Öppen Ridå

Alla inlägg den 2 augusti 2009

Av Malin wiper - 2 augusti 2009 11:07


För nån vecka sen var vi till Huskvarna och en parfymeriaffär i Rosens Galleria. Den ägs av två jättetrevliga Indiska kvinnor. Dom har saker där som inte finns på andra ställen. Det går att få tag på sånt som andra slutat sälja för länge sen så det blir en liten nostalgitripp när man åker dit.



Just nu sålde dom massor av solglasögon som dom fått köpa in billigt för 99:- dom har kostat mycket mer eftersom dom är ce märkta Polaroidglas. Jag har ett par bra solglasögon redan som man kan ha ovanpå sina vanliga glasögon men det är roligt att ha ett par till. Dessa kan man också ha ovanpå sina glasögon och dom syns inte under.



Jag provade en massa tuffa men dessa passade jag bäst i. Nu är det ju stora som gäller igen. Inte för at man måste följa nåt mode slaviskt.


 


Här ett gäng glasögon från 50-talet. Kom ihåg att syrran hade några liknande. Hon hade glasögon rätt tidigt. Dom kallades kattögon och fanns i lite extremare utföranden också. Här en kvinnlig skådespelare som hållit sig till dessa kattögonglasögon. Hon heter Yvonne Lombard och är närmare 80 år nu men still going strong. Hon spelar teater för fullt fortfarande. Hon blev även känd för Maraboureklamen för många år sedan.


Yvonne Lombard


Detta kommer mig osökt att tänka på Anastacia som är ursnygg i glasögon. Att bara kunna se är en gåva känns det som. Syrran har ju fått besvär med ögonen och då får man ett annat perspektiv på saker och ting.


Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27
28
29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards