerons Avatar. Det är en action, adventure, sci-fi, thriller.




Trailern för Avatar finns nu ute på Youtube så jag sätter in den här. Filmen är i 3D och biograferna delar ut 3D glasögon. Tyvärr så är det bara 8 biografer i landet som kan sända i 3D än så länge.  Jag kommer då att hänga på låset för att se filmen.


Av Malin wiper - 22 augusti 2009 09:20



Här ser ni trappan ner till vår skräckkällare ;)

Nu är min man på väg ner dit för att påbörja röjning och sen städning. Detta kommer att ta minst en vecka. När vi blev sjuk så tappade vi kontrollen över källaren. Vi slängde ner allt dit. Det ser nästan ut som på tv programmen där flera kommer hem och röjer upp hos folk :(. Helst hade man velat inreda källaren som då skulle bli 71 kvadrat.  


Först skall han röja och sortera så vi kan ge till second hand. Han måste åka och slänga skrot varje dag nu. Kom ihåg för ett tag sen när det ringde på dörren och där stod en person som skulle läsa av vattenmätaren och jag höll på att sjunka igenom golvet. Det var rena hinderbanan innan hon kom fram till mätaren ;) där stod jag och skämdes som en gris. Jag var nästan rädd att hon skulle göra sig illa och vi stå med ett stort skadestånd.


Det var tapetserat med denna källartapet även i hallen när vi köpte huset. Nu är den modern igen;).


Nu ser halltapeten ut så här, inte så modern längre den har 9 år på nacken men snyggare än den i källaren i alla fall.


Nu hör jag att han är i full gång därnere och jag sköter marktjänsten i dag med allt vad det innebär. Det är perfekt att vara inne och greja i dag när vädret är mulet och regntungt. 


 

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27
28
29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards