Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 17 augusti 2009

Byarum...

Av Malin wiper - 17 augusti 2009 17:59


Nu har vi vinkat av våra kära vänner. Vi avslutade med att åka till Hembygdsgården i Byarum för att fika. Vi ville visa hur det såg ut och skulle bjuda dom på Vrigstad ostkaksbakelse med grädde och sylt. Då protesterade ia och dom bjöd oss istället.



Hembygdsgården är utnämnd till den fjärde bästa kaffestugan i landet och det är inte dåligt.



Glömde ta kort på ostkakorna vi åt men dom såg ut precis som på bilden som är hämtad från osteriet i Vrigstad.



Det började regna så vi fick gå inomhus. Det är så mysigt där och ibland tänder dom i öppna spisen.


Här på ett bord visar dom allt som dom har att erbjuda utom ostkakan som måste stå kallt.


Dom har inte haft får på området förut men nu hördes ett Bäande  och det var jättekul ;)


Här ett litet museum med gräs på taket.



Här står vi nu i begrepp att säga adjö för denna gången. Tack ia och Mr K för en helt fantastisk helg. Vi har haft det så kul. Ni är alltid välkommen tillbaka till oss. Kram

 
 
-Nena-

-Nena-

17 augusti 2009 19:05

Har läst tillbaka och det ser ut som om ni haft det bra ni också.
Kram och ha en fortsatt bra måndag.

http://nena.bloggagratis.se

 
Sanna

Sanna

17 augusti 2009 21:57

Det där ser ju jättemysigt ut alltihop. Kul med lite får på gården också. Fika bordet såg ut att vara för stort. Hur ska man kunna välja EN sak liksom :)

Att ha räkor är jättekul! Det känns som om man upptäcker mer och mer saker om de små liven varje dag. De lever ju i ett vanligt akvarium så det är precis samma sak. Dock så äter de flesta fiskar räkor som dessert så man får tänka två gånger. Vi har bara malar med räkorna och sen hade vi en snigel. Snigeln dog nyligen men vi ska köpa lite större och roligare sniglar när vi startat upp stora karet. Vill du veta mer om räkorna?

Kram på dig!

http://cdwoman.blogspot.com

 
Sussi

Sussi

17 augusti 2009 22:33

Det såg verkligen jättemysigt ut. Kan tänka mig att det är jättefint när brasan är tänd :-)

Kramisar


http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
Lisa

Lisa

17 augusti 2009 22:50

Skoj och mycket läsning här..så jag har INTE TID att kommentera hihi..
Tack för Grattiset till min son..
Ska fortsätta läsa igen nu har varit in förr idag men inte hann läsa allt då..
natti natti

http://dagslandan.bloggaggratis.se

 
Ingen bild

ia

18 augusti 2009 16:30

Heeej och tack sååå mycket för er gästfrihet!! Vi är så nöjda med de här dagarna med er, verkligen trevligt! Nästa gång är det er tur att komma upp till oss, så vi får pyssla om om er lite, som ni gjorde med oss!! Tack igen från oss båda! Hälsa mr T....kraaaaaam ia

 
wiper

wiper

18 augusti 2009 16:43

ia: tack för dom fina orden ;)
Det blev så tomt när ni åkte och ni är så härliga att umgås med.

Ja vi kommer direkt =))

Kraaaaaaaaaaaaaaaaam

http://wiper.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 17:00

  På lördag är det Vårmarknad hos Röda Korset i Västerås. Det är sygruppen som säljer sina alster och man kan även njuta av deras kakbuffé. Dom håller på från 11-15. Vi kommer att gå dit och kolla runt och bara njuta                            ...

Av Malin wiper - Torsdag 25 april 09:15

  I tisdags så fotade jag några ringduvor igen och jag gillar verkligen fåglar för dom livar upp vår miljö och vi har nåt vackert att titta på. När jag stöter på fåglar på trottoarer så brukar jag prata med dom i en låg vänlig ton. Då stannar d...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 15:45

                    Lasse Åberg & Lazy Joe Lasse Åberg kommer till Kvarteret Igor fredag 26 april 17.00. Klicka här för att läsa om detta i Västerås Tidning. Vi hade ingen aning om detta men blev varse när vi besökte Kvarteret Igor i förmiddags ...

Av Malin wiper - Onsdag 24 april 07:45

  Jag har sett serien UFO mysteriet på tv4 play. Det var min son som tipsade mig om denna serie. Felix har även med sig ufologen Clas Svahn                                             Det är Felix Herngren som gett sig ut på en svindlande ...

Av Malin wiper - Tisdag 23 april 09:00

    I går åkte vi till Citypraktiken i Tillberga som är en filial till den i Västerås. Det var en bra bit att åka med bussen. Jag hade tid hos min läkare som heter Johan Thunander och det är samma läkare som min man går hos. Det är en ung läkare...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Vårmarknad Röda Korset 27/4 11-15

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27
28
29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards