Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 10 augusti 2009

Armbandsur!

Av Malin wiper - 10 augusti 2009 09:48



En stilren klocka från 50-talet. Ni kan läsa om den här


Jag har nyss rensat bort en massa klockor och gett till Second hand. Dessa blev kvar.



Svårtolkade armbandsur ;) lite sience fiction över dom. Det fanns fler att kolla på.


Som ni ser så har jag inga dyrgripar. den guldfärgade och den silvriga bredvid är dom dyraste. Den i smalt silverarmband har jag fått av min man för flera år sedan och den gick på 600:-.

Tänk om man hade sparat alla klockor man köpt genom åren, vilken samling man hade haft då.



Hur tänkte jag när jag köpte denna klumpiga klocka ;) om det ändå fanns ett litet lönnfack i den bakre delen då hade det varit nån nytta med klockan. Kan ändå inte göra mig av med eländet eftersom den är lite annorlunda och kitschig :s


Hur har ni det själva med klockor? har ni många eller håller ni er till en eller 2?. En del har slutat att använda klocka eftersom vi nu har mobil.


 
 
Vivi

Vivi

10 augusti 2009 10:00

*Trillar in*
Var tvungen att ta en kik när rubriken avr armbandsur.... jag har ca 13 klockor och använder klocka dagligen. Jag har jobbat i klockbutik och skulle inte kunna vara utan dem :)
MVH

http://www.missvivis.bloggagratis.se

 
wiper

wiper

10 augusti 2009 10:11

Vivi: Vad kul att du har jobbat i klockbutik. Kan du visa upp några i din blogg ;)

Jag har också svårt att vara utan klocka på armen.

Kul att du tittade in

Ha en bra dag

http://wiper.bloggagratis.se

 
Sussi

Sussi

10 augusti 2009 11:22

Jag har aldrig direkt varit något fan av att använda klocka på armen. Nu är det mobilen man har istället.. Så jag äger faktiskt bara ett armbandsur och i det är batteriet slut hihi

Kramisar

http://allt-om-inget.bloggagratis.se

 
Berith

Berith

10 augusti 2009 11:33

Jag är tidslös ;)))
Nä , skämt och sido , klocka finns det ju
på mobilen och en stora har jag som hänger på väggen i köket...så lite koll på tiden har jag allt ;D

Ha en skön eftermiddag!!
Kram =)

http://maxmax.bloggagratis.se

 
-Nena-

-Nena-

10 augusti 2009 11:44

Om jag kollar alla lådor och skåp kan jag nog skrapa från några gamla klockor skulle jag tro.
Jag hade alltid klocka förr men nu har jag svårt att ha det sedan jag fick min värk, blir liksom irriterad av att ha den där på armen.
Mobilen är min klocka nu för tiden.

Min favoritklocka var en liten klocka med vit urtavla med spindelnät på och sekundvisaren var en spindel. Den återkom jag alltid till efter att ha testat någon ny.
Tyvärr finns det inte längre.

http://nena.bloggagratis.se

 
wiper

wiper

10 augusti 2009 12:56

Sussi: kul att se hur olika vi är när det gäller klockor. Typiskt att batteriet gått.
Jag har börjat sluta lite då och då med klocka eftersom man ändå alltid ta upp mobilen och kollar.

Tack för att du delade med dig
Kram

Berith: Nu var du rolig ;) det är nog så för dom flesta att det är mobilen som gäller. Tack för att du delade med dig
kram

-Nena- Ser att du sparat ihop en del klockor.
Har man ont så går det ju varken att ha klocka eller ringar.

Din favoritklocka hade jag velat se. Synd att du inte har den kvar.

Tack för att du delade med dig
kram

http://wiper.bloggagratis.se

 
maria

maria

10 augusti 2009 16:46

Jag tycker om lite annorlunda klockor, helst så ska det vara så att ingen annan har en sån som jag har.
Så de där japanska klockorna fastande jag verkligen för. Undrar hur svårt det är att läsa av tiden på dom.
//Maria.

http://mariaslekrum

 
wiper

wiper

10 augusti 2009 17:40

maria: Jag blev också förtjust i dessa klockor. Jag skall gå in och kolla vad som står på sajten om att tyda klockorna.

http://wiper.bloggagratis.se

 
lilian/frugreta

lilian/frugreta

10 augusti 2009 22:05

kul med klockor,jag får väl göra som dej och lägga in mina klockor.Jag samlade,men har gjort mej av med dom flesta.Men några kan jag nog vsa upp.kul blogg du har.
kram på dej.

http://www.frugreta.bloggagratis.se

 
A:M

A:M

20 augusti 2010 13:20

Hej
Ni har fin blogg. Tack
Se min blogg. Vad gör jag med klockor,som är människans stoörsta verk genom tiderna.
Jag fann ett annan värld av klockor under 20 år.
Sen kan jag ge Er min andra blogg.
Tack Jag är glad att se den bloggen och de som skriver
kommanttar om klockor.
http://konstochklockor.bloggo.nu
mvh
A.M
A.M

http://konstochklockor.bloggo.nu

Malin wiper

20 augusti 2010 15:52

Kul att du tittade in till min blogg. Du har svarat på en kommentar längre tillbaka så jag skall leta mig igenom efter den. Ja skall besöka din blogg och jag förstår att jag länkat till din blogg eller nån annans som handlar om klockor.

Ha en fin dag

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Torsdag 28 mars 08:45

    I tisdags tog vi en promenad nere i Öster Mälarstrand, Notudden. Här satt vi oss ner på dom nya bänkarna framför småbåtshamnen. Sen gick vi omkring och kollade runt lite på dom båtar som fanns där, än om inte så många än     Här sitte...

Av Malin wiper - Onsdag 27 mars 08:30

  I mångdags innan vi hämtade min son i Enköping så dukade jag klart så allt var färdigt till lunchen hos oss. Min son har blivit vegetarian så vi tillagade morotsbiffar som vi gjort några gånger förut. Klicka här för att få receptet på morotsbif...

Av Malin wiper - Måndag 25 mars 07:15

    Här kommer lite fler bilder från promenader, och som ni vet så gillar jag pelare. Här ett pampigt hus i centrala Västerås     Lite fler pelare jag stött på och jag tycker såna tillför mycket i stadsbilden     En lite annorlunda...

Av Malin wiper - Söndag 24 mars 09:00

    Detta är en Alfa Romeo Spider från 1972. Den såg jag på en av våra promenader och den var så läcker. Nu börjar det snart dyka upp lite mer veteranbilar och det känns kul                                                                 ...

Av Malin wiper - Lördag 23 mars 10:30

      Vi skall sälja våra två gula fotöljer av märket Swedese Nova. Vi har ingen plats för dom i  denna lägenhet för vi har tagit sovrummet till vardagsrum där vi även har våra datorplatser. Därför köpte vi denna stol Mellby på Jysk för ett tag s...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27
28
29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards