Öppen Ridå

Alla inlägg under juli 2009

Av Malin wiper - 26 juli 2009 17:32


Två tändare från min samling. Wiper Lighter har jag fått av syrran och svågern.

Av Malin wiper - 26 juli 2009 14:56


Regnet öser ner just nu och min man ringde från Jönköping och sa att det är översvämmning på gatorna. Han är där med en kamrat från skoltiden som han fått kontakt med igen genom nätet på sajten "Stay Friends". Dom har inte setts många, många år. Skolkompisen är i Jönköping för att träffa sin son, själv bor han i Luleå. Så här ser startsidan ut för Stay Friends




Själv går jag omkring i morgonrocken eftersom magen inte vill lugna ner sig och inga kläder passar när magen är så uppsvälld.

Så här ser jag ut på ett ungefär ;)


När jag ändå har börjat klaga så kan jag ju fortsätta en stund. Jag minns inte många dagar i skolan som var roliga. Lärarna jag hade var botten och nån hjälp fick man aldrig, dom brydde sig mest om dom som redan kunde. Jag hade 4 riktiga vänner genom hela skoltiden. En av mina bästisar dog redan när hon var 39 år gammal i cancer och efterlämnade 2 små flickor. 



Gymnastiken var också rena mardrömmen. Vi hade en barsk gymnastiklärare, hon såg ut att vara pensionsfärdig för länge sen. Den musik vi fick till gymnastiken spelade hon på en gammal raspig skivspelare som som var snäppet modernare än en trattgrammofon.


Vi  fick sen utöva vår gymnastik till marschmusik, så ni kan förstå hur stelt och tråkigt det var. Det kändes som man var inkallad i det militära. Klädseln var blå sedlig gymnastikdräkt och vita sockerplast på fötterna ;)

Det är så långt från Lanefeldts gymping man kan komma.


 

Det som var bra i skolan var maten eftersom dom hade riktiga kök på den tiden och lagade maten från grunden. Tyvärr blev jag itvingad bruna bönor och fick gå ut och kräkas. Sen dess har jag inte kunnat äta denna maträtt.



Av Malin wiper - 25 juli 2009 16:16


Nu har jag lyckats få tag på ytterligare en tändare till min samling. Det finns vissa ställen som fortfarande har kvar lite roliga tändare men dom får inte köpa in några nya. Det är förbud mot försäljning av dessa inom EU sen februari  i år.

 

 


Den är i form av en rejäl patronhylsa som man inte skulle vilja bli träffad av... Den är en stormtändare.


Så här ser den ut öppen. Det är en rätt snygg grön låga och tändaren kostade 100:-. Jag har lagt bud på Tradera några gånger men jag fick inte dom bästa, blev överbjuden hela tiden.

  

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Vaggerydstorget

   

GoMore Biluthyrning

 

OKQ8 Bilpool Västerås

 

Röda Korset Västerås Instagram

 

Min sons Youtubekanal

 

Vintagemannen

 

helpii App Store

 

Direkten Västerås centrum

 

friday for future

 

Arkiv

Mitt bildspel från Bread & Sweets by Jennie

 

Tandläkare Reza Razifar

 

Jonny Cutz

 

Konstnär Kerstin Wiklund

 

Vaggerydstorget intervjuade mig

     

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29 30 31
<<<
Juli 2009 >>>

Fråga mig

108 besvarade frågor

Nostalgi

Kultursajter

Jag rekommenderar

Hälsobloggar

Inredningssajter

Medialänkar

Second hand

Café & Restaurang

Animeringar och bakgrunder

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Länkar

RSS

Wipers Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards