Öppen Ridå

Direktlänk till inlägg 1 augusti 2009

Blandad kompott!

Av Malin wiper - 1 augusti 2009 10:59


Här en Mexicansk bar där folk verkligen satt och njöt.



En Mexicansk polisstation. Här ser ni baksidan av min man.


 

Här en cowboyshow med hästarna i full galopp.


Här en liten vy av alla häftiga gamla westernhus.



Detta var väldigt mäktigt att se. Dom hade massor av Bisonoxar i en jättestor inhängnad. Även små bisonoxarungar ;).



Träffade på en kvinna som hade en Karelsk björnhund som var jättefin.



Här ett välbesökt Våffelcafé. Denna caféstuga bär namnet Kristinastugan och är en riktig invandrarstuga från Amerika som flyttats hit till High Chaparral. Vi tog oss själva en fika här och satt bredvid några Danska turister som vi pratade med.



Närbild på ingången till stugan.


Här fick jag ett foto av två Mexicanare på tåget som åkte omkring på området. Dom hade två ånglok med vagnar som hade rundturer.




Här ett medicinmanstält som var uppställt på Indianområdet där det var massor av Indiantält.


Och vad vill jag säga med alla dessa bilder jo besök High Chaparral om ni har tillfälle och vägarna förbi. Det har utvecklats sen vi var där första gången. Vi ville inte gå därifrån så kul hade vi och det är lätt att få kontakt med folk. Dom har dessutom ett eget ställe för barn där dom kan klättra på hus och en jättelekpark i westernstil.


Tyvärr är det rätt dyrt både inträde och att äta men det är värt varenda krona. Alla vi som bor i Småland har fritt inträde vid uppvisande av legitimation och sjukbricka ;)


 
 
Lisa

Lisa

1 augusti 2009 12:58

Åhh va skoj att du visar dessa bilder därifrån,,vilken upplevelse det måste vara att få strosa omkring i en riktig western stad förstår att det är mycket att se o uppleva där..Jag måste försöka komma dit igen..Tack för dom!
jaa visst är det läskigt med allt våld som breder ut sej Överallt,,och som du skrev hos mej polisen lyser med sin frånvaro pga Åtdragningar i samhället!Usch man blir mörkrädd på Ljusa dan..
Ha en fortsatt härlig Lördag vännen..Kram

http://dagslandan.bloggagratis.se

 
Cattis

Cattis

1 augusti 2009 14:14

Hej! Jag har inte försvunnit. Har samma blogg som innan. www.bergbrink.blogg.se

http://bergbrink.blogg.se

 
Christel

Christel

1 augusti 2009 21:37

Tack för trevliga bilder och berättande om High Chaparall, det är säkert minst 15 år sedan jag var där med ungarna.
Tittar gärna in igen.
Christel

http://tantans.dinstudio.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Malin wiper - Fredag 29 mars 10:15

    När vi skjutsade hem min son i  tisdags eftermiddag så passade vi även på att gå in på Mel's Garage i Enköping där min son bor. Dom har otroligt god glass där från Rättviks Glass.    Klicka här för att se när vi var till Mel's Garage 7 m...

Av Malin wiper - Torsdag 28 mars 08:45

    I tisdags tog vi en promenad nere i Öster Mälarstrand, Notudden. Här satt vi oss ner på dom nya bänkarna framför småbåtshamnen. Sen gick vi omkring och kollade runt lite på dom båtar som fanns där, än om inte så många än     Här sitte...

Av Malin wiper - Onsdag 27 mars 08:30

  I mångdags innan vi hämtade min son i Enköping så dukade jag klart så allt var färdigt till lunchen hos oss. Min son har blivit vegetarian så vi tillagade morotsbiffar som vi gjort några gånger förut. Klicka här för att få receptet på morotsbif...

Av Malin wiper - Måndag 25 mars 07:15

    Här kommer lite fler bilder från promenader, och som ni vet så gillar jag pelare. Här ett pampigt hus i centrala Västerås     Lite fler pelare jag stött på och jag tycker såna tillför mycket i stadsbilden     En lite annorlunda...

Av Malin wiper - Söndag 24 mars 09:00

    Detta är en Alfa Romeo Spider från 1972. Den såg jag på en av våra promenader och den var så läcker. Nu börjar det snart dyka upp lite mer veteranbilar och det känns kul                                                                 ...

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

Move About Västerås

 

Röda Korset modevisning 13 april 11-16

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27
28
29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Skapa flashcards