Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 12 augusti 2009

Dinosaurietändare...

Av Malin wiper - 12 augusti 2009 10:18


Jag fick en förfrågan i går av Vicke. Han frågade hur många tändare jag hade i min samling. Jag har nu räknat alla som finns uppe lägenheten.


 

Antal tändare är: 200. Plus ca 50 st i källaren.

Dessutom har har jag gett bort en massa som jag hade dubletter av. Jag försöker begränsa mig numera och köper bara ibland när jag ser nåt som är lockande. Tändarna behöver inte vara bara roliga längre utan jag har vidgat mina gränser lite.



Här är min värstingtändare som jag visade på förra bloggen. Jag har några stora ovanliga tändare som är utspridda i vardagsrummet. Denna tändare är i form av en dinosaurie som står inhägnad med en kedja precis som på ett museum.


För att tända denna så trycker man det främre benet bakåt och då kommer en grön stormlåga ur munnen. Samtidigt så blir ögonen helt giftgröna.

Det roligaste med tändaren är att det kommer ett vrålande dinosarieljud ur den. Batterierna är utbytbara. Tändaren är 21.5 cm lång och 12.5 bred.




Tradera säljer dom askfatet Kulan (se bilden) för utropspris 120:-. Kulan är skapat av Gunnar Larsson och är en klassiker från 70-tale. Dennna Kulan var jättepopulär och säljs fortfarande p.g.a sitt tidlösa utseende. Jag hade både ett rött och gult fat när jag bodde i Göteborg. Jag röker ju inte själv men det tillhörde att man hade en askkopp på bordet på den tiden.



 
 
Lisa

Lisa

12 augusti 2009 12:34

ÄLSKAR dina häftiga tändare,,denna var verkligen en HÖJDARE!

http://dagslandan.bloggaggratis.se

 
Annika

Annika

12 augusti 2009 13:15

Vilken oerhört läcker tändare!!!!!! :-)

http://acka.bloggagratis.se

 
wiper

wiper

12 augusti 2009 13:21

Lisa: Kul att du gillar tändarna. Ja den är en höjdare och osannolik ;)

http://wiper.bloggagratis.se

 
wiper

wiper

12 augusti 2009 13:23

Annika: Kul att du tittar in. Roligt att du gillar tändaren ;)

Nu går jag in och kollar din sida. Kom gärna tillbaka
ha en skön dag

http://wiper.bloggagratis.se

 
Vicke

Vicke

12 augusti 2009 14:55

Oj, det var en hel del, jag gillar dinotändaren

http://www.metrobloggen.se/jsp/public/index.jsp?ar

 
wiper

wiper

12 augusti 2009 15:44

Vicke: ja den är så osannolik och kul.

http://wiper.bloggagratis.se

 
-Nena-

-Nena-

12 augusti 2009 17:05

Wow den var häftig... det hälsar även stora dottern här som gick förbi. Hon gillar dinosaurier :)

http://nena.bloggagratis.se

 
Sanna

Sanna

14 augusti 2009 14:37

Vilken läcker tändare! Den där askkoppen var billig. Svärmor har en blå sådan och några till ute vid sommarstället. De säger att minimumpriset i dagens läge ligger på ca 400 kr och att de är riktigt svåra att få tag på. Nu måste jag ju kika in på tradera för det ;) Hoppas att du får en fin helg. Kram!

http://cdwoman.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 18 april 09:00

    I går när min man var till sin tandläkare i Hallstahammar så promenerad jag omkring i vårt bostadsområde. Här ser man att nåt är på gång så det dröjer inte länge nu innan folk kan sitta ute och njuta     Nu har skottkärran fått lite ...

Av Malin wiper - Onsdag 17 april 07:30

   I går hade jag tid på Citypraktiken för att undersöka mina öron. För ca 1,5 år sedan så hörde jag ett litet brus i öronen på kvällarna. Sen eskalerade det men jag har inte hört bruset när jag varit utomhus utan mest när jag skall sova. Tyvärr ha...

Av Malin wiper - Tisdag 16 april 08:45

    I går hade vi en riktig vårdag och jag såg detta andpar som låg i solen vid svartån och hade det bra     En ringduva dök upp på en gräsmatta och brydde sig inte om oss     Ytterligare en bild på den fina ringduvan. Jag är så fö...

Av Malin wiper - Måndag 15 april 15:15

    Efter all musikunderhållning i lördags på Röda Korset så var det dags för dans. Det är en tjejdansgrupp från Fryx dance company. Dom väldigt duktiga, smidiga och hade en väldigt bra rytm och enérgi. Dom går på Fryxellska skolan          ...

Av Malin wiper - Söndag 14 april 11:45

  Vi hade det toppen i går på Röda Korset där dom hade full fart hela dan. Här ser ni Kelly till höger som är chef och till vänster en av dom anställda. Alla är så kreativa och trevliga. Först får man köpa fikabiljett och det kostar 50 kr/perso...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27
28
29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards